آی پی امداد
آی پی امداد
آریا الکترونیک parcham تکشو

معرفی گوشی p1 از شرکت سونی اریکسون

arsham_333

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2006-10-05
474
210
سونی اریکسون P1



سونی اریکسون P1 گوشی هوشمند بسیار فوق العاده ای است که بدون شک یکی از سردمداران مدل های برتر سونی اریکسون محسوب می شود. این گوشی بر اساس سیستم عامل سیمبین کار می کند و به صفحه کلید QWERTY، صفحه نمایش لمسی 2.6 اینچی TFT با رزولوشن QVGA و دوربین 3.2 مگاپیسکلی همراه با قابلیت فوکوس اتوماتیک مجهز است. سونی اریکسون P1 از مدل های نسل برتر گوشی های هوشمند UIQ به شمار می رود. پیش بینی می شود که این گوشی حتی از مدل سونی اریکسون P990 نیز جلو بزند. برای پی بردن به قابلیت های برتر این گوشی فقط کافی برای مدتی هر چند اندک، با آن کار کنید. مطمئنا عاشق آن خواهید شد!




سونی اریکسون P1



مشخصه های اصلی:
سیستم عامل سیمبین 9.1 به همراه رابط کاربری UIQ 3

صفحه کلید QWERTY

صفحه نمایش لمسی 2.6 اینچی 262.000 رنگی نوع TFT

دوربین 3.2 مگاپیکسلی به همراه قابلیت فوکوس اتوماتیک

شیار مخصوص کارت حافظه Micro M2

مجهز به قابلیت های UMTS، Wi-Fi، بلوتوث استریو، USB و مادون قرمز (Infrared )

دوربین دوم برای مکالمه های تصویری

پخش کننده واکمن MP3 و رادیو FM مجهز به RDS

کلید جستجوی بسیار کارآمد

ابعاد: 17× 55 × 106 میلی متر

وزن: 124 گرم

عمر باتری: 10 ساعت در شبکه GSM و 30 ساعت در شبکه UMTS




سونی اریکسون P1


سونی اریکسون M600



همانطور که مشاهده می کنید طراحی سونی اریکسون P1 شباهت زیادی به مدل سونی اریکسون M600 دارد.

از آن جایی که سری بعدی گوشی های هوشمند SE باید مثلا P1000 نامیده می شدند، می توان گفت که نام گذاری این گوشی با نام P1 کاملا منطقی می باشد. مطئنا شما هم با ما هم عقیده هستید که نام P1000 کمی غیر حرفه ای است. بنابراین نام گذاری این گوشی با نام P1 حرکت بسیار خوبی بود. شایعاتی هم وجود داشت مبنی بر اینکه شرکت سونی اریکسون در صدد است گوشی جدید خود را با نام P700 معرفی کند. به طور کلی، سونی اریکسون P1 گوشی ارتقا یافته M600 است. این گوشی به قابلیت های خوب و بسیار پیشرفته ای مجهز می باشد که در میان گوشی های سری P بی نظیر هستند.




روند تکاملی گوشی های سری P سونی اریکسون



پخش کننده موسیقی این گوشی به عنوان واکمن سونی اریکسون کارآیی فوق العاده ای دارد. این پخش کننده به اکولایزر و MegaBass مجهز است. البته پخش کننده سونی اریکسون W950 کیفیت بهتری دارد، اما پخش کننده P1 نیز کارآیی های منحصر بفرد خودش را دارد. پخش کننده تصویری این گوشی نیز بسیار کارآمد است. با این سیستم به راحتی می توانید فیلم های خود را در حالت افقی و در نمای تمام صفحه تماشا کنید. سونی اریکسون P1 با H.264 سازگار است. بنابراین، به شما امکان داده شده است فیلم های خود را بر روی صفحه تلویزیون پخش نمایید.

رادیو FM قابلیت دیگری است که در این گوشی دیده می شود. این رادیو به همراه RDS ارائه شده است و می تواند حداکثر 20 ایستگاه رادیویی را در خود ذخیره نماید. از دیگر امکاناتی که در این رادیو دیده می شود می توان به TrackID اشاره کرد که به شما امکان می دهد با ضبط ثانیه هایی از ترانه در حال پخش و تطبیق آن با سرور Gracenote، از نام خواننده یا آهنگ مطلع شوید. این سرویس نیز همانند دیگر گوشی های سونی اریکسون تا 50% قابل اطمینان است.

