آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

مشکل: مشکل در یخچال ساید سامسونگ RS3HKMR

eelboy

کاربر
2010-12-27
3
0
سلام.

یخچال به خوبی کار میکرد تا اینکه صداهای تیکی شنیده شد. با مراجعه به دفترچه راهنما متوجه شدم که امر طبیعی ای هست و به همین خاطر ترتیب اثر ندادم اما حساسیتم باقی موند. بعد از چند روز متوجه شدم که یخچال و فریزر هر دو سرمای لازم ندارند و کاهش دما انجام نمی دهند. به گفته خدمات پس از فروش 24 ساعت خاموش کردیم و بازدید کردند. مشخص کردند موتور مشکل داره و باید عوض بشه اما برای خودم غیر منطقیست. هر چقدر گشتم مشکلات در مورد یخچال خودم را پیدا نکردم و ترجیح دادم اینجا مطرح کنم.

مدل یخچال RS3HKMR هست یعنی یخچال زیر:

RS3HKMR_Front.jpg

با توجه به راهنمایی دوستان در فروم البته برای مدل های دیگر، کلید های Power Cool و Power Freeze را به مدت چند ثانیه نگه داشته و پس از چشمک زدن دکمه Fridge را زدم که با تصویر زیر مواجه شدم:

RS3HKMR.jpg

این نتیجه به چه معناست؟ آیا راه دیگری برای نمایش ارور وجود دارد؟ به طور کلی چطور میتوان عیب یابی اولیه انجام داد؟ لطفا مراحل مورد نظر رو راهنمایی بفرمایید تا حداقل بعد از بررسی همه موارد اقدام به تعویض موتور بشه.

ممنون.
 

م.زبردست

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
دو مورد هست: اگر اصلا سرمایی نباشد یعنی موتور مشکل دارد که گاهی بعد از صدای غیر عادی پیش می آید
اگر سرما کم شده باشد یعنی نشت گاز وسایر خطاها
این که گفتند چندساعت از برق بکش به این دلیل است که اگر لوله ای داخلی(شما نمی بینید) برفک بسته باشد آب شود
از لیست زیر برای یافتن خطا استفاده کن که موقع وقوع مشکل به نمایش در می آیند ویا چشمک میزنند(کمی دقت می طلبد)
namo_fileview.jsp

namo_fileview.jsp
 
آخرین ویرایش:

eelboy

کاربر
2010-12-27
3
0
بررسی میکنم و حتی الامکان نتیجه رو اعلام میکنم. ممنون.
 

eelboy

کاربر
2010-12-27
3
0
با سلام.

بعد از بررسی های مختلفی که انجام شد، متوجه شدیم مشکل از رله ای هست که در کنار موتور نصب هست. ذغالی داخلی آن مشکل داشت و با عوض کردن حل شد اما مشکلی که وجود دارد این است که مجددا بعد از 4 روز مشکل دوباره ایجاد شده است! طبق گفته خدمات پس از فروش ذغالی اصلی یا رله اصلی مورد نظر برای این یخچال موجود نیست و مجددا باید تعویض شود.

لازم به ذکر است که موتور سرما تولید می کند. در واقع اگر موتور شروع به کار کند مشکلی ندارد اما این رله مربوطه باعث میشود که موتور توقف نماید.

به نظر شما آیا مشکل واقعی همین است؟ چنانچه مشکل همین باشد رله اصل را چگونه می توان تهیه نمود؟

با تشکر.
 

م.زبردست

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
اولا حتما یک عکس از کمپرسورورله واورلد(متعلقات وصل شده به موتور) وقطعه تعویضی بگذارید
با توجه به کلمه "زغال" حدس میزنم که سنگ بی متال رله را عوض کرده اند،این قطعه وظیفه استارت اولیه (در پیستونی ها)را برعهده دارد ودر صورت مشکل موتور کارنکرده وحتی میسوزد-ایراد داخلی موتور (عیب سم پیچ استارت)باعث خراب شدن زود به زود این قطعه میشود
من تا حالا فرقی خاصی بین اصلی وغیر اصلی این قطعه ندیده ام،این حرفها مال وقتیه که خدمات پی از فروش بخواهنداز دست مشتری بگریزند!
 
بالا