آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

مشکل: روشن نشدن لپ تاپ hp 4540s بعد از بایوس کردن و چشمک زدن آن

cybernova

مدیر تعمیرات سخت افزار کامپیوتر
مدیر تالار
2013-05-31
2,829
10,511
آذرشهـر
دوست خوبم
ابتدا آی سی بایوس رو از برد جدا کنید و سپس با هویه جای پایه ها رو به مقدار مناسب قلع اندود کنید .سپس مقداری خمیر فلکس مرغوب به جای پایه ها زده و آی سی بایوس رو در جای خود قرار داده و با دمای مناسب روی پایه ها هیت بگیرید .
موفق باشید .
 

saeidgbg

کاربر
2014-02-21
111
66
گرگان
اساتید گرامی
با راهنمایی های شما قسمتی از مشکل حل شده و دیگه چراغ شارژ چشمک نمی زند و سیستم هم روشن می شود ولی تصویر نمی دهد
شرح حال کنونی سیسم :
بعد از قلع اندود کردن و پروگرم کردن با فایل بایوسی که دوستان در همین تاپیک قرار دادند سیستم روشن شد ولی هنگامی که کلید پاور رو می زنم یک لحظه کوتاه فن cpu شروع به چرخیدن می کند و بعد می ایستد و تقریباً بعد از 25 تا 30 ثانیه دوباره شروع به چرخیدن می کند و کامل روشن می شود و لی تصویری ندارم چیپ گرافیک و Cpu هم بعد از چند دقیقه کار کردن وضعیت عادی دارند و گرم و داغ هم نمی شوند امکان دارد مال فایل بایوس که از تو سایت گرفتم باشد؟
 

AMD

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
2013-06-28
10,548
40,206
تهران
دوست عزیز فایل sp68044 که فایل اپدیت بایوس این مدل هست رو بگیر از سایت Hp . یکبار آنزیپ کن . تو فولدرش فایل rom.cab هست اون هم آنزیپ کن .یک فولدر ایجاد میشه .که توش فایل rom.bin هست این رو پروگرام کن ببین مشکلت حل میشه یا نه
این هم آدرسش
http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp68001-68500/sp68044.exe
 
آخرین ویرایش:

saeidgbg

کاربر
2014-02-21
111
66
گرگان
تشکر بابت جوابتون قبل از این کار می خواستم بدونم آیا این مشکل من از موارد و مشکلات رایج بایوس معیوب می باشد یا نه ؟
 

AMD

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
2013-06-28
10,548
40,206
تهران
تشکر بابت جوابتون قبل از این کار می خواستم بدونم آیا این مشکل من از موارد و مشکلات رایج بایوس معیوب می باشد یا نه ؟

باید تست کنید . با توجه خوندن توضیحات شما احتمال بایوس خیلی زیاد هست .
 

mosaffa

VIP+ افتخاری
کاربر
2010-11-08
1,277
7,206
صومعه سرا
سلام وادب
دوست عزیز هنگامی که ای سی رو در میارید برای پروگرام حتما با یکعدد سوهان ظریف روی پایه ها رو بکشید تا لایه چربی و قلع اضافه برداشته بشه.چون یکبار گفتید با وریفی مشکل داشتید این حالت زمانی بوجود میاد که یکی از پایه های ای سی ایپرام درست و حسابی اتصال نداشته باشه.بعد از پروگرام با فایل اصلی خودتون چند بار گزینه read رو بزنید و توجه کنید با فایل اصلی مطابقت داشته باشه.چون چندین بار ای سی رو خارج کردید مراقب باشید پایه ها کنده نشود.
با تشکر
 
آخرین ویرایش:

saeidgbg

کاربر
2014-02-21
111
66
گرگان
تشکر از جواب همتون لپ تاپ باگذاشتن رم توی اسلات دیگه تصویرش اومد و روشن شدن لحظه ایی فن هم ظاهرا به خاطر ماهیت خود لپ تاپ HP هستش که یک لحظه روشن می شه وتا زمانی که دوباره Cpu داغ نکنه روشن نمی شه اینو رو یک لپ تاپ HP دیگه هم چک کردم همینطوری بودش ولی خوب تازه دوباره رسیدم به مشکل اولم اونم این که وقتی سیستم روشن می شه می ره تو صفحه Diagnostic. حالا دارم روی باتری بایوسش کار می کنم چون وقتی باتری رو درمیارم دیگه اون صفحه Diagnostic رو نشون نمی ده پس احتمال دادم با یک باتری دیگه حل بشه ولی یک باتری نو بایوس برای pc رو گرفتم گذاشتم رو سیستم ولی هنگامی که شارژر رو وصل می کنم سیستم اتوماتیک روشن می شه و پیغام خطای Cmos می ده انگار باتری در ست کار نمی کنه و سیستم بدون باتری روشن می شه چون با باتری قبلیش سیستم اتوماتیک روشن نمی شد ولی خوب پیغام خطای Diagnostic می داد باتری بایوس این لپ تاپ سوکتی و برای متصل کردن باتری PC باید اون سوکت ها شو میکندم و با چسب کتابی به بدنه باتری محکمش می کردم ولی بعد این کار وقتی به مادربرد متصلش می کنم ولتاژ ۲.۸ ولت رو نشون می ده شاید به خاطر همین باشه که سیستم باتری رو نمی شناسه و اتوماتیک روشن می شه حالا سوال من اینه کجا می تونم باتری مخصوص این مدل لپ تاپو تهیه کنم ؟
 

saeidgbg

کاربر
2014-02-21
111
66
گرگان
سوالامو دسته بندی می کنم.
۱- ایا باتری بایوس لپ تاپ با PC فرقی می کنه ؟
۲- چرا باتری بیرون مدار ولتاژ ۳.۲ ولت رو نشون می ده ولی توی مدار ۲.۷ ولت رو نشون می ده و سیستم هم انگار باتری رو تشخیص نمی ده و با متصل شدن شارژر لپ تاپ اتوماتیک روشن می شه؟
۳- اصلا امکان داره به خاطر اتصال بد بدنه باتری با سر سوکت سیم رابط ولتاژ رو کم نشون بده یا اصلاْ طبیعیه؟
۴- باتری بایوس اصلی سیستم رو چون ولتاژ ۲.۷ رو نشان می داد دارم عوضش می کنم آیا تشخیصم درست بوده یا اصلاْ طبیعیه این ولتاژ؟
۵- آیا اصلاْ ربطی داره اتوماتیک روشن شدن لپ تاپ با موضوع نبودن باتری بایوس؟
 
بالا