آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

علت داغ شدن زیاد موتور یخچال فریزر :

maniservice

کاربر
2020-04-09
3
3
تهران
maniservice.ir
علت داغ شدن موتور یخچال فریزر : یکی از مشکلات رایج که برای موتور یخچال پیش می آید ، داغ شدن بیش از حد موتور یخچال است. خوشبختانه در بیشتر موارد داغ شدن موتور یخچال و هوای گرمی که از موتور یخچال خارج می شود دلیل حادی ندارد و نگران کننده نیست.
در این گونه موارد شما می توانید به راحتی با بررسی و تشخیص دلایل گرم شدن زیاد موتور یخچال این موضوع را حل کنید.
با این حال ممکن است گرم شدن بیش از حد موتور یخچال در مواردی دلایلی داشته باشد که اگر به آنها توجه نکنید می تواند موجب بروز مشکلاتی در سیستم یخچال شما شود.
در صورتی که موتور یخچال شما هم داغ می کند و دلایل داغ شدن موتور یخچال برایتان قابل تشخیص نیست, پیشنهاد می‌کنم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
در این مقاله به بررسی علت داغ شدن موتور یخچال پرداخته شده و دلایل گرم شدن موتور یخچال به صورت کامل بررسی شده است.
[h=2]آیا داغ شدن موتور یخچال خطرناک است؟[/h] داغ شدن زیاد موتور یخچال در مواردی بسیار خطرناک است. اگر گرمای موتور یخچال تان بیش از حد است و جریان هوا به خوبی در پشت یخچال وجود دارد داغ شدن بیش از حد موتور یخچال می‌تواند دلایل فنی داشته باشد. در اینگونه موارد موضوع جدی است چرا که علاوه بر خراب شدن کمپرسور یخچال خطر آتش سوزی وجود دارد.
بنابراین اگر متوجه گرم شدن بیش از حد موتور یخچال شدید ولی دلایل این موضوع را نمی دانید باید به سرعت وارد عمل شویدو برای تعمیر یخچال با یک تعمیر کار خبره تماس بگیرید. تعمیرکاران مادر مانی سرویس خدمات تعمیر یخچال در محل را با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت ارائه می دهند.
[h=2]علت داغ شدن زیاد موتور یخچال چیست؟[/h]
کمپرسور:
اگر تحت فشار یا به خاطر کار کردن طولانی کمپرسور یخچال داغ می‌شود این موضوع از وجود یک مشکل فنی در سیستم خنک سازی یخچال خبر می دهد.
معمولاً دو علت برای داغ شدن کمپرسور یخچال وجود دارد.

کم بودن و یا خالی شدن گاز یخچال یا مبرد
تنظیم دمای ترموستات در مقادیر بسیار پایین
پس از اینکه متوجه داغی بیش از حد موتور یخچال شدید دومین اقدام بررسی نشتی گاز یخچال است. این موضوع معمولاً در یخچالهای قدیمی راحت‌تر تشخیص داده می‌شود اما در مدل‌های جدید بهتر است از تعمیرکاران یخچال کمک گرفت .
دمای ترموستات را هم بررسی کرده و اگر بر روی مقادیر بسیار پایین قرار دارد آن را به وضعیت نرمال خود برگردانید.
توجه داشته باشید داغ شدن بیش از حد موتور یخچال علاوه بر خراب شدن کمپرسور که هزینه‌های سنگینی روی دستتان می گذارد ممکن است موجب آتش‌سوزی شود بنابراین به سرعت این مشکلات باید تشخیص داده شده و رفع شوند.

کندانسور
مورد بعدی که باید زمان داغ شدن موتور یخچال بررسی شود کندانسور یخچال است لوله‌های کندانسور وظیفه پخش و انتقال گرمای گرفته شده از داخل یخچال را بر عهده دارند. کندانسور یخچال به مرور زمان می‌تواند دچار آلودگی شده و انواع ذرات گرد و خاک روی آن قرار بگیرد.
این موضوع تبادل و پخش گرما با محیط را دچار مشکل می‌کند و این گرما در موتور یخچال تجمع پیدا کرده و موجب داغ شدن کمپرسور یخچال می‌شود. بنابراین به طور مداوم باید این موضوع بررسی و لوله‌های کندانسور تمیز شود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا