آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

سوال: فرق بین سانترال دیجیتال و انالوگ چیست؟

gadraj

معاون مدیر کل
معاونت انجمن
2007-05-09
5,023
106,556
با سلام خدمت اساتید فرق بین سانترال دیجیتال و انالوگ چیه؟ سانترال دیجیتال چه امکاناتی داره؟ تلفن های های برید چه امکاناتی دارن؟ با تشکر

با سلام :
در سانترال انالوگ تمام سیستم و دستگاه ها با استفاده از قطعات و ابزارهای انالوگی مانند سلکتور مکانیکی و کلید های قطع وصل مکانیکی و رله که با قطع و وصل باتری قابل کنترل هستند استفاده شده ودر نوع پیشرفته ان به ندرت و محدود از مدارات الکترونیکی بهره برده شده { در حال حاضر منسوخ میشه } .
در سانترال دیجیتال تمام سیستم ها و دستگاه ها توسط مدارات دیجیتالی و میکرو کنترل و سویچرهای دیجیتالی و pc استفاده شده است مسلما سیستم دیجیتالی دارای سرعت سویچ و انتقال خیلی بالاتری میباشد .
فرق این دو سیستم با شرح تمام جرییات از عهده یک پاسخ خارج میباشد و باید به تفصیل تحقیق و مقایسه گردد اما در یک نگاه کلی حجم کم و مصرف ناچیز و بازده و پهنای باند و سرعت بالای این نوع موجب شده که خیلی از نیازهای فعلی بشر را جامع عمل پوشاند که در سیستم های انالوگ به هیچ وجه امکان پذیر نبود .
دو نوع تلفن ارتباطی رایج میباشد :
1 = دو سیمه 2 = چهارسیمه در دو سیمه ها سیگنال و ولتاژ باهم مخلوط و رفت و برگشت سیگنالها همزمان روی این دو سیم ترانزیت میشوند .
2= در نوع چهارسیمه دو سیم برای سیگنال رفت و دو سیم برای ترانزیت سیگنال برگشتی مصرف میشود .
مدار موجود هست که این چهار سیمه را به دو سیم تبدیل میکند که این مدار { هایبرید } نام دارد در صورتیکه تلفنی دارای مدار هایبرید باشد در انتهای سیم رابط جعبه { دیسکریپتور } دارد که با راهنمایی مندرج در کاور این جعبه میتوان تلفن فوق را به صورت دو سیمه یا چهار سیمه استفاده کرد .
در سانترال هایی که توسط مخابرات برای عموم یک شهر نصب شده از تلفن دو سیمه استفاده میشود وبرای سانترال های یک شهرک کوچک یا منطقه و مکان های خصوصی هتل و ... از نوع چهار سیمه استفاده میشود . البته اشاره کردم در حال حاضر نوع چهار سیمه و انالوگ داره منسوخ میشه و صرف وقت و هزینه برای این نوع قدیمی منسوخ شده ارزشی ندارد
موفق باشید .
 

h.nemati

VIP+ افتخاری
کاربر
2014-07-12
329
479
با سلام
من نمی دانم که سانترال kx-TES824 انالوگه یا دیجیتال؟
با تشکر
 

masood789

کاربر
2012-02-09
251
620
از یک نظر دیگه هم میشه این تقسیم بندی رو انجام داد . به این صورت که دستگاه های آنالوگ ، از تلفن های ساده استفاده میکنه و خطوط ورودی شهری هم آنالوگ هستند ... و دستگاه های دیجیتال از تلفن های IP استفاده میشه و خط ورودی هم اینترنت یا اینترانت هست .

دستگاه 824 از نظر ساختاری ، دیجیتال و از نظر خطوط ورودی و خروجی آنالوگ هست :)
 
بالا