سونی اریکسون P1 نیز همانند مدل P990 این قابلیت را دارد تا فیلم های ویدیویی را با رزولوشن 240×320 پیکسل و با سرعت 15 فریم در ثانیه تهیه نماید. البته دوربین های دیگری در بازار هستند که می توانند فیلم هایی با رزولوشن VGA تهیه کنند. فقط کافی است P1 را به کامپیوتر شخصی خود متصل کنید تا به لذت واقعی کار با آن پی ببرید. پشتیبانی از شبکه های GSM/UMTS، EDGE، Wi-Fi، WLAN و UMTS قابلیت های دیگری هستند که می توانیم به آنها اشاره کنیم.

گوشی سونی اریکسون P1 ابعادی برابر با 17× 55 × 106 میلی متر و وزنی برابر با 124 گرم دارد. صفحه نمایش P1 یک صفحه نمایش 2.6 اینچی لمسی است، در نور مستقیم آفتاب عملکرد بسیار خوبی دارد و در قسمت مرکزی بدنه قرار گرفته است. در بالای صفحه نمایش نیز می توانید دوربین مکالمه تصویری VGA گوشی را مشاهده کنید. بلندگوی مشبک گوشی نیز در سمت راست دوربین قرار گرفته است. صفحه کلید QWERTY نیز در قسمت پایین گوشی قرار دارد. طراحی این صفحه کلید نسبتا خاص است. برای هر سه یا چهار حرف یک کلید در نظر گرفته شده است و حرف مورد نظر بسته به نوع فشاری که بر روی کلید ها وارد می کنید فرق خواهد کرد. اگر کلید را به سمت چپ یا راست فشار دهید یا آنکه با کلید ALT کار کنید حروف متفاوتی تایپ می شوند. برای آنکه به کاربردی بودن این گوشی پی ببرید فقط کافی است آن را در دست گرفته، با آن کار کنید.

سونی اریکسون P1 به همراه یک پایه رومیزی، کابل USB، هدست استریو، کیف محافظ، قلم اضافی و کارت حافظه 512 مگابایتی Micro M2 فروخته می شود.
 

arsham_333

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2006-10-05
474
210
سونی اریکسون P1 گوشی هوشمندی است که ابعادی در اندازه 17× 55 × 106 میلی متر دارد و وزن آن نیز 124 گرم است. بخش اعظمی از قسمت جلویی بدنه این گوشی را صفحه نمایش لمسی آن اشغال کرده است. این صفحه نمایش از نوع TFT است و 2.6 اینچ اندازه دارد. دوربین VGA جلویی گوشی دقیقا در بالای این صفحه نمایش قرار گرفته است. در کنار این دوربین می توانید بلندگوی گوشی را مشاهده کنید. صفحه کلید QWERTY گوشی نیز در زیر صفحه نمایش قرار دارد که به شکل بسیار بی نظیری طراحی شده است. حدود سه تا چهار حرف برای هر کلید در نظر گرفته شده است و حرف مورد نظر بسته به نوع فشاری که بر روی کلید ها وارد می کنید فرق خواهد کرد. به این صورت که اگر کلید را به سمت چپ یا راست فشار دهید یا آنکه با کلید ALT کار کنید حروف متفاوتی تایپ می شوند. به طور کلی طراحی این گوشی به شکل بسیار زیرکانه ای صورت گرفته است. حالا برای اینکه از کاربرپسند بودن آن نیز اطمینان پیدا کنید بهتر است بررسی های زیر را با دقت مطالعه نمایید.




دوربین مکالمه تصویری • صفحه کلید سونی اریکسون P1



در سمت چپ سونی اریکسون P1 سوراخ مخصوص بند گوشی قرار دارد. یک کلید چرخان و یک دکمه سخت افزاری نیز در این قسمت دیده می شود. کلید چرخان گوشی در سه حالت حرکت رو به بالا، رو به پایین و حالت فشاری برای انتخاب کارکردها یا فعال کردن آنها به کار می رود.




نمای سمت چپ : سوراخ مخصوص بند، کلید چرخان، دکمه مشکی رنگ



اگر به قسمت زیرین و پایینی گوشی نگاهی بیاندازید می بینید که این قسمت به دکمه یا مشخصه خاصی مجهز نیست. پورت Fast Port و سوراخ میکروفون گوشی تنها چیزی است که در این قسمت قرار دارد.




قسمت زیرین گوشی: Fast Port و میکروفون



لبه سمت راست گوشی دارای کلید میانبر (shortcut) دوربین، شیار مخصوص کارت حافظه و یک کلید میانبر دیگر است که برای برنامه های مختلف گوشی به کار می رود. در حالت پیش فرض، این کلید مرورگر وب گوشی را فعال می کند.




