آی پی امداد
abtahi

مشکل: مشکل سرما نداشتن فریزر صندوقی

MaSouD2167

کاربر
2015-09-27
33
44
سلام دوستان
یه فریزر صندوقی هست , لوله مویی و ف یل ر تعویض کردم .کمپرسور فشار داره و سالمه
سیستم و شستشو دادم ولی سرما سازیش اصلا خوب نیست
در حد منفی 1 درجه .
مشکل از چی میتونه باشه ؟
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: pps2011

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,787
29,884
ایران
سلام دوستان
یه فریزر صندوقی هست , لوله مویی و ف یل ر تعویض کردم .کمپرسور فشار داره و سالمه
سیستم و شستشو دادم ولی سرما سازیش اصلا خوب نیست
در حد منفی 1 درجه .
مشکل از چی میتونه باشه ؟

دوست عزیز نوشتن مدل و برند یخچال در عنوانضروری است. لطفا قوانین را رعایت کنید و تاپیک آموزشی زیر را مطالعه فرمایید:
http://www.irantk.ir/irantk31762
 

MaSouD2167

کاربر
2015-09-27
33
44
لوله مویین با سایز موتور هماهنگ باشد-گرفتگی لوله ها که اغلب از قسمت جوشهاست بررسی گردد،گاها گاز نامرغوب باعث این مشکل میشود
سلام استاد .ممنون بابت پاسخ
لوله مویی بله دقبقا با موتور هماهنگه و جوشکاری هم با دقت مورد بررسی قرار گرفت .مشکل از جوش و گرفتگی نمیتونه باشه
کمپرسور 3/4 دانفوس با گاز R12 و فریزر هم از نوع صندوقی و ساخت (مونتاژ)کارگاه های داخلی و شخصی کشوره و فکر کنم یا تهران سرد یا اورست باشه چون هیچ برچسب و لیبلی نداره .
آمپر دستگاه زمان ازاد بودن و بدون گاز کار کردن 2.4 ولی هنگام شارژ تغییر محسوسی در امپر مشاهده نمیشه .در صورتی که 2 کیلو گاز تزریق کردم امپر به 3 رسید .با تماس با چند استاد فنی و حرفه ای میگفتن که امپر این نوع از فریزرهای زیر صفر فروشگاهی باید حدود 3.5 الی 4 باشه .
در این صورت باید گاز و به 3 کیلو رسوند که نیم امپر دیگه اضافه بشه .به شخصه اولین مورده که میبینم یه فریزر بیشتر از یه کیلو گاز مصرف داره .
فشار گیج 30 و دمای فریزر -1 درجه زیر صفر که بعضی موقع ها به 1 بالای صفر میرسه
نظر شما چیه استاد عزیز ؟
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: pps2011

م.زبردست

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2 کیلو؟ دوست عزیز آمپر وفشار موتور ووزن گاز تنها در مورد کولر گازی صادق است وبی خیال فنی حرفی ای ها شوید چون با مشتری طرف نیستن!!! در این مدل ها برفک لوله برگشت اندازه بیست سانت کافیست-البته ما از دماسنج دیجیتال نیز استفاده میکنیم
گیج را به دهش کمپرسور متصل کنید وباید بتواند تا 400 psi فشار بزند نکته مهم اینجاست که بعد خاموش کردن کمپرسور نباید درجه پایین آید وگرنه سیلندر گشاد کرده وعیب موتوری داریم
مهم:هنگامی که گاز زیاد وارد مدار شود به علت عدم وقوع تبخیر ومیعان بازدهی افت میکند/ بارها شکستن شاتون به علت شارژ زیاد گاز را مشاهده کرده ام که به علت سفتی روغن وکمپرس مایع رخ داده
تشخیص بنده:لوله مویی را با مویی سنج اندازه بگیرید تا مطمین شوید -***** را عوض کرده وبا دستگاه ساکشن وکیوم کنید اگر جواب نگرفتید موتور باید عوض شود
 
آخرین ویرایش:

MaSouD2167

کاربر
2015-09-27
33
44
گیج را به دهش کمپرسور متصل کنید وباید بتواند تا 400 psi فشار بزند نکته مهم اینجاست که بعد خاموش کردن کمپرسور نباید درجه پایین آید وگرنه سیلندر گشاد کرده وعیب موتوری داریم
با سلام
کمپرسور مشکل پیش بینی شده ی شما رو داشت .
با تشکر
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: pps2011
بالا