آی پی امداد
abtahi

نقل وانتقال و نصب مجدد کولر اسپیلت

amirinline

کاربر
2008-05-31
4
146
سلام دوستان و استادان ارجمند.
طریقه پیاده کردن کولر اسپیلت بدون از دست دادن گاز مبرد آن و نصب مجدد در مکانی دیگر:
1- ابتدا شیر خروجی در مسیر لوله رفت(لوله باریک)را بوسیله آچار آلن کاملا میبندیم ،( مسدود کردن خروجی)حال اسپیلت را روشن کرده وچند دقیقه صبر میکنیم تا تمام گاز مدار کولر در یونیت خارجی کمپرس و انباشته شده و یونیت داخلی و لوله های ارتباطی کاملا تخلیه از گاز مبرد شود( برای اطمینان از تخلیه کامل گاز مبرد به صدای کمپرسور گوش کنید، نسبت به حالت نرمال صدایش کمی تغییر میکند)، سپس شیر آلنی لوله برگشت گاز ( لوله ضخیم یا شیر شارژ گاز)را کاملا میبندیم و اسپیلت را خاموش میکنیم.( مهم: اطمینان از کامل بسته بودن شیرهای یونیت خارجی) .
2- در این مرحله پس از قطع کردن فیوز برق اسپیلت و جمع آوری کابل برق مربوطه، اقدام به باز کردن لوله های ارتباطی و داکت مربوطه کرده و یونیت داخلی را از دیوار جدا میکنیم.
3- در این مرحله نوبت باز کردن یونیت خارجی از لوله های ارتباطی و پایه فلزی میباشد( توجه کنید در هر شرایط یونیت خارجی باید عمودی وایستاده حمل و نگهداری شود)
4- دقت کنید لوله های مسی ارتباطی آسیب نبیند و گرد و خاک و اجسام خارجی داخل لوله ها نشوند ، همینطور اتصالات یونیت داخلی را هم از ورود اجسام خارجی و گروخاک محافظت کنید، برای نگهداری و یا انتقال به مکان جدید ، لوله ها را بصورت حلقه در آورید .
هم اینک کولر اسپیلت شما آماده انتقال به مکان جدید و نسب مجدد میباشد، امیدوارم مطالب فوق برایتان مفید واقع شود ، البته با اجازه اساتید محترم و سروران گرامی ، و اگر مطالب بالا کمی و کاستی دارد خوشحال میشوم که کاملش کنید.
با تشکر از مدیران محترم سایت.
amirinline.
 

amirinline

کاربر
2008-05-31
4
146
دستتون درد نکنه خیلی خوب بود .
اگه میشه نحوه نصبش رو هم بگید. باتشکر.

