آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

قطع و وصل شدن مودم TD-W8961N Rev 1.0

Mamalraider

کاربر vip
کاربر
2020-02-29
68
54
با سلام و وقت بخیر خدمت دوستان و همکاران گرامی
یک عدد مودم تی پی لینک مدل W8961N ورژن 1.0 آوردن برام که مشکل داشته و مشکلش این بوده که چراغاش روشن نمیشده و دادن دست یک تعمیر کار دیگه اونم برداشته بایوس رو ظاهراً پروگرام کرده و اکثر خازن هارم عوض کرده...
میخوام اول از همه بدونم جای خازن های قرمز (الان 1000 میکرو 16 ولت گذاشته) باید چه خازن هایی بذارم؟ یعنی کارخونه چی گذاشته که منم بکنم عین کارخونه اینارو چون به نظرم اشتباه هست و همینطور برای خازن های زرد و آبی رنگ.
و حالا بریم سر مشکل الان چراغ هاش روشن میشه و رفتار طبیعی داره مودم اما 5 دقیق که وصل میشه به نت ، قطع میشه و حتی وقتی مودم به سیم تلفن وصل نیست آی سی لینک (rt63087n) به شدت داغ میکنه...
من اومدم اول آی سی رو سفارش بدم و بخرم و عوض کنم که دست نگه داشتم و گفتم ممکنه با درست کردن خازن های اولیه این مشکل هم حل بشه
ممنون میشم اگر کسی عین این ورژن رو داره از روش نگاه کنه و بگه دونه دونه باید چه خازن هایی رو جاشون بگذارم
با تشکر از مهر و محبت شما عزیزان
 

پیوست‌ها

  • 661.4 کیلوبایت بازدیدها: 48

Mamalraider

کاربر vip
کاربر
2020-02-29
68
54
آقا یکی نیست به ما بگه جای اون خازن‌ها چی باید بذاریم واقعا؟
 

Navid-Aref

کاربر vip
vip
کاربر
2008-11-23
385
797
دوست عزیز این ایراد رو زیاد داشتم و اکثرا با این روش ها جواب گرفتم
تعویض آداپتور
تعویض خازن های 470 - 220 و 100 میکرو
لحیم سردی و بروز رسانی ورژن مودم
و اکثرا با مورد اول و اخر جواب گرفتم
درود. توصیه همکار گرامی رو که نقل قول کردم حتما انجام بدید. مقادیر خازن ها رو در عکس مشخص کردم. یکی از دلایل مهمی که بعضی وقتها نادیده گرفته می شود ضعیف شدن آداپتور هست که حتما مد نظر قرار بدید. چند وقت پیش یک آداپتور مشکل دار رو که آی سی کنترلر سوئیچینگ 3706M-E1 ترکیده بود(با یه آی سی نو عوض کردم) رو اوراق کردم و تصاویر آن را قرار می دهم. به همراه آی سی ترانزیستور 13003و چندین مقاومت SMD، سلف 470 میکرو هانری و مقاومت فیوزی آن سوخته بود. قلق باز کردنش رو اون موقع خوب نمی دونستم و کمی به لبه برد صدمه خورد که با لحیم کاری مثلا درستش کردم!! چند تا از مقاومت های سوخته روی برد نیستن ولی مقدارشون رو نوشتم. اکثرا مشکلات این آداپتورها به دلیل خرابی یک یا هر دو خازن 400 ولت -4.7 میکرو فاراد ورودی بوجود میاد. این بورد الان به عنوان یک نمونه بلااستفاده هست و دارم مهندسی معکوسش رو با نرم افزار پروتئوس انجام میدم. یک شماتیک مشابه هم براش پیدا کردم که پیوست می کنم.
یک مورد دیگه همین آداپتور به دستم رسید که باعث ریستارت متوالی مودم میشد. بعد از باز کردن نو به نظر می رسید و هیچ قطعه معیوبی نداشت ولی دچار چند قلع سردی ساده بود. با رفع قلع سردی ها و شستشو با تینر و مسواک درست شد. سه تا عکس های از نزدیک زیر لوپ این رو هم میذارم. مخصوصا اونهایی که تو قبلی سه تا مقاومتش جا افتاده بود.

آداپتور 9 ولت - 0.6 آمپر اصلی این مودمها چون کیس محکمی داره حتما برای بازکردن چندین بار دور تا دور شکاف دو بخش آن را تینر 10000 فوری بزنید تا چسبش ضعیف بشه (نگران نباشین، جنس بدنه با تینر آسیب نمیبینه) و همزمان با وسیله ی که در عین نرمی محکم هم باشه(مثل طول ِ دسته انبردست با دسته لاستیکی مرغوب) به بغلهاش ضربه های حساب شده ی آرام بزنید تا آرام آرام و بدون زور شکاف بینشون باز بشه و بدون آسیب دو بخش از هم جدا شوند.
 

پیوست‌ها

  • 802.7 کیلوبایت بازدیدها: 16
آخرین ویرایش:

Mamalraider

کاربر vip
کاربر
2020-02-29
68
54
درود. توصیه همکار گرامی رو که نقل قول کردم حتما انجام بدید. مقادیر خازن ها رو در عکس مشخص کردم. یکی از دلایل مهمی که بعضی وقتها نادیده گرفته می شود ضعیف شدن آداپتور هست که حتما مد نظر قرار بدید. چند وقت پیش یک آداپتور مشکل دار رو که آی سی کنترلر سوئیچینگ 3706M-E1 ترکیده بود(با یه آی سی نو عوض کردم) رو اوراق کردم و تصاویر آن را قرار می دهم. به همراه آی سی ترانزیستور 13003و چندین مقاومت SMD، سلف 470 میکرو هانری و مقاومت فیوزی آن سوخته بود. قلق باز کردنش رو اون موقع خوب نمی دونستم و کمی به لبه برد صدمه خورد که با لحیم کاری مثلا درستش کردم!! چند تا از مقاومت های سوخته روی برد نیستن ولی مقدارشون رو نوشتم. اکثرا مشکلات این آداپتورها به دلیل خرابی یک یا هر دو خازن 400 ولت -4.7 میکرو فاراد ورودی بوجود میاد. این بورد الان به عنوان یک نمونه بلااستفاده هست و دارم مهندسی معکوسش رو با نرم افزار پروتئوس انجام میدم. یک شماتیک مشابه هم براش پیدا کردم که پیوست می کنم.
یک مورد دیگه همین آداپتور به دستم رسید که باعث ریستارت متوالی مودم میشد. بعد از باز کردن نو به نظر می رسید و هیچ قطعه معیوبی نداشت ولی دچار چند قلع سردی ساده بود. با رفع قلع سردی ها و شستشو با تینر و مسواک درست شد. سه تا عکس های از نزدیک زیر لوپ این رو هم میذارم. مخصوصا اونهایی که تو قبلی سه تا مقاومتش جا افتاده بود.

آداپتور 9 ولت - 0.6 آمپر اصلی این مودمها چون کیس محکمی داره حتما برای بازکردن چندین بار دور تا دور شکاف دو بخش آن را تینر 10000 فوری بزنید تا چسبش ضعیف بشه (نگران نباشین، جنس بدنه با تینر آسیب نمیبینه) و همزمان با وسیله ی که در عین نرمی محکم هم باشه(مثل طول ِ دسته انبردست با دسته لاستیکی مرغوب) به بغلهاش ضربه های حساب شده ی آرام بزنید تا آرام آرام و بدون زور شکاف بینشون باز بشه و بدون آسیب دو بخش از هم جدا شوند.
واقعا دم شما گرم
خیلی عالی و جامع و کامل بود توضیحاتتون
اگر خازن‌ها رو عوض کردم و با یک آداپتور سالمم تست کردم و بازم قطع میشد دیگه در نهایت باید آی سی لینک رو تعویض کنم درسته؟
 

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,048
2,872
32
آیسی لینک قیمتش گرونه برای تعمیرات صرف نداره
 

hanirayan

VIP+ افتخاری
کاربر
2013-05-15
1,354
7,775
درود. توصیه همکار گرامی رو که نقل قول کردم حتما انجام بدید. مقادیر خازن ها رو در عکس مشخص کردم. یکی از دلایل مهمی که بعضی وقتها نادیده گرفته می شود ضعیف شدن آداپتور هست که حتما مد نظر قرار بدید. چند وقت پیش یک آداپتور مشکل دار رو که آی سی کنترلر سوئیچینگ 3706M-E1 ترکیده بود(با یه آی سی نو عوض کردم) رو اوراق کردم و تصاویر آن را قرار می دهم. به همراه آی سی ترانزیستور 13003و چندین مقاومت SMD، سلف 470 میکرو هانری و مقاومت فیوزی آن سوخته بود. قلق باز کردنش رو اون موقع خوب نمی دونستم و کمی به لبه برد صدمه خورد که با لحیم کاری مثلا درستش کردم!! چند تا از مقاومت های سوخته روی برد نیستن ولی مقدارشون رو نوشتم. اکثرا مشکلات این آداپتورها به دلیل خرابی یک یا هر دو خازن 400 ولت -4.7 میکرو فاراد ورودی بوجود میاد. این بورد الان به عنوان یک نمونه بلااستفاده هست و دارم مهندسی معکوسش رو با نرم افزار پروتئوس انجام میدم. یک شماتیک مشابه هم براش پیدا کردم که پیوست می کنم.
یک مورد دیگه همین آداپتور به دستم رسید که باعث ریستارت متوالی مودم میشد. بعد از باز کردن نو به نظر می رسید و هیچ قطعه معیوبی نداشت ولی دچار چند قلع سردی ساده بود. با رفع قلع سردی ها و شستشو با تینر و مسواک درست شد. سه تا عکس های از نزدیک زیر لوپ این رو هم میذارم. مخصوصا اونهایی که تو قبلی سه تا مقاومتش جا افتاده بود.

آداپتور 9 ولت - 0.6 آمپر اصلی این مودمها چون کیس محکمی داره حتما برای بازکردن چندین بار دور تا دور شکاف دو بخش آن را تینر 10000 فوری بزنید تا چسبش ضعیف بشه (نگران نباشین، جنس بدنه با تینر آسیب نمیبینه) و همزمان با وسیله ی که در عین نرمی محکم هم باشه(مثل طول ِ دسته انبردست با دسته لاستیکی مرغوب) به بغلهاش ضربه های حساب شده ی آرام بزنید تا آرام آرام و بدون زور شکاف بینشون باز بشه و بدون آسیب دو بخش از هم جدا شوند.
تشکر میکنم از همکار عزیز و گرامی که بطور کامل و شفاف راهنمایی کردن
کارهای گفته شده را انجام بدید و درصورت درست شدن مودم اگر ای سی rt داغ کرد یکی از دلایلش میتونه ای سی lan باشه
اول پایه های هردو ای سی رو فلکس مرغوب بزنید و تجدید قلع کنید
حتما رگولاتور ای سی lan را چک کنید که خروجی 5 ولت داشته باشه و حرارت نداشته باشه
2 تا هیت سینک روی هر دو ای سی بندازید
در پایان مودم را به اخرین ورژن آپدیت کنید
زیاد روی مودم های مختلف این کارو انجام دادم و خداروشکر تاحالا برگشتی نداشتم و حتی نیاز به تعویض ای سی نبوده
موفق باشید
 

hanirayan

VIP+ افتخاری
کاربر
2013-05-15
1,354
7,775
ضمنا دوعدد سلف روی مودم هست حتما پایه هاشون رو تجدید قلع کنید
سیم انتن ant2 رو هم چک کنید به نظرم سر سیم رو بچینید و از اول روی برد لحیم کنید
 
آخرین ویرایش:
بالا