آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

مدار فلزیاب آنالوگ با برد 3 متر

pcgognoos

کاربر
2013-06-02
3
4
واقعا کسی هست که اینو ساخته باشه و ازش استفاده کرده باشه یا همه حرفایی که می زنین در حد حرفه؟. اقایونی که ساختین اگه این تا برد 30 سانتی میزنه ژس چرا یکی اینجا گفت من درستش کردم جواب داد . ژی این چیه ؟؟؟
 
با سلام ببینید دوستان عزیزم من نمی خواهم شما را دلسرد کنم ولی خواهشمندم که در هیچ صورتی به دنبال ساخت این مدار نباشید چون کلاً مداری مسخره و کم قدرت است و فکر کنم ماکزیمم قدرت آن به 60 سانتی متر هم نرسد و به قول همان دوستمان که گفته قوطی کنسرو را در 20 سانتی زده مدارش کاملاً درست و بی نقص است و قدرت کلی آن همین قدر است و بیشتر هم نمی شود من خودم این فلزیاب را دو بار طراحی کرده و ساختم و باید بگم هر کار کردم هیچ فرقی در کارکردش نکرد من از بهترین قطعات استفاده کردم ، 4 تا سیم پیچ براش طراحی کردم ، حتی پی سی بی جدید هم براش طراحی کردم ، پی سی بی خودش را هم درست کردم ، حتی چند قسمت آن را هم تغییر دادم مثل 4066 + 4538 که یکی از دوستان هم به آن اشاره کرد همین طور قسمت مدار ICL7621 آن را هم تغییر دادم ولی بهتر نشد هیچ بد تر هم شد برای همین هم این را گفتم تا شما مثل من وقت و هزینه و دانش خود را مثل من 1 سال تلف نکنید و به دنبال ساخت فلزیاب های قدرتمند و کاملی بروید که در همین سایت قرار دارد به نظر من اشکال و ایراد این فلزیاب از قسمت تولید پالس آن و تنظیم فرکانس هایی است که باید به وسیله ی 3 جامپر تنظیم شود در ضمن باید بگم که توضیحات کامل و نهایی این مدار در سایت http://www.oldradiobuilder.com/mhbp.html است که توضیحات کاملی درباره ی آن دارد ولی همان طور که گفتم فایده ای ندارد و به نظرم سازنده ی آن ، آن را دست کاری کرده و احتمالاً کاری کرده که عمقش کم شود.
ببخشید اگر باعث دلسردی شما شدم.
 

asadof

کاربر
2009-08-07
123
69
سلام دوستان
تو این مدار اون قسمتی که نوشته coil یعنی لوپ دستگاه و gnd- v+ یعنی ولتاژ منفی و مثبت حالا من اوت سه تا چی هستش من متوجه نشدم SPK +M1 TA حلا دوستان این سه تا برا چی هستش لطفا کمک کنید مرسی
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: d.rmardin
1) دوست عزیز spk محل نصب بلندگو (speaker) است که می توانی یک بلندگوی 8 اهمی 0.5 وات بگذاری (یا هدفون).

2) +m1 محل نصب آمپر سنج مدار است که مقدار آن در لیست قطعاتش مشخص شده است که می توانی بجای آن از یک میتر عقربه ای ساده استفاده کنی یا اصلاً جایش را خالی بگذاری و علامت + کنار آن نشان دهنده ی پایه مثبت آن است که سمت چپ است.

3) ta که در واقع دارای سه پایه است همان r16 مدار یعنی پتانسیومتر 50 کیلو اهم مالتی ترن است که چون مربوط به افزایش و کاهش قدرت سنس مدار است آن را روی مدار نصب نکرده و بیرون از جعبه قرار داده.

موفق باشی ولی باز هم من به تو توصیه می کنم از ساخت بی خودی آن دست برداری که عمراً 30 سانتی متر هم جواب نمی دهد چه برسه به 3 متر لطفاً تاپیک بالایی مرا بخوان.
 

mehrdad1971s

کاربر
2013-06-09
97
228
تهران
با توجه به طبقه تقویت خروجی و موس فت استفاده شده و قطر کویل امکان 3 متر برد گرفتن از این دستگاه یه کم بعید به نظر میرسه !
 

pcgognoos

کاربر
2013-06-02
3
4
با سلام به مهندسین گلم.اقایونی که این دستگاهو ساختن با اوسیلوسکوب کار کردن واسه تنظیم سیگنال؟؟ من کار کردم هر سه تست پوینت که گذاشته رو مدار رو تست کردم تا الن جواب داده. البته تو pcb عبایی بزرگی بود که من خودم پیدا کردم حلش کردم. الانم می خوام رو coil کار کنم ینی امروز تمومه اگه جواب گردفتم ازش و تستش واسه طلا جواب بده بهتون حتما خبر میدم . حالاااا. مهندسین کسی واسه تنظیمه این تلاش کرده؟؟ واقعا پیدا کردن بعضی ic ها و micro amper metr دردسره . ینی اصلا نمی تونین پیدا کنین من با یمن تغیررات تو مقاومتای برد یه چیزه دیگه استفاده کردم. ایشا که جواب بده اگه جواب دادok میدم که شما هم شروع به کار کنین. با ارزوی موفقیت برای تمام دوستان
 

ehsanajal

کاربر
2010-11-07
38
51
سلام به همگی
از اونجایی که خودم مدارات vlfرو دیدم و کار هر کی نیس درس کردنشون ( تو نت مدارشون هس ) خودم دارم کار میکنم و اگه فرصت اجازه بده تمومش میکنم.
و اما در مورد عمق بالا ، دوستان عمق بالا در فلزیاب های پی ای هس فقط و فقط اونم نه در همش در اون مداراتی که زیرش نوشته مدارات عمق زن به انگلیسی.
با اجازه مدیر سایت اگه بشه مدار عمق بالا رو میزارم که خودم اکثر تغییرات رو روش انجام دادم
موفق باشید
 

حسین447

کاربر
2014-07-03
1
1
سلام دوستان عزیز من این مدارو ساختم جواب گرفتم ولی تنظیم کردنش خیلی سخته.اتفاقا به طلا خیلی حساسه بردش رو بیرون خوب نتونستم امتحان کنم در نتونستم عکس مدارمو براتون اب کنم.اگه دوست داشتین میتونید تو سایت فلز جو مشاهده کنین اگه دوست داشتین فایل برتئوس شو براتون میزارم که استفاده کنین
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: d.rmardin

mostafa ch

کاربر
2015-12-26
2
0
سلام من مدارشو تکمیل کردم اول اینکه 945 یک ترازیستور منفی هست و mpsa70 مثبته مشابهش هم bc557 هستش دوم آی سی icl7621 رو من فقط از پایا الکترونیک تهیه کردم و تو جمهوری تهران همین داشت بقیه قطعاطش هم همه جا پیدا میشه
 
آخرین ویرایش:
بالا