آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

عیب یابی خودروهای انژکتوری

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

h.l.a

مدیر تعميرات خودرو
مدیر تالار
2011-03-26
423
1,670
دوستان عزیز در این بخش اموزش عیب یابی خودروهای انژکتوری رو قرار میدم که هم مورد استفاده دوستان تعمیرکار قرار بگیره و هم دوستان در خانه اگه مشکلی پیش اومد بدونن ایراد از کجاست .





255.jpg








 
آخرین ویرایش:

h.l.a

مدیر تعميرات خودرو
مدیر تالار
2011-03-26
423
1,670
– خودرو کشش ندارد
* ***** هوا کثیف است
* استهلاک بیش از حد صفحه کلاچ یا دیسک کلاچ
* دریچه گاز کاملا باز نمی شود
* سیستم سوخت رسانی و سیستم جرقه تنظیم نیست


- موتور ریب میزند
* ***** هوا کثیف است
* ***** بنزین کثیف است
* دریچه ساسات کاملا باز نیست (کاربراتوری)
* عدم اتصال کامل بین وایر شمع و شمع
* سیستم سوخت رسانی و سیستم جرقه تنظیم نیست
* ایراد در پمپ بنزین



موتور بیش از حد گرم میکند
* آب رادیاتور کم است
* مدار رادیاتور کثیف است
* تسمه واترپمپ تنظیم نیست
* درب رادیاتور شل یا سوپاپ آن خراب است
* ترموستات کاملا باز نمیکند
* سیستم جرقه تنظیم نیست
* فن رادیاتور بدرستی عمل نمیکند


مصرف بنزین بالاست
* ***** هوا کثیف است
* دریچه ساسات کاملا باز نیست (کاربراتوری)
* سیستم سوخت رسانی و سیستم جرقه تنظیم نیست
* نشتی بنزین در سیستم سوخت رسانی


موتور در دور آرام کار نمیکند
* ***** هوا کثیف است
* سیستم سوخت رسانی و سیستم جرقه تنظیم نیست
* نشت هوا در سیستم سوخت رسانی


موتور در زمستان دیر روشن میشود
* غلظت روغن زیاد است
* دریچه ساسات عمل نمیکند (کاربراتوری)
* سیستم جرقه تنظیم نیست
*سنسورهای دمای موتور بدرستی عمل نمیکند


– اتومبیل در سرعتهای بالا لرزشدارد
* آج لاستیکها هماهنگی ندارد
* رینگ چرخ تاب دارد
* چرخها بالانس نیست
* چهارشاخه فرمان یا سیبکها خلاصی دارند


فرمان به چپ و راست میکشد
* باد لاستیکها تنظیم نیست
* ایراد در قطعات جلو بندی
* تنظیم نبودن زاویه چرخها

وجود لرزش اتومبیل در هنگامترمز
* بالانس نبودن یا تاب داشتن دیسک ترمز
* دو پهن بودن کاسه ترمزها
* معیوب بودن یا چرب بودن لنتها

تعویض دنده ها به سختی صورت میگیرد
* کمبود واسکازین گیربکس
* مناسب نبودن غلظت واسکازین
* استهلاک در سیستم کلاچ
* استهلاک در دنده های برنجی گیربکس

ترمز خوب عمل نمیکند
* گرفتگی سوراخ ورودی و خروجی هوا در درب مخزن روغن ترمز
* وجود هوا در سیستم مدار ترمز
* وجود نشتی روغن در مدار ترمز
* چرب بودن لنتها
* استهلاک بیش از حد لنتها
* استهلاک بیش از حد در دیسک ترمز یا کاسه چرخها
* عمل نکردن پمپ اصلی – بوستر یا سیلندر چرخها

چراغ روغن روشن می شود
* کمبود روغن موتور
* مناسب نبودن غلظت روغن
* کثیفی ***** روغن
* فشنگی کنترل فشار روغن خوب عمل نمی کند
* افت فشار روغن در مدار روغنکاری