نمای سمت راست: دکمه شاتر دوربین، شیار مخصوص کارت حافظه، کلید میانبر



پورت مادون قرمز (Infrared) و دکمه On/Off گوشی نیز در قسمت بالایی آن قرار گرفته اند.




نمای بالایی گوشی: پورت مادون قرمز و دکمه On/Off



درست در زیر کلید On/Off می توانید سوراخ مخصوص قلم گوشی را مشاهده کنید. این سوراخ از نمای جلویی گوشی چندان مشخص نیست، اما اگر از پشت به گوشی نگاه کنید به راحتی می توانید آن را تشخیص دهید.




قلم گوشی



قسمت پشت گوشی فوق العاده جالب و زیبا طراحی شده است. از دوربین 3.2 مگاپیکسلی P1 صحبت می کنیم؛ این دوربین به قابلیت فوکوس اتوماتیک و فلاش دوگانه LED مجهز است. این فلاش در سونی اریکسون K550 نیز به کار رفته است. در بالای لنز دوربین نیز یک خط نقره ای رنگ دیده می شود.




درپوش بلندگو • لنز دوربین



با برداشتن درپوش محفظه باتری، می توانید باتری پلیمر لیتیوم BST-33 950 mAh گوشی را ببینید که در دیگر مدل های سونی اریکسون نیز به کار رفته است. این باتری از قدرت خوبی برخوردار می باشد. زمان استندبای آن نیز 350-440 ساعت است و حداکثر 5-10 ساعت مکالمه (بسته به نوع شبکه ای که در آن کار می کنید) عمر می کند. شیار سیم کارت گوشی نیز در این قسمت قرار دارد.




برداشتن درپوش باتری و خود باتری



سونی اریکسون P1 کاربری بسیار ساده و راحتی دارد. این گوشی برای هر دو کاربران چپ دست و راست طراحی شده است. اگر با کلید تنظیمات گوشی کار کنید دیگر نیازی به کار با قلم P1 نخواهید داشت. برای اینکه به خوش دستی این گوشی پی ببرید فقط کافی است آن را در دست گرفته، با آن کار کنید.




سونی اریکسون P1 در دست



صفحه کلید QWERTY گوشی بسیار کاربرپسند است. با این صفحه کلید به راحتی می توانید متونی مانند ایمیل ها، پیام ها یا حتی یادداشت های خود را تایپ کنید. این صفحه کلید ارگونومی بسیار خوبی دارد.




صفحه کلید P1 در تاریکی • P1 در تاریکی
 

arsham_333

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2006-10-05
474
210
سونی اریکسون P1 به صفحه نمایش 262.000 رنگی لمسی 2.6 اینچی مجهز است. این صفحه نمایش از نوع Tft با رزولوشن Qvga است. در نور مستقیم آفتاب نیز عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.




صفحه نمایش P1 در تاریکی



دوربین به کار رفته در این گوشی نیز یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی مجهز به قابلیت فوکوس اتوماتیک و فلاش دوگانه Led است. این دوربین دارای مود ماکروی اختصاصی است که به داشتن عکس هایی با فوکوس بسیار عالی کمک زیادی می کند.




منظره یاب دوربین



در مورد عکس های این دوربین و کیفیت آنها چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. عکس های این گوشی شباهت زیادی به عکس های گوشی های K800/k810 دارند. بیشتر کارشناسان تلفن های همراه به این باور رسیده اند که کیفیت دوربین گوشی های هوشمند جدید و ارتقا یافته در مقایسه با مدل های قبلی بسیار بهتر است. دوربین P1 نیز یکی از همین گوشی هاست که رزولوشن بسیار خوبی دارد اما تراز سفیدی اتوماتیک آن چندان قابل اطمینان نیست. رابط کاربری Uiq3 این دوربین نیز کیفیت رابط کاربری مدل های K800/k810 را ندارد.

این رابط به تمام کارکردها و گرافیک های موجود در جدیدترین گوشی های سونی اریکسون مجهز است. اما همانند آنها عملکرد سریعی ندارد. بالاترین رزولوشن این دوربین 2048×1536 پیکسل است. البته اگر با این دوربین کار کنید و به دقت آن را مورد بررسی قرار دهید متوجه خواهید شد که رزولوشن واقعی آن 3 مگاپیکسل است نه 3.2 مگاپیکسل! این دوربین علاوه بر تنظیمات نوردهی دستی به تنظیمات نوردهی کاملا اتوماتیک نیز مجهز است که سه سطح نوری مختلف را به شما ارائه می کند. اما پیشنهاد می کنیم با تنظیمات نوردهی دستی کار کنید.