با سلام به دوستانی که نیازمند اطلاعاتی جهت نصب کولرهای اسپیلت میباشند عرض کنم که برای نصب کولرهای اسپیلت نیاز به داشتن حداقل اطلاعاتی از شیوه کار سیستمهای برودتی شامل عملکرد کمپرسور، کندانسور (یونیت خارجی)، اواپراتور( یونیت داخلی) میباشد، و فرض بر اینکه دوستان آشنایی با عملکرد سیستم مربوطه دارند و خواهان نصب کولر تازه خریده شان توسط خودشان هستند: ابتا باید خدمت دوستان عرض کنم که اسپیلت در ابتدا نیاز به شارژ گاز ندارد و گاز مورد نیاز در کارخانه در یونیت خارجی شارژ شده است و معمولا در کارتن اسپیلت لوله های ارتباطی مسی(5متر)،شامل نوع باریک ( لوله رفت) و نوع ضخیم (لوله برگشت) همراه با عایق فوم آماده میباشد و دیگر متعلقات، که ابتدا با تهیه پایه مناسب برای یونیت خارجی و یا ساخت با نبشی، یونیت خارجی را با استفاده پیچ و مهره و با جهت درست ( سمت پروانه خنک کننده کندانسور باید به سمت هوای باز و آزاد باشد)محکم نصب کرده و در مرحله بعد، نصب بیس پلیت نگهدارنده یونیت داخلی به دیوار با ارتفاع مناسب در نزدیکترین مکان جهت اتصال لوله های ارتباطی ( بهتره که به اندازه لوله همراه دستگاه باشد)، قاب یونیت داخلی را باز کرده و بیس آنرا بوسیله پیچ و رولپلاک نصب و اتصال لوله های رفت و برگشت گاز را با رعایت قطر مربوطه خوب بسته و آببندی کنید، در این مرحله شلنگ خروج رطوبت ایجاد شده در پانل داخلی را نصب کرده ( شلنگ خروجی رطوبت و لوله های رفت و برگشت وکابل ارتباطی دو یونیت را داخل داکتی با کمی شیب به فضای خارج هدایت کنید)حال نوبت نصب کابل جریان برق با توجه به مصرف دستگاه و محاسبه قطر سیم و با استفاده از فیوز مناسب با آمپر مصرفی میباشد، در بعضی کولرها فاز و نول به یونیت خارجی رفته وبرگشت آن به یونیت داخلی وصل میشود و در بعضی دیگر کولرها بلعکس آن میباشد، حال بعداز نصب مدار برق و مدار لوله های رفت و برگشت گاز و آببندی کامل، نوبت هواگیری لوله ها و یونیت داخلی میباشد، در این مرحله روش اصولی و استاندارد استفاده از پمپ وکیوم و گیج فشار میباشد که با بستن شلنگ اول گیج به شیر شارژ گاز (شیر سایز بزرگتر) و شلنگ دیگر گیج به پمپ وکیوم اقدام به تخلیه کامل هوای داخل یونیت داخلی و لوله های ارتباطی کرده و پس از اطمینان از خلع کامل از روی گیج فشار ، بعد از جدا کردن شلنگ گیج از شیر شارژ و بستن درپوش مربوطه و پس از اطمینان از آببندی بودن اتصالات ابتدا اقدام به باز کردن شیررفت گاز و سپس شیر برگشت گاز ،توسط آچار آلن ( شیرهای برنجی در پهلوی یونیت خارجی میباشد) کرده و کولر را توسط ریموت روشن کرده و اجازه دهید چند دقیقه کولر کار کرده و سپس برودت را چک نمایید.
روش دیگر زمانی کاربرد دارد که شما امکانات پمپ وکیوم و گیج فشار ندارید و مایل هستید کولر را راه اندازی نمایید،اگه به اتصالات بغل یونیت بیرونی توجه کرده باشید در محل اتصال لوله ها هر اتصال مجهز به یک شیر آلنی بوده که در حالت بسته میباشد، حال ابتدا شیر رفت (لوله باریک) را با آچار آلن باز کرده و بعد با فشار دادن لحظه ای سوزن شیر برگشت ( شیر شارژ گاز )که دارای درپوش بوده هوای مدار لوله ها و یونیت داخلی را خارج کنید( مدت زمان هواگیری بستگی به سایز و قدرت سیستم دارد و معمولا چند ثانیه کوتاه میباشد که با حس کردن گاز در خروجی شیر سوزنی ،عملیات هواگیری تمام شده و بعداز اطمینان از درست بسته شدن سوزن و بستن درپوش مربوطه شیر برگشت را بطور کامل باز کرده و کولر را با استفاده از ریموت کنترول روشن کرده و اجازه بدهید مدتی سیستم کار کرده و بازده سرمایش را کنترول کنید، در صورتی که درست نصب کرده باشید ،اسپیلت شما خیلی خوب کار میکند، اگر سئوال یا مشگلی بود در خدمت دوستان هستم،موفق باشید.
در صورتی که مطالب فوق مورد استفاده و مفید واقع شود، اطلاع دهید تا در صورت نیاز ،شارژ مجدد گاز مورد نیاز را برایتان توضیح دهم.
موفق باشید و با دقت کار کنید.
 

ali_12

کاربر
2012-06-05
8
17
با سلام و تشکر فراوان
میشه از شیرهای آلنی عکسی قرار بدین لطفا.من هر چه نگاه میکنم شیر آلنی نمیبینم.تنها چیزی که میبینم یک شیر 3 طرف هست که با بسته شده اند(اون پایین دستگاه بیرونی).اگر ممکنه راهنمایی بفرمایید.برای آبندی میشه از چسبندی خاصی استفاده کرد؟
سپاس
 
2012-07-01
4
13
شیر النی همان دو عدد شیر موتور بیرونی هستند که لوله ها ی رفت وبرگشت به انها وصل میشود طرف دیگر شیر سوزنی وقسمت وسط شیر قسمتی است که اچر النی میخورد البته اول باید در پوش شیرها رو بردارید . بهتر این است که کولر را وکیوم کنید تا اینکه هوا گیری دستی کنید
 

GULF

کاربر
2009-09-26
60
74
ب
در صورتی که مطالب فوق مورد استفاده و مفید واقع شود، اطلاع دهید تا در صورت نیاز ،شارژ مجدد گاز مورد نیاز را برایتان توضیح دهم.
موفق باشید و با دقت کار کنید.

اگه در مورد بالا هم توضیح بدید ممنون میشم
 

حمید6704

کاربر
2014-09-29
1
0
سلام باتشکر از راهنمایتون اگه امکانش هست شارژ مجدد راهم توضیح دهید. ممنون:friendly_wink:
 
بالا