سلام مقاومت کنار ترانس وایپر هست سلامتشوچک کنید بهمراه یه دیود هست یه خازن سرامیکی کلا کلمپ وایپر یا بعبارتی خون ریز جریان معکوس سلف رو تو نیم سیکل تخلیه میکنه ، مقاومت دیگه درامتدادشه ولتاژ کار آی سی رو از ترانس چاپر میگیره بهمراه یک دیود و یک خازن الکترولیت کوچک سلامتشو تست کنید ،دوسه تا مقاومت چهارو هفدهم موازی هستند مدار استارت یا مقاومت استارت اولیه آی سی هستن اونم چک کنید،قبل از همه اون دیود بعد ترانس چاپر D2 رو آزاد کنید تا تغذیه جدا بشه از مدار ،شما مدار اسنابرت که اسپایکها رو هم میگیره سوخته بایدم ای سی بسوزانه،در همین حالت ببینید رو پایه تغذیه ای سی چند ولت دارید نباید بیش از پانزده ولت باشه. سلامت d4-d5 خیلی مهمه
از همه مهمتر سلامت ترانس چاپر رو تست کنید اتصال شده با ثانویه یا اصلا اولیش سالمه؟ در خرابی خازن صافی تغذیه عمل نمیکنه نه اینکه بسوزانه قطعات رو یا اون مقاومت که عوض کردید افزایش جریان کشی رو چک میکنه،من به سلامت مدار اسنابر و ترانس چاپرتان خیلی مشکوکم
سلام مقاومت کنار ترانس وایپر هست سلامتشوچک کنید بهمراه یه دیود هست یه خازن سرامیکی کلا کلمپ وایپر یا بعبارتی خون ریز جریان معکوس سلف رو تو نیم سیکل تخلیه میکنه ، مقاومت دیگه درامتدادشه ولتاژ کار آی سی رو از ترانس چاپر میگیره بهمراه یک دیود و یک خازن الکترولیت کوچک سلامتشو تست کنید ،دوسه تا مقاومت چهارو هفدهم موازی هستند مدار استارت یا مقاومت استارت اولیه آی سی هستن اونم چک کنید،قبل از همه اون دیود بعد ترانس چاپر D2 رو آزاد کنید تا تغذیه جدا بشه از مدار ،شما مدار اسنابرت که اسپایکها رو هم میگیره سوخته بایدم ای سی بسوزانه،در همین حالت ببینید رو پایه تغذیه ای سی چند ولت دارید نباید بیش از پانزده ولت باشه. سلامت d4-d5 خیلی مهمه
از همه مهمتر سلامت ترانس چاپر رو تست کنید اتصال شده با ثانویه یا اصلا اولیش سالمه؟ در خرابی خازن صافی تغذیه عمل نمیکنه نه اینکه بسوزانه قطعات رو یا اون مقاومت که عوض کردید افزایش جریان کشی رو چک میکنه،من به سلامت مدار اسنابر و ترانس چاپرتان خیلی مشکوکم
مهندس دیود بعد از ترانس چاپر هم در آوردم بازم آیسی سوخت
مقاومتهای کنار چاپر که سیاه شده اند هم سالم هستند
ترانس چاپر هم اولیه و ثانویه تست بوق گرفتم سالمه
ایراد از کجا میتونه باشه و قطعات را بیزحمت مشخص کنید تست کنم
سه تا دیود،پنج تا مقاومت، یکی دوتا خازن الکترولیت آلمینیومی،خود پل دیود،دیگه چیزی نداره.
وقتی دیود اونوروآزاد کردی بار کشیده نمیشه ،ببین کدام پایه ولتاژ کار ای سی هست ،ولتاژ اونوچککن خیلی بالا نباشه من نمونه برد رو ندارم فعلا
سلام
۹۰ درصد سوختن آیسیهای سوئیچینک، مربوط به از دست رفتن esr و ظرفیت خازن الکترولیت پایه تغذیه هست.
ببینید کدوم یکی از خازنهای C8 و یا C12 به پایه ۴ viper22a متصل هست؛ با خازن جنس مرغوب تعویضش کنید انشاءالله مشکل حل میشه.
درود بر شما
با تست بوق نمیشه از سلامت چاپر مطمئن شد.
اگر LC متر داشته باشید اولیه چاپر رو تست بگیرید اندوکتانس حدود ۱ میلی هانری (کمی بیشتر یا کمتر) باید داشته باشه.
در اینصورت میشه مطمئن شد که ترانس چاپر سالم هست.
اگر شورت شده باشه اندوکتانس صفر یا در حد میکرو هانری میشه و ایسی viper میترکه