نمونه عکسهای گرفته شده با دوربین P1 - برای مشاهده عکس با ابعاد واقعی بر روی آنها کلیک کنید



همان طور که قبلا اشاره شد، فوکوس اتوماتیک دوربین P1 به مود ماکروی اختصاصی مجهز است. در صورتی که نمی خواهید با تاخیر زمانی فوکوس دوربین مواجه شوید می توانید فوکوس اتوماتیک را غیر فعال، با یک فاصله کانونی ثابت کار کنید. از دیگر امکانات این دوربین می توان به تراز سفیدی اتوماتیک اشاره کرد. اما چهار حالت پیش فرض نیز در نظر گرفته شده است که بسته به شرایط محیط کاربری متفاوتی دارند. افکت های رنگی مختلفی نیز در نظر گرفته شده است که به کمک آنها می توانید به زیباتر شدن عکس ها و فیلم های خود کمک بسیار زیادی کنید. از میان افکت های موجود در دوربین P1 می توان به حالت سیاه و سفید، سفیا یا قدیمی، سولاریزاسیون (آفتابی کردن سوژه) و نگاتیو اشاره کرد.






تنظیمات دوربین: رزولوشن، فوکوس اتوماتیک، تراز سفیدی و افکت های رنگی



P1 نیز مانند P990 به قابلیت فیلمبرداری با حداکثر رزولوشن 240×320 پیکسل و با سرعت 15 فریم در ثانیه مجهز است. گوشی های متعدد دیگری هم در بازار هستند که می توانند با رزولوشن Vga و سرعت 30 فریم در ثانیه کار کنند. توجه داشته باشید اگر با سرعت فریم پایین کار می کنید این میزان رزولوشن کافی خواهد بود. در عکاسی با رزولوشن های پایین تر می توانید با سرعت 30 فریم در ثانیه کار کنید. امکان ضبط فایل های به دست آمده به صورت 3gpp یا Mpeg-4 وجود دارد. مدت زمان ضبط ویدیویی نیز به نوع کارت حافظه دوربین بستگی دارد.




رزولوشن های موجود • تنظیمات فیلمبرداری



سونی اریکسون P1 به دوربین دیگری برای انجام مکالمه های تصویری مجهز است که با رزولوشن Vga کار می کند. نکته جالب توجهی که در این مورد می توان گفت این است که دوربین اصلی گوشی که در پشت آن قرار دارد برای مکالمه های تصویری نیز به کار می رود. دوربین دوم گوشی نیز به مود عکاسی در شب مجهز است. دوربین مکالمه های تصویری P1 عملکرد بسیار خوبی دارد و بی نهایت عالی ظاهر شده است.
 

arsham_333

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2006-10-05
474
210
همان طور که انتظار می رود، سونی اریکسون P1 کیفیت دریافت سیگنال خوبی دارد و حین انجام مکالمات تلفنی با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. ویبره آن نیز نسبتا قوی است و عملکرد خوبی دارد. کیفیت صدای این گوشی نیز بسیار خوب است و مطمئنا از آن راضی خواهید بود.

قابلیت های برتر P1

این گوشی با رابط کاربری UIQ 3.0 کار می کند که بر اساس کارکردهای مورد نظر کاربر در گوشی های مبتنی بر سیستم عامل سیمبین 9.1 قابل تنظیم است. از دیگر قابلیت های مود استندبای این گوشی علاوه بر نمایش ساعـت، تقویم، قدرت سیگنال ها و عمر باتری، می توان به صفحه امروز (Today) و نوار میانبر (Shortcut) برنامه های قابل تنظیم اشاره کرد. صفحه امروز (Today) رویدادهای موجود در تقویم، صندوق پیام ها و ایمیل ها، تماس های ناموفق، یادداشت های مختلف و غیره را به صورت روزآمد نمایش می دهد.

اگر نوار میانبر را در حالت پیش فرض تنظیم کنید به راحتی می توانید به تقویم، دفترچه تلفن، مرورگر صفحات وب، صندوق پیام ها و منوی اصلی دسترسی داشته باشید. آیتم های میانبر را می توانید با استفاده از قلم گوشی یا حتی انگشت دست خود انتخاب کنید. آیکن های گرافیکی گوشی به اندازه کافی بزرگ هستند و برای انتخاب آنها با انگشت به مشکلی برنخواهید خورد. قابلیت جدیدی که در دیگر مدل های هوشمند مبتنی بر UIQ دیده نمی شود امکان بسط و توسعه نوار میانبر است که با فشار دادن فلش خاکستری رنگ بالای این آیتم ها انجام می شود. بنابر این، به راحتی به بیش از 10 فضای خالی برای میانبرهای خود دسترسی خواهید داشت.

