آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

مسابقه انجمن تعمیرکاران بمناسبت عید سعید فطر

ghasemi59

مدیر تالار
مدیر تالار
2013-06-26
2,434
1,818
دروددوستان وهمکاران عزیزطاعات وعبادات شماقبول حق

درود
«« مژدهٔ اهداف بسیار بزرگ و متعالی مسابقه »»
.
ضمن تقدیر از زحمات ستودنی جناب آقای محمودی مؤسس معتبرترین سایت فنی کشور که بدون اغراق بنحو خستگی ناپذیر ، پرچمدار امور فنی کشور بوده‌ و هستند و نقش بسیار ارزنده‌ای در ارتقاء دانش و انتشار تجربیات فنی ایفاء فرموده‌اند و به همین علت بگونه‌ای مجذوب زحمات صادقانه و بی‌بدیل و اهداف عالی مورد اشاره گردیدم که علیرغم بضاعت ناچیزم ، افتخار همکاری داوطلبانه را در اولویت امورم قرار دادم .

برگزاری مسابقه مورد تاکید ، دلیل و شاهد مدعا و یکی از ابزار ابتکاری است که حکایتگر تلاش بی‌وقفه در راستای پیشبرد اهداف عالی علمی ، فنی و رفع مهمترین خلاء در امور فنی کشور است.

بطوریکه مقرر گردید ، همواره در هر مسابقه ، در خلال سوالات بسیار ساده ، حداقل یک سوال به ظاهر ساده که پاسخ بسیار کاربردی و مفید آن در اینترنت و در هیچ منبع و کتابی ، مطرح نشده و قابل جستجو نیست ، ارائه میشود تا ضمن ارتقاء دانش فنیِ علاقمندان ، مخاطبان محترم را با روش‌های تحقیق و نحوه دستیابی به پاسخ سوالات و رفع مشکلات فنی آشنا سازد.

بعنوان مثال:
در این مرحله که بعنوان اولین مسابقه برگزار شده ، پاسخ اولین سوال که برای هر تعمیرکار الکترونیک بسیار مفید و ضروری است ، معذالک در اینترنت و یا در هیچ منبعی قابل جستجو نیست و باوجودیکه نسبت به توانایی بسیاری از همکاران عزیز ، ایمان راسخی دارم ، با این وجود بعید میدانم بسادگی و بدون تلاش و تحقیق پاسخ صحیح اعلام شود.
چرا ؟

زیرا پاسخگویی به اینگونه سوالات و مشکلات بسیار مهم فنی که مورد هدف مسابقه قرار میگیرد ، نیاز همزمان به دانش علمی و همچنین دانش تجربی دارد.

اما ازآنجاکه بزرگترین متخصصین علمی ، عموما تجربه‌ٔ کافی ندارند.
و از طرفی بزرگترین متخصصین تجربی نیز غالبا دانش علمی کافی ندارند.

و متخصصینی که همزمان ، دارای اطلاعات علمی و دارای اطلاعات تجربی باشند ، بسیار بسیار نادرند و حاضر به انتشار این اطلاعات و پاسخ‌های طلایی نبودند لذا اینگونه مشکلات بی‌پاسخ مانده و در هیچ منبعی هم منعکس نشده که قابل جستجو باشد.


مثلا به یک نمونه از این سوالات و مشکلات که بعنوان معما ، چندین سال قبل در انجمن مطرح شد توجه فرمایید،

««« که چرا خازن صافی بزرگ را با خازن کوچک موازی میکنند ؟ »»»

باوجودیکه مطابق دلایل و روابط علمی ، هر خازنی قادرست وظایف خازن‌های کوچکتر از خود را بخوبی و بطریق اولیٰ انجام دهد .
.
و لذا درحالیکه مطابق روابط علمی یک خازن ۱۰۰۰ میکرو معادل ۱۰۰۰۰ عدد خازن موازی ۰/۱ میکرو است و بدیهی است که میتواند وظیفه خازن‌های کوچکتر مانند ۰/۱ میکرو را انجام دهد.

و شبیه آنست که باید ۱۰۰۰۱ ریال بپردازید و اگر ۱۰۰۰۰ یا حتی ۲۰۰۰۰ ریال بپردازید کار انجام نمیشود و حتما باید علاوه بر ۱۰۰۰۰ ریال ، یک ریال دیگر بپردازید که مضحک و باورنکردنی بنظر میرسد.

اما به استناد تصاویر پیوست ، نمونه‌های مشابهی را در نقشه تلویزیون سامسونگ مدل mc-01a ملاحظه میفرمایید که با دایره قرمز مشخص کردم .

چنانکه بدلایل فوق‌الذکر ، پاسخ این معما پس از چند سال نیز اعلام نشد و نهایتا با توجه به اصرار شدید و بی‌قراری علاقمندان ، پاسخ آن برای اولین بار در انجمن اعلام گردید.

بنابمراتب یکی از اهداف این مسابقه ، تلاش در راستای رفع این خلاء بزرگ فنی است تا پاسخ سوالاتی که تاکنون احدی اعلام نکرده و در هیچ کتاب و رسانه‌ای منتشر نشده برای اولین بار در جریان مسابقات اعلام و منتشر گردد .

و توقع و انتظار از کاربران محترم ، صرفا مشارکت و تلاش در مسابقه است زیرا بسیاری از پاسخ‌های ناصحیح نیز در راستای دستیابی به پاسخ صحیح ، موثر و مفید خواهد بود و چه بسا منشاء الهام دستاورد‌های درخشان و نوظهوری گردد.

موفق و موید باشید
دروودبراناظم
 

S.morteza.ha

کاربر vip
کاربر
2016-08-27
3
1
ا سلام وخسته نباشید خدمت مدیریت محترم سایت و همه همکاران
خسته نباشید وخدا قوت
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ma1369

alidaf

کاربر vip
کاربر
2019-08-16
4
4
30
سلام وخسته نباشید خدمت مدیریت محترم سایت و همه همکاران
خسته نباشید وخدا قوت
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ma1369
بالا