آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

سوال: علت گیر کردن روغن داخل اوابراتور یخچال

farzad.

VIP+ افتخاری
کاربر
2007-06-29
1,431
5,476
درمواقعی که نشت گاز داریم،موتور برای جبران خلا ایجاد شده روغن پمپاژمیکند که در این حالت سیلیکاژور داخل *****نیز روغنی است،مورد دوم ایراد پیستون وسیلندرکمپرسور است که میتوان باشستشو شبه حلالهایی خشک مثل ازت یاگاز ارزانr22 به صورت مایع ودرحالت کارآزاد موتورتاحدی رفع کرد ،بعداز جابجایی بیش از ۴۵درجه اگر دوساعت تایم سکنای روغن ندهیم امکان بالارفتن روغن وجود دارد(درحد کم)/خاصیت گرانروی روغن باعث رسوب بیشتر وبیشتر دو مدار میشود،پس بهتر است مدار شستشو وحتما مویین عوض شود(روغن رسوب کرده در لوله مویی در اثر فشار بالا غیر قابل جداشدن است)-همه سیستم های سرمایش انبساطی غیر از آمونیاک دارای درصدی روغن در گردش طبیعی هستند،البته در سیستم های بزرگ از تله روغن برای بازگشت روانساز به کارتل کمپرسوراستفاده میکنیم
با سلام
جناب زبردست فرمودید که
(روغن رسوب کرده در لوله مویی در اثر فشار بالا غیر قابل جداشدن است)
آیا این قضیه در مورد کولر اسپیلت هم صدق میکنه؟چون یه اسپیلت 36000اجنرال هست که شیر اکسپنشن والو اون که داخل یونیت بیرونی هست از نوع برقی هست(حالا بماند که من از طرز کار این شیر چیز زیادی سر در نیاوردم چون 6تاسیم داره و وقتی هم که سوکت اون رو از برد جدا میکنم کولر همچنان کار عادی میکنه)که متوجه شدم روغن داخلش گیر کرده چون یه یونیت دیگه داشتیم اون رو کاملا با یونیت خارجی عوض کردم و چون مطمئن بودم که روغن داخل اواپراتور هم رفته لوله خروج اواپراتور یعنی ورود به یونیت رو باز گذاشتم و با باز کمردن شیر فشار بالا روغن داخل اواپراتور رو تخلیه کردم.ولی بعد از وکیوم متوجه شدم که لوله مویی اواپراتور گرفته چون فشار hi 110psiبود و فشار lo منفی 10!!!!!!تصمیم گرفتم که با گاز ازت اواپراتور رو زیر فشار بگیرم آیا به نظر شما راه حل بهتری دارید؟
با تشکر.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: abady

م.زبردست

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
با سلام
جناب زبردست فرمودید که

آیا این قضیه در مورد کولر اسپیلت هم صدق میکنه؟چون یه اسپیلت 36000اجنرال هست که شیر اکسپنشن والو اون که داخل یونیت بیرونی هست از نوع برقی هست(حالا بماند که من از طرز کار این شیر چیز زیادی سر در نیاوردم چون 6تاسیم داره و وقتی هم که سوکت اون رو از برد جدا میکنم کولر همچنان کار عادی میکنه)که متوجه شدم روغن داخلش گیر کرده چون یه یونیت دیگه داشتیم اون رو کاملا با یونیت خارجی عوض کردم و چون مطمئن بودم که روغن داخل اواپراتور هم رفته لوله خروج اواپراتور یعنی ورود به یونیت رو باز گذاشتم و با باز کمردن شیر فشار بالا روغن داخل اواپراتور رو تخلیه کردم.ولی بعد از وکیوم متوجه شدم که لوله مویی اواپراتور گرفته چون فشار hi 110psiبود و فشار lo منفی 10!!!!!!تصمیم گرفتم که با گاز ازت اواپراتور رو زیر فشار بگیرم آیا به نظر شما راه حل بهتری دارید؟
با تشکر.
قضیه کولر گازی متفاوتر است زیرا هم حجم لوله ها بیشتر است وهم کمی افت بازدهی ناشی از گرفتگی نادیده گرفته میشود مگر اینکه دقیقا سرمای تولیدی کنترل شود- یکی از دوستان در سمیناری میگفت که در مدارهای بسیار کثیف با تزریق تینر 10000 و بعد از نیم ساعت صبر با ازت میشورم تا کمترین رطوبت باقی نماند وچون فشار ازت بالاست عالیست- متاسفانه نصب غلط کولر گازی و جایگذاری وساخت غیر اصولی تله روغن باعث گیر کردن روغن در اواپراتور میشه وگرنه در حالت عادی نباید روغن مسدود کننده ای(ساکن) در مدار باشه
 

farzad.

VIP+ افتخاری
کاربر
2007-06-29
1,431
5,476
قضیه کولر گازی متفاوتر است زیرا هم حجم لوله ها بیشتر است وهم کمی افت بازدهی ناشی از گرفتگی نادیده گرفته میشود مگر اینکه دقیقا سرمای تولیدی کنترل شود- یکی از دوستان در سمیناری میگفت که در مدارهای بسیار کثیف با تزریق تینر 10000 و بعد از نیم ساعت صبر با ازت میشورم تا کمترین رطوبت باقی نماند وچون فشار ازت بالاست عالیست- متاسفانه نصب غلط کولر گازی و جایگذاری وساخت غیر اصولی تله روغن باعث گیر کردن روغن در اواپراتور میشه وگرنه در حالت عادی نباید روغن مسدود کننده ای(ساکن) در مدار باشه
با سلام و سپاس و تشکر فراوان
در مورد کاراییشیر اکسپنشن والو برقی این کولر اطلاعاتی دارید؟و این که آیا میشه از گاز r11که مخصوص شستشو چیلر هست در کولر استفاده کرد؟و در آخر این که بسیار ممنون میشوم اگه اطلاعاتی در مورد تله روغن و سایر موارذ که از ورود روغن به مدار جلوگیری کند قرار دهید.
باتشکر
 

م.زبردست

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
احتمالا شیر برقی بوده است کهبرای کولرهای هات کول به کار میرود وجهت گردش گاز را عوض میکند،در کولر های زیر 36000 معمولا اکسپیشن والو دیده نمیشود ضمنا من تاکنون والو برقی ندیده ام-همه والوهای دانفوس/آلکو/کتسل مکانیکی اند وبا فشار کار میکنند/بله میتوان از گاز 11 استفاده کرد
 
بالا