مود استندبای: صفحه نمایش Today و نوار میانبر • مشخصه های خاموش

در مود استندبای، دو منو نمایش داده می شود. منوی اول با فشار دادن کلید More و منوی دوم نیز با فشار دادن قلم گوشی بر روی آیکن مثلثی شکل واقع در قسمت سمت چپ و بالای صفحه فعال می شود . منوی اول به شما امکان می دهد گزینه اتصالات گوشی را فعال کنید، بلندی صدا را تغییر دهید، وضعیت گوشی هوشمندتان را مشاهده نمایید و برای فیلترکردن تماس های دریافتی خود به گزینه مدیریت تماس ها دسترسی داشته باشید. منوی دوم به شما امکان می دهد به آیتم های بسیار مهم یا کارکردهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. از این میان می توان به فعال کردن گزینه اتصالاتی مانند بلوتوث یا مادون قرمز، برقراری یک تماس جدید، اضافه کردن یک کانتکت جدید یا به تعویق انداختن قرارها و یادداشت ها اشاره کرد. افزون بر این، به کمک این منو می توانید به ساعت دو ناحیه ای دسترسی داشته باشید یا آنکه شدت صدا را برای رویدادهای مختلف تنظیم نمایید. این منو قابلیت های بسیار خوبی دارد و دسترسی شما را به کارکردهای مختلف یک گوشی هوشمند بسیار راحت و آسان می کند.

منوی Pop-up • مدیریت زمان به همراه زنگ ها

قابلیت جالب و بسیار کارآمد دیگری که می توانیم به آن اشاره کنیم، مود پرواز (Flight Mode) گوشی است که عملکرد بسیار بی نظیری دارد. اگر به هر دلیلی مجبور هستید گوشی خود را خاموش کنید، از شما سوال می شود که آیا می خواهید مستقیما به مود پرواز دسترسی پیدا کنید یا خیر. مود پرواز به شما امکان می دهد در حالت غیر فعال و عدم اتصال به شبکه مخابراتی از کارکردهای مختلف و سرگرم کننده گوشی خود لذت ببرید.

منوی اصلی P1 در دو حالت مختلف نمایش داده می شود: آیکن و لیست. فونت آنها را می توانید به صورت دلخواه تنظیم کنید. برای این کار سه حالت مختلف در نظر گرفته شده است.

اندازه فونت ها • منوی اصلی: نمای شبکه ای و لیستی

تم های گرافیکی مختلفی نیز در نظر گرفته شده است که به کمک آن می توانید رابط گوشی را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

دفترچه تلفن جادویی

سونی اریکسون P1 به دفترچه تلفن بسیار کارآمد و گسترده ای مجهز است که مطمئنا از کار با آن راضی خواهید بود. تعداد شماره هایی که در این دفترچه می توانید نگه دارید نامحدود است. به شما امکان داده شده است کانتکت ها و تماس های خود را با توجه نوع گروه یا محل نگه داری آنها ..... کنید یا آنکه آنها را در پوشه های جداگانه طبقه بندی کنید.

لیست کانتکت ها • ..... کردن لیست ها • ..... کردن تماس ها

اطلاعات مورد نظر هر کانتکت چندین شماره و آدرس های ایمیل، عنوان شغلی، نشانی و کد پستی شرکت یا منزل و فرامین صوتی برای شماره های جداگانه تماس ها را شامل می شود. هم چنین می توانید برای کانتکت های خاص، زنگ یا تصویر خاصی را اختصاص دهید. همچنین، امکان وارد کردن تاریخ تولد یا تاریخ وارد کردن کانتکت مورد نظر در تقویم گوشی نیز وجود دارد. در این گوشی نیز مانند بسیاری از گوشی های هوشمند مجهز به رابط کاربری سری 60 می توانید فیلدهای دلخواه خود را وارد کرده و با آنها کار کنید.

جزییات مربوط به کانتکت Dexter • اضافه کردن نمونه یادداشت برای Dexter

مدیریت تماس ها

تمام اطلاعات مربوط به تماس های دریافتی یا تماس های گرفته شده را می توانید در لیست تماس ها وارد کنید. در قسمت مدیریت تماس ها، علاوه بر ..... کردن یک تماس دو قابلیت دیگر هم وجود دارد که با P1 امکان پذیر می باشند. مورد اول قابلیت ارسال پیام SMS به همراه یک متن از پیش تعریف شده به کسی است که می خواهید تماس او را رد کنید. مورد دوم نیز قابلیت ذخیره سازی تماس های برگشتی به صورت اتوماتیک دقیقا بعد از زمانی است که تماسی را رد می کنید. حتی می توانید گوشی خود را طوری تنظیم کنید که تماس برگشتی چند دقیقه پس از تماس مورد نظر دریافت شود.

تماس های برقرار شده • جزییات تماس • رد تماس به همراه SMS • تنظیم تماس پی گیری کننده

معمولا قابلیت ارسال و دریافت پیام در گوشی های هوشمند موفق ترین بخش این گوشی ها محسوب می شود. گوشی سونی اریکسون P1 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی به کارکردهای مختلف و قدرتمندی برای پیام های متنی مجهز است. به راحتی می توانید متن مورد نظر خود را با استفاده از صفحه کلید QWERTY گوشی تایپ کنید یا آنکه از صفحه کلید مجازی به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش استفاده و حروف مورد نظر را با قلم گوشی انتخاب نمایید. با این قلم حتی می توانید بر روی صفحه نمایش گوشی بنویسید. سیستم تشخیص دستخط گوشی به خوبی تمام کار می کند. از دیگر امکاناتی که در این گوشی دیده می شود می توان به دیکشنری T9 اشاره کرد. این دیکشنری را می توانید توسعه دهید. امکان اضافه کردن کلمات شما به این دیکشنری نیز وجود دارد. از دیگر قابلیت های این دیکشنری می توان به سیستم یادآوری کل پیام اشاره کرد. این قابلیت ها فوق العاده نیستند!؟

منوی پیام ها تمام پیام های صندوق را شامل می شود. این گوشی از پیام های SMS، EMS، MMS و سرویس RSS پشتیبانی می کند. برای ایمیل ها صندوق جداگانه ای اختصاص داده شده است. صندوق جداگانه ای هم برای هر اکانت ایمیل در نظر گرفته شده است. افزون بر این، شکل های فانتزی جالبی هم وجود دارد که می تواند پیام های شما را بسیار جالب و بامزه نماید.

منوی پیام ها • ایجاد یک پیام • صفحه کلید مجازی • اشکال فانتزی برای پیام ها

در صورت تمایل می توانید اندازه فونت متن های خود را نیز تغییر دهید.

اندازه فونت • قالب بندی متن

سرویس ایمیل این گوشی برنامه جداگانه خاصی نیست و کاربری بسیار ساده ای دارد. این سرویس علاوه بر SSL و TLS از پروتکل های مختلفی مانند POP3، IMAP و SMTP پشتیبانی می کند. تایپ ایمیل ها نیز به راحتی تایپ پیام ها صورت می گیرد.

مدیریت داشته ها

سونی اریکسون P1 دارای RAM 128 MB و 166 مگابایت حافظه است. برای افزایش حافظه این گوشی می توانید از کارت حافظه Micro M2 استفاده کنید.

این گوشی هوشمند به قابلیت مدیریت فایل ها مجهز است. این قابلیت دارای دو سربرگ می باشد؛ یکی برای پوشه ها و فولدرهایی که در حافظه گوشی ذخیره شده اند (فایل های سیستمی نمایش داده نمی شوند)، یکی هم برای نمایش فایل ها و پوشه هایی که در کارت حافظه ذخیره شده اند. قابلیت ساخت، کپی، جابجایی و انتقال چندین فایل و پوشه نیز در نظر گرفته شده است. سازگاری با DRM از دیگر قابلیت های این گوشی است.

جستجو و مرور پوشه ها • پوشه اسناد • پوشه منوی محتوا

با این گوشی به راحتی می توانید در میان عکس های ذخیره شده خود گشت و گذار کنید. حتی حالت نمایش عکس ها به صورت افقی، عمودی یا تمام صفحه نیز به دلخواه شما صورت می گیرد. اگر دوست داشتید می توانید بر روی عکس ها زوم کنید. به این ترتیب عکس های شما بزرگتر نشان داده می شوند. هنگام زوم نیز نقشه کوچکی بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود که به کمک آن نقطه تحت زوم را مشاهده می کنید.

پخش کننده موسیقی این گوشی نیز همان مدلی است که در گوشی های واکمن سونی اریکسون به کار رفته است. این پخش کننده به تنظیمات اکولایزر از جمله Walkman MegaBass مجهز است. قابلیت های خوبی دارد و مطمئنا از کار با آن لذت خواهید برد. در این سیستم تم گرافیکی خاصی نخواهید دید، اما می توانید آلبوم آهنگ ها را مشاهده کنید.

پخش آهنگ به همراه آلبوم • پیش فرض های اکولایزر • ..... کردن تراک ها بر اساس نام خواننده

پخش کننده فیلم این گوشی نیز کارآیی خوبی دارد. به کمک این گوشی به راحتی می توانید فیلم های خود را در حالت افقی و تمام صفحه ای تماشا کنید.

از دیگر امکانات این گوشی می توانیم به رادیو FM اشاره کنیم که به RDS مجهز است و می تواند حداکثر 20 ایستگاه رادیویی را در خود ذخیره کند. این رادیو به قابلیت TrackID مجهز است. به این ترتیب، با ضبط ثانیه هایی از آهنگ مورد نظر و تطبیق دادن آن با دیتابیس Gracenote می توانید از نام خواننده و آلبوم مطلع شوید. این قابلیت تا 50% قابل اطمینان است.

تنظیم ایستگاه

و قابلیت های نسل سوم ...

برای اتصال گوشی به کامپیوتر می توانید از پورت مادون قرمز، کابل USB یا بلوتوث 2 استفاده کنید. اتصال گوشی به کامپیوتر با استفاده از بلوتوث کار بسیار جالب و لذت بخشی است. همزمان سازی گوشی با کامپیوتر یا سرور ریموت و با استفاده از SyncML کار بسیار جالبی است. در عین حال، می توانید موارد مورد نظرتان را برای همزمان سازی انتخاب کنید.

گزینه های همزمان سازی ریموت

سونی اریکسون P1 علاوه بر پشتیبانی از Wi-Fi، مادون قرمز و بلوتوث از تکنولوژی باند سه گانه GSM/UMTS شبکه های GSM 900/1800/1900 برای انتقال پرسرعت اطلاعات در شبکه های غیر نسل سوم نیز پشتیبانی می کند. این گوشی نیز همانند گوشی های هوشمندی که پیش از این عرضه شده اند از EDGE پشتیبانی نمی کند.

مدیریت اتصالات

از دیگر قابلیت های این گوشی می توان به مرورگر Opera 8.0 Web اشاره کرد. این مرورگر با HTML، XHTML، JavaScript، CSS، TSL و SSL سازگاری دارد.

نمایش افقی و عمودی

صفحه نمایش این گوشی به کاربر امکان می دهد تا در دو حالت افقی و عمودی کار کند. افزون بر این، گزینه Text برای تغییر و اصلاح فرمت صفحات جهت حذف تصویر یا ذخیره اطلاعات ارائه شده است. گزینه Find نیز مشخصه بسیار کارآمدی است که امکان جستجو در صفحه را برای شما فراهم کرده است.

برنامه ریزی

گزینه Alarms یا همان زنگ های گوشی نیز بخشی از برنامه Time گوشی است که قبلا در مورد آن صحبت کردیم. به راحتی می توانید زنگ یا آهنگی را به عنوان زنگ هشدار گوشی خود استفاده کنید.

برنامه تقویم (Calendar) گوشی نیز کارآیی خوب و موثری دارد. این تقویم در سه حالت ماهانه، هفتگی و روزانه نمایش داده می شود و دو زمانه است. درصورت تمایل می توانید قرارهای ملاقات، موارد یادآوری، رویدادهای روزانه و حتی سال گردها را در این تقویم ذخیره کنید. روز تولد در قسمت سال گردها ذخیره می شود، چرا که این رویداد تنها سالی یک بار تکرار می شود.

تقویم: نمای ماهانه، هفتگی و روزانه • تنظیمات تقویم

از دیگر امکاناتی که در این گوشی دیده می شود می توان به تقویم، مبدل ارز و قابلیت ضبط صدا اشاره کرد. این گوشی به برنامه MusicDJ نیز مجهز است. با کمک این برنامه می توانید زنگ های پلی فونیک دلخواه خود را شخصا بسازید.
 

arsham_333

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2006-10-05
474
210
تقویم • مبدل ارز • ضبط صوت



برنامه Task Manager نیز قابلیت دیگری است که می توانیم به آن اشاره کنیم. آیکن این برنامه در قسمت بالا و سمت راست صفحه نمایش گوشی دیده می شود. البته این آیکن آن قدر کوچک است که برای فعال کردن آن حتما باید از قلم استفاده کنید. Task Manager دارای دو سربرگ می باشد. اولی حالت پیش فرض است که به محض باز کردن Manager دیده می شود و میانبرهایی را برای منوی اصلی و استندبای دارا می باشد. این سربرگ به شما امکان می دهد به برنامه هایی که اخیرا به کار رفته اند دسترسی داشته باشید. سربرگ دوم نیز تمام برنامه های در حال اجرا را در بر می گیرد و به شما امکان می دهد این برنامه ها را ببندید. البته بستن این برنامه ها به صورت تک تک و جداگانه صورت می پذیرد.




سربرگ میانبر Manager • اجرای برنامه های این سربرگ



سونی اریکسون P1 به برنامه Quickoffice نیز مجهز است که به کمک آن می توانید فایل های MS Word، MS Excel و MS Powerpoint را مرور و ویرایش کنید. برنامه +PDF نیز برای خواندن فایل های PDF به کار می رود.






برنامه Quickoffice • باز کردن فایل های Word و Excel • برنامه PDF+



موافقید کمی گلف بازی کنیم؟

و اما بازی...

حالا نوبت هر چه نباشد وقت آن است تا به بازی های سونی اریکسون P1 هم اشاره ای کنیم. این گوشی دارای دو بازی از پیش نصب شده است. بازی اولی که شباهت زیادی به بازی تتریس دارد و بر مبنای Java استوار است QuadraPop نام دارد. بازی دوم هم Vijay Singh Pro Golf 3D نام دارد. این بازی گرافیک بسیار خوبی دارد و انیمیشن آن بسیار عالی است. البته فراموش نکنید که یک گوشی همراه را در دست دارید نه یک پلی استیشن. مطمئنا از این بازی ها لذت خواهید برد و اوقات خوشی را سپری خواهید کرد.

سونی اریکسون P1 به عنوان نسل پنجم گوشی های سری P سونی اریکسون، از جمله گوشی های هوشمند فوق العاده پیشرفته ای است که تاکنون معرفی شده است. این گوشی بر اساس سیستم عامل سیمبین کار می کند و به صفحه کلید QWERTY، صفحه نمایش لمسی TFT با رزولوشن QVGA و دوربین 3.2 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک مجهز است. سونی اریکسون P1 نمونه برتری از گوشی های هوشمند UIQ به شمار می رود و پیش بینی می شود که حتی از P990 هم جلو بزند. این گوشی ابعادی برابر با 17×55×106 میلی متر و وزنی برابر با 124 گرم دارد.

به طور خلاصه، سونی اریکسون P1 در مقایسه با دیگر مدل های سونی اریکسون به قابلیت های خوب و البته، بیشتری مجهز است. تغییرات بسیار مثبتی در این گوشی صورت گرفته است. این تغییرات هم در زمینه عملکرد سیستماتیک گوشی انجام گرفته است، هم در زمینه سخت افزاری آن. این گوشی شباهت بسیار زیادی به مدل هایی دارد که با رابط کاربری UIQ 3 کار می کنند. البته در مورد مکالمات اینترنتی نسبت به مدل های سری 60 کمی ضعیف عمل کرده است. جدای از این، سونی اریکسون P1 را می توانیم یک گوشی بسیار کاربرپسند و ایده آل بدانیم که به صفحه کلید فوق العاده راحتی مجهز است.

در مورد اینکه بخواهید UIQ را به عنوان گوشی هوشمند خودتان انتخاب کنید صحبت های زیادی هست که مهم ترین آن را می توان به مشخصه لمسی بودن یک گوشی نسبت داد. با این گوشی به راحتی می توانید در منوی آن جستجو کنید یا آنکه از قابلیت تشخیص دستخط گوشی نهایت استفاده را ببرید. به کمک قلم گوشی به راحتی می توانید متن های خود را بنویسید و گوشی دستخط شما را خواهد شناخت.



نقاط قوت:
سیستم عامل سیمبین 9.1 به همراه رابط کاربری UIQ 3

صفحه کلید QWERTY

صفحه نمایش لمسی 2.6 اینچی 262.000 رنگی نوع TFT

دوربین 3.2 مگاپیکسلی به همراه قابلیت فوکوس اتوماتیک

شیار مخصوص کارت حافظه Micro M2

مجهز به قابلیت های UMTS، Wi-Fi، بلوتوث استریو، USB و مادون قرمز (Infrared )

دوربین دوم برای مکالمه های تصویری

پخش کننده واکمن MP3 و رادیو FM مجهز به RDS



نقاط ضعف:
صفحه کلید نسبتا ضعیف

عدم سازگاری با HSDPA

عدم سازگاری با EDGE
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: artur2000
بالا