آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

عدم روشن شدن چراغ راهنما موقع قفل در تیبا

H.kanbary

کاربر vip
vip
کاربر
2022-09-17
43
30
باسلام خدمت دوستان عزیز خودروی تیبا زمانی که با ریموت کنترل قفل می‌کنی سمت شاگرد چراغ راهنما روشن نمیشه ولی با دسته راهنما یا جفت راهنما مشکل نداره
 

morteza khod

VIP+ افتخاری
کاربر
2017-08-01
2,246
4,264
سلام فکر کنم یونیتش داخل داشبورد سمت شاگر باشه خیلی دردسر داده باز کردنش . شما هنگام قفل ببین صدای تیک رله از کجا میاد پیداش کن . منتظر راهنمایی دوستان هم باشید.
 

Mohsenaux

کاربر vip
کاربر
2017-03-12
66
132
تیبا...
فرمان راهنما زدن هتگام قفل کردن از یونیت قفل مرکزی هست که زیر داشبورد سمت راننده هست. موقعیت دقیق میشه اطراف دستگیره کاپوت جلو.
هنگام قفل کردن یونیت قفل مرکزی توسط یه رله تمام راهنما ها رو روشن میکنه که میزان جریان تقریبی بالای 5 امپر هست و از اونجایی که پلاتین یا کنتاکت رله ضعیف هست زود خراب میشه.
تعویض کل یونیت قفل مرکزی هم به همراه ریموت هست.
راحتر اینه که رله راهنما توی یونیت قفل مرکزی تعویص بشه.
 

H.kanbary

کاربر vip
vip
کاربر
2022-09-17
43
30
تیبا...
فرمان راهنما زدن هتگام قفل کردن از یونیت قفل مرکزی هست که زیر داشبورد سمت راننده هست. موقعیت دقیق میشه اطراف دستگیره کاپوت جلو.
هنگام قفل کردن یونیت قفل مرکزی توسط یه رله تمام راهنما ها رو روشن میکنه که میزان جریان تقریبی بالای 5 امپر هست و از اونجایی که پلاتین یا کنتاکت رله ضعیف هست زود خراب میشه.
تعویض کل یونیت قفل مرکزی هم به همراه ریموت هست.
راحتر اینه که رله راهنما توی یونیت قفل مرکزی تعویص بشه.
تشکر مهندس اما هر کاری میکنم در نمیاد لطفاً نحوه جدا کردنش رو یه کم راهنمایی می‌فرمایید منظورم این است که از بدنه ماشین جدا نمیشه
 

H.kanbary

کاربر vip
vip
کاربر
2022-09-17
43
30
مهندس اگه راهنما هردو سمت با یک رله روشن میشه طبق فرمایش شما ولی سمت دیگر هیچ مشکلی ندارن و کار میکند موقع قفل کردن
 

Mohsenaux

کاربر vip
کاربر
2017-03-12
66
132
تشکر مهندس اما هر کاری میکنم در نمیاد لطفاً نحوه جدا کردنش رو یه کم راهنمایی می‌فرمایید منظورم این است که از بدنه ماشین جدا نمیشه
اگر منظورتون یونیت قفل مرکزی هست. به صورت کشویی وصل به بدنه هست. بکشید به سمت راست ازاد میشه.
در مورد اینکه فقط راهنمای یک طرف کار میکنه هم مربوط به مدل مدار یونیت هست. معمولا یه رله دوبل دوکنتاکت هست. که ممکنه یکی از کنتاکت ها کثیف باشه و جریان برقرار نشه.
باید یا یه تستر دوتا سیم خروجی راهنما ها رو تست بگیرید و ببینید کدوم سیم خروجی نداره و بعد پین مربوطه رو توی یونیت دنبال کنید و رله راهنما رو پیدا کنید. در پایین لینک مربوط به سیم های راانما در سوکت هست. معمولا سیم راهنما ها به رنگ سبز و قهوه ای هستند.

پین های سوکت قفل مرکزی
 

H.kanbary

کاربر vip
vip
کاربر
2022-09-17
43
30
اگر منظورتون یونیت قفل مرکزی هست. به صورت کشویی وصل به بدنه هست. بکشید به سمت راست ازاد میشه.
در مورد اینکه فقط راهنمای یک طرف کار میکنه هم مربوط به مدل مدار یونیت هست. معمولا یه رله دوبل دوکنتاکت هست. که ممکنه یکی از کنتاکت ها کثیف باشه و جریان برقرار نشه.
باید یا یه تستر دوتا سیم خروجی راهنما ها رو تست بگیرید و ببینید کدوم سیم خروجی نداره و بعد پین مربوطه رو توی یونیت دنبال کنید و رله راهنما رو پیدا کنید. در پایین لینک مربوط به سیم های راانما در سوکت هست. معمولا سیم راهنما ها به رنگ سبز و قهوه ای هستند.

پین های سوکت قفل مرکزی
مهندس تشکر از راهنمایی شما ،
1710791483060.gif
 

morteza khod

VIP+ افتخاری
کاربر
2017-08-01
2,246
4,264
سلام ببخشید بنده فکر کردم زانتیا هست طبق راهنمایی دوستمون عمل کنید حل میشه .
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: H.kanbary

H.kanbary

کاربر vip
vip
کاربر
2022-09-17
43
30
تیبا...
فرمان راهنما زدن هتگام قفل کردن از یونیت قفل مرکزی هست که زیر داشبورد سمت راننده هست. موقعیت دقیق میشه اطراف دستگیره کاپوت جلو.
هنگام قفل کردن یونیت قفل مرکزی توسط یه رله تمام راهنما ها رو روشن میکنه که میزان جریان تقریبی بالای 5 امپر هست و از اونجایی که پلاتین یا کنتاکت رله ضعیف هست زود خراب میشه.
تعویض کل یونیت قفل مرکزی هم به همراه ریموت هست.
راحتر اینه که رله راهنما توی یونیت قفل مرکزی تعویص بشه.
باعرض سلام خدمت شما یونیت باز شد 4تا رله داشت با تست گرم سالم بودند uln2003 داشت سالم بود تمام قطعات تست شدند سالم بودند
 
بالا