چراغ دینام روشن می شود
* کم بودن سطح آب باطری
* تنظیم نبودن تسمه دینام
* شل بودن فیشهای دینام
* تمیز نبودن اتصال قطبهای باطری
* ایراد در دیودهای دینام
* اتصال در سیستم شارژ
 

vcd tanin

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2010-08-29
916
8,971
نصف جهان
با سلام خدمت استاد عزیز
یک مشکل در ضعیف بودن برق پیکان مدل 81 انزکتور
مشکلی که برام پیش اومده برق سیستم ماشینم ضعیفه منظورم اینکه امپر قسمت برق در کیلومتر از نصفه کمتر نشان میده پمپ انزکتور صدا میکنه دو عدد پمپ هم عوض کردم از جنس اصلی ولی فرقی نکرد پیش چند تا باطری ساز هم رفتم اب باطری را عوض کرد و کامل شارز کرد دینام را چک کرد گفت سالمه حتی برای اطمینان زغال را هم عوض کردم در ضمن دینام مدل بنزی اصلی میباشد چند روزی هم از یک دینام دیگه استفاده کردم باطری 74 امپر فقط 3 ماه که نصب کردم سیم کشی همه سالم و فابریکه اتصالات را کامل چک کردم
در ضمن امتحان کردم هر موقع باطری را کامل جدا شارز میکنم تا چند روز خوبه ولی دوباره همین مشکل پیش میاد حتی سیستم صوتی ماشین را هم قطع کردم فرقی نکرد بعد از 3 یا 4 روز که میره چراغ باطری روشن میشه ولی بصورت ضعیف این مشکل در حدود 1 ماه که پیش اومده حتی زیر دستگاه دیاگ هم بردم گفت سالمه دیگه نمیدونم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید
:63000000:
 

h.l.a

مدیر تعميرات خودرو
مدیر تالار
2011-03-26
423
1,670
استادبزرگوارمنظورازسنسورشتاب دهنده عمودی درزانیتا چیست لطفا محل نصب وعیب یابی انرابفرماییدباتشکر

اين سنسور،شتابهاي عمودي خودرورااندازه گيري
مينمايد.
فعاليتهايي كهECUبراساس اطلاعات دريافتي انجام ميدهد:
رانندگي درشرايط ناهموارجاده رامشخص ميكند.
هنگامي كه شتاب سنج ارتعاشات ناشي ازشرايط ناهموار
جاده راشناسايی ميكند،ECU،عملكردتشخيص احتراق
ناقص درسيلندرهارامتوقف ميكند.

حقیقت من تا حالا باهاش کار نکردم ولی
سنسورسرعت خودروزانتیا
اين سنسورروي پوسته كلاچ قرارگرفته وسرعت خودرورا
بهECUگزارش ميكند.
 
آخرین ویرایش:

h.l.a

مدیر تعميرات خودرو
مدیر تالار
2011-03-26
423
1,670
با سلام خدمت استاد عزیز
یک مشکل در ضعیف بودن برق پیکان مدل 81 انزکتور
مشکلی که برام پیش اومده برق سیستم ماشینم ضعیفه منظورم اینکه امپر قسمت برق در کیلومتر از نصفه کمتر نشان میده پمپ انزکتور صدا میکنه دو عدد پمپ هم عوض کردم از جنس اصلی ولی فرقی نکرد پیش چند تا باطری ساز هم رفتم اب باطری را عوض کرد و کامل شارز کرد دینام را چک کرد گفت سالمه حتی برای اطمینان زغال را هم عوض کردم در ضمن دینام مدل بنزی اصلی میباشد چند روزی هم از یک دینام دیگه استفاده کردم باطری 74 امپر فقط 3 ماه که نصب کردم سیم کشی همه سالم و فابریکه اتصالات را کامل چک کردم
در ضمن امتحان کردم هر موقع باطری را کامل جدا شارز میکنم تا چند روز خوبه ولی دوباره همین مشکل پیش میاد حتی سیستم صوتی ماشین را هم قطع کردم فرقی نکرد بعد از 3 یا 4 روز که میره چراغ باطری روشن میشه ولی بصورت ضعیف این مشکل در حدود 1 ماه که پیش اومده حتی زیر دستگاه دیاگ هم بردم گفت سالمه دیگه نمیدونم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید
:63000000:

دوست عزیز ببین ماشین از جایی برق نمیدزده احتمال داراه مشکل از این باشه که باطری ضعیف میشه
 

salahshor

کاربر
2013-05-27
26
97
تهران
www.persianmotor.net
با سلام خدمت استاد عزیز
یک مشکل در ضعیف بودن برق پیکان مدل 81 انزکتور
مشکلی که برام پیش اومده برق سیستم ماشینم ضعیفه منظورم اینکه امپر قسمت برق در کیلومتر از نصفه کمتر نشان میده پمپ انزکتور صدا میکنه دو عدد پمپ هم عوض کردم از جنس اصلی ولی فرقی نکرد پیش چند تا باطری ساز هم رفتم اب باطری را عوض کرد و کامل شارز کرد دینام را چک کرد گفت سالمه حتی برای اطمینان زغال را هم عوض کردم در ضمن دینام مدل بنزی اصلی میباشد چند روزی هم از یک دینام دیگه استفاده کردم باطری 74 امپر فقط 3 ماه که نصب کردم سیم کشی همه سالم و فابریکه اتصالات را کامل چک کردم
در ضمن امتحان کردم هر موقع باطری را کامل جدا شارز میکنم تا چند روز خوبه ولی دوباره همین مشکل پیش میاد حتی سیستم صوتی ماشین را هم قطع کردم فرقی نکرد بعد از 3 یا 4 روز که میره چراغ باطری روشن میشه ولی بصورت ضعیف این مشکل در حدود 1 ماه که پیش اومده حتی زیر دستگاه دیاگ هم بردم گفت سالمه دیگه نمیدونم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید
:63000000:

دوست عزیز توسط یه مولتی متر ولتاژ خروجی دینام رو در پشت اون و در محل اتصال اون به کابل برق اندازه گیری بفرمایید باید در درو 850 rpm و بدون استفاده از تجهیزات جانبی ولتاژ دینام باید روی 14 الی 14.5 باشه و یه بار دیگه همین کارو روی قطب مثبت باطری انجام بدید متوجه خواهید شد که ولتاژ باطری کمتر از ولتاژ خروجی دینامه که برای حل این مشکل چند متر کابل نمره 4 تهیه کرده و با کابلشو لحیم شده از باطری به خروجی دینام b+12 و از قطب منفی باطری به موتور و بدنه وصل نمایید . برای اطمینان بیشتر یه کابل کمکی هم از باطری تا مغزی سوییچ وصل کنید . امپر شارژ در پشت امپر به اصطلاح عموم امپر برق یه ولتمتر سادس که ولتاژی رو که از طریق سیم کشی بهش میرسه رو نشون میده . بایستی پشت دینام و روی باطری و نیز تو کانکتور مغزی سوییچ 14 ولت داشته باید تا ولتمتر وسط بایسته . خوشحال میشم که تجربیات 12 ساله باطریسازیم تو این سایت بدرد کسی بخوره . لطفا این کارو انجام بدید و نتیجه رو اعلام کنید .

در مورد صدای پمپ بنزین مشکل از فشار شکنه بررسی شود مشکل حل میشه
 

salahshor

کاربر
2013-05-27
26
97
تهران
www.persianmotor.net
استادبزرگوارمنظورازسنسورشتاب دهنده عمودی درزانیتا چیست لطفا محل نصب وعیب یابی انرابفرماییدباتشکر
این سنسور جهت تشخیص صحت اطلاعات ارسالی توسط ناک سنسور که تو بلوک سیلندر نصب رو با ارتعاشات جاده مورد ازمایش قرار میده
یعنی بصورت ساده فرق بین ارتعاشات جاده رو با ارتعاشات بلوک سیلندر که حاصل عدم احتراق به موقع است رو این سنسور تشخیص میده و محل نصبش تو بغل پوسته کمک سمت شاگرده
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: مهدی4

مهدی4

کاربر
2012-08-26
18
47
زاهدان
باعرض سلام وتشکرازاستادسلحشوربخاطراین جواب زیباودقیق وسوال دیگرایاسوارکردن خازن 25میکروفارادبروی کویل تاثیری برکارکردان داردممنون
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا