آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

سوال: سوال در مورد استارت نخوردن گاه به گاه روآ

sovietiran

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2010-06-24
1,878
9,766
خراسان بزرگ!
درود
اتومبیل قدیمی ما مدتیست گاهی استارت نمیخورد!!!!!!روآی 85
البته اگر از باطری به فیش بوبین رله سولنویید استارت بدهیم استارت میخورد پس ظاهرا استارت و اتومات سالمند

از داخل ماشین من اطلاع زیادی ندارم
در سیستم قدیم سوییچ باعث تحریک اتومات میشد و در سیستم جدید رله ظاهرا در زیر داشبورد هست و دیگر چیزها.

میخواستم سوال کنم مدار کامل استارت و قطعات آن در این اتومبیل چگونه است؟
البته من رله قطع کن دزدگیر را در مسیر استارت گذاشتم ولی انهم سالم است

رله های داخل عکسها را نیز خواهشمندم کاربردهایشان را توضیح بفرمایید

الان استارت که می زنم رله ای در سمت چپ زیر داشبود تیک میکند و لامپهای داشبود و ضبط قطع میشود که طبیعی است اما استارت نمیخورد

ضمنا ته سوییچ را چگونه از داخل استوانه در بیاورم؟!!یک پیچ ریز داشت باز کردم!!!!!!!!!!!


امیدوارم نجات یابم!!!!چون الان در انظار عمومی از داخل کاپوت استارت میزنم!!!!!!!!!!

ممنونم فراوان
بدرود
 

پیوست‌ها

  • 98.4 کیلوبایت بازدیدها: 121
  • 92 کیلوبایت بازدیدها: 121
  • 111.1 کیلوبایت بازدیدها: 128
  • 73.9 کیلوبایت بازدیدها: 121

farah676

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2007-08-22
4,691
62,043
اصفهان
درود
اتومبیل قدیمی ما مدتیست گاهی استارت نمیخورد!!!!!!روآی 85
البته اگر از باطری به فیش بوبین رله سولنویید استارت بدهیم استارت میخورد پس ظاهرا استارت و اتومات سالمند

از داخل ماشین من اطلاع زیادی ندارم
در سیستم قدیم سوییچ باعث تحریک اتومات میشد و در سیستم جدید رله ظاهرا در زیر داشبورد هست و دیگر چیزها.

میخواستم سوال کنم مدار کامل استارت و قطعات آن در این اتومبیل چگونه است؟
البته من رله قطع کن دزدگیر را در مسیر استارت گذاشتم ولی انهم سالم است

رله های داخل عکسها را نیز خواهشمندم کاربردهایشان را توضیح بفرمایید

الان استارت که می زنم رله ای در سمت چپ زیر داشبود تیک میکند و لامپهای داشبود و ضبط قطع میشود که طبیعی است اما استارت نمیخورد

ضمنا ته سوییچ را چگونه از داخل استوانه در بیاورم؟!!یک پیچ ریز داشت باز کردم!!!!!!!!!!!


امیدوارم نجات یابم!!!!چون الان در انظار عمومی از داخل کاپوت استارت میزنم!!!!!!!!!!

ممنونم فراوان
بدرود
با عرض ادب و سلام
احتمالا اشکال از مغزی سوئیچ و یا ضعیف شدن سیم کشی میباشد!یک عدد رله 12 ولت 20 یا 30 آمپر نزدیک استارت قرار دهید ، 100درصد مشکلات حل خواهد شد
سیم سبز را به بوبین رله ،سر دیگر بوبین رله به منفی یا بدنه، و دو سر Normal Close را به سیم مثبت و سر دیگر به فیش قبلی سیم سبز
 

sovietiran

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2010-06-24
1,878
9,766
خراسان بزرگ!
درود و عرض ادب قربان
خیلی ممنونم چونان همیشه بابت لطفتان

مغزی سوییچ را چطوری در بیاورم؟!!

اینطور که میفرمایید بطور فابریک رله ندارد و سوییچ مستقیما اتومات استارت را فعال میکند؟


ونکته این که گاهی بخوبی استارت میخورد و گاهی کلا قطع میشود
احتمال خرابی سیمکشی شاید
بدرود
 
آخرین ویرایش:

farah676

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2007-08-22
4,691
62,043
اصفهان
درود و عرض ادب قربان
خیلی ممنونم چونان همیشه بابت لطفتان

مغزی سوییچ را چطوری در بیاورم؟!!

اینطور که میفرمایید بطور فابریک رله ندارد و سوییچ مستقیما اتومات استارت را فعال میکند؟


ونکته این که گاهی بخوبی استارت میخورد و گاهی کلا قطع میشود
احتمال خرابی سیمکشی شاید
بدرود
با عرض ادب و احترام
بله فرمایش شما مبنی بر مستقیم بودن کلید تا استارت ، کاملا صحیح است
مغزی توسط یک پین نگه داشته و با انبردست میتوانید آنرا خارج نمائید
چهار سیم به کلید وصل شده ، برق ثابت-برق کلید -برق ایسیو - استارت
توسط یک سیم بعد از باز کردن کلید ، به تک تک سیم ها اتصال دهید و براحتی سیم استارت را پیدا میکنید ، در مواقعی که استارت نزد ، توسط سیم ،بصورت دستی استارت بزنید ،گر استارت خورد ، مغزی خراب است و در عیر اینصورت ، سیم کشی
در عکسی که ارسال فرموده اید ، فکر میکنم مغزی توسط خار فشاری ، نگهداشته شده با فشار دادن آزاد میشود
ارادتمند شما
 

پیوست‌ها

آخرین ویرایش:

sovietiran

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2010-06-24
1,878
9,766
خراسان بزرگ!
درود و عصربخیر
اقای مهندس اصفهانی واقعا متشکرم
نکاتی را که فرمودید اجرا و نتیجه را عرض میکنم.
مغزی را نیز در حالیکه ضامن را با پیچ گوشتی فشرده نگهداشتم و کلید را تا نیمه چرخاندم در اوردم.

و یک سوال از خدمتتان:
سیم سبز که از فیش اتومات(مگنت) استارت میاید ایا در بین این کانکتورها است؟
ایا مشخص میشود کدام است؟
از این قسمت کانکتور میشود سیم را تست کرد قاعدتا.
سپاس دوباره
بدرود
 

پیوست‌ها

آخرین ویرایش:

farah676

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2007-08-22
4,691
62,043
اصفهان
درود و عصربخیر
اقای مهندس اصفهانی واقعا متشکرم
نکاتی را که فرمودید اجرا و نتیجه را عرض میکنم.
مغزی را نیز در حالیکه ضامن را با پیچ گوشتی فشرده نگهداشتم و کلید را تا نیمه چرخاندم در اوردم.

و یک سوال از خدمتتان:
سیم سبز که از فیش اتومات(مگنت) استارت میاید ایا در بین این کانکتورها است؟
ایا مشخص میشود کدام است؟
از این قسمت کانکتور میشود سیم را تست کرد قاعدتا.
سپاس دوباره
بدرود
با عرض ادب و احترام
اول از تمام زحماتی که برای من کشیده قداردانی میکنم به امید جبران
نقشه بخش کانکتور ها را ندارم امروز به باطری سازان مراجعه میکنم و کنترل میکنم تا مشخص کنم در کدامین کانکتور سیم میباشد ولی یکی از سیم های مغری مربوط به سیم سیز میباشد
ارادتمندم
 

sovietiran

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2010-06-24
1,878
9,766
خراسان بزرگ!
درود و ظهر بخیر
اقا حسابی چوبکاری میفرمایید!
من که کاری نکردم.
علاوه بر این از داشتن اسیلوسکوپ کارامد و پرتابلی که برایم هدیه فرستادید بسیار خوشحال و از شما ممنونم.
از دانشتان بنده و خیلی از دوستان بهره ها برده ایم.

برای ماشین راستش به تعمیرکاران عمومی اعتماد ندارم.
و ترجیحا باید خودم تعمیرش کنم!!!!!!!!چون استفاده زیادی از ماشین ندارم دیربه دیر رسیدگی میشه و به اینروز افتاده!!!!!!!!!

سیم استارت را با ازمایش پیدا میکنم.
بخدا راضی بزحمت نیستم.همینکه راهنمایی در مورد مدار استارت فرمودید بسیار کارگشا است.


سپاس
بدرود
 
آخرین ویرایش:

sovietiran

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2010-06-24
1,878
9,766
خراسان بزرگ!
درود و عرض ادب
امروز فرصتی شد و مطابق فرمایش جناب اصفهانی مسیر را تفکیک و اجزاء سیمکشی را بررسی کردم.
سیم سبز استارت را از روی مگنت استارت در اوردم(تا اهم کم بوبین در تست خطا ندهد) و مولتی متر را در حالت بیزر به منفی و تک تک سیمهایی که از سیمکشی به سوییچ میامدند وصل کردم و همزمان سیم سبز را از داخل موتور به بدنه میزدم تا نهایتا با یک سیم از کانکتورهای دوتایی سمت راست زیر داشبورد(که به مغزی میروند) اتصال داد.

سیم سبز را روی استارت به جایش وصل کردم و از زیر داشبورد ولتاژ دادم و استارت خورد.
پس مسیر سیمکشی سالم است.
سرراه سیم استارت مغزی سوییچ رله دزدگیر را گذاشته ام قبلا.
رله سالم بود اما در کمال تعجب دیدم زیر چسبی که روی سیم رله زده ام لحیم به مرور زمان ازاد شده.

سیم لحیم و عیب رفع شد!

عکس کانکتور ها و محل عیب را فردا تقدیم میکنم.

متشکرم از عنایتتان

بدرود
 
آخرین ویرایش:

sovietiran

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2010-06-24
1,878
9,766
خراسان بزرگ!
درود

ضمن سپاس فراوان از اقای مهندس اصفهانی بخاطر لطف و راهنماییهای همیشه و بی دریغ شان
عکس کانکتور معیوب
 

پیوست‌ها

آخرین ویرایش:
بالا