آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

راهنمای خرید بخارشو

amiric

ناظم انجمن
2007-09-29
2,998
29,014
راهنمای خرید بخارشو


بخارشو : دستگاهی است که با بهره گیری از بخارآب در تمیز نمودن محیط اطراف به ما کمک می کند . استفاده از نیروی بخار در صورتی که بخار در دمای بالا باشد(100درجه) می تواند در میکروب کشی و پاکیزگی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد .

دستگاههای بخارشو معمولا در سه مدل می باشند .

مدلهای بخارشوی دستی که بسته به لوازم همراه عمدتا برای تمیز کاری در ، دیوار ، سینک ظرفشویی ، اجاق گاز، شیشه و پنجره و قسمتهایی که با راحتی در دسترس هستند مورد استفاده قرار می گیرد .

مدلهای طی بخار که صرفا جهت تمیز کاری سنگ ، سرامیک و پارکت طراحی شده و از آنها نمی توان برای تمیز نمودن اجاق گاز ، و یا شیشه و پنجره استفاده نمود .

مدلهای چند منظوره که دارای سری های متنوع جهت تمیز کاری کف و همچنین در و پنجره ها می باشد .

توجه کنید که طبق پیشنهاد ما هیچ بخارشویی مناسب تمیز کاری فرش ، موکت و سطوح الیافی نمی باشد . بخارشوها فقط مناسب تمیز نموده سطوح صاف و صیقلی هستند ولی شاید بتوان از دستگاههای بخارشو جهت اتوکشی پرده و ... استفاده کرد اما استفاده از این دستگاه جهت تمیز نمودن پارچه و الیاف و فرش اصلا کارایی ندارد.

چگونه بخار شوی مناسب را انتخاب کنیم؟

قبل از هرچیز به میزان هزینه ای که برای خرید بخارشو کنار گذاشته اید توجه کنید . ضمنا باید بدانید که از این دستگاه درچه کاربردی می خواهید استفاده کنید. همیشه خرید بخارشوی گران تر به معنای خرید بهترین کالا نمی باشد و اما پیشنهاد ما...

در صورتی که کف منزل بیشتر از سنگ و سرامیک تشکیل شده اولین اولویت خرید مدلهای کف شوی یا در اصطلاح طی بخارشو می باشد . مدلهای طی بخارشوی مجیک ساخت کره بوده دارای بخار100درجه با قابلیت تمیز نمودن کف و از نظر عملکرد بسیار عالی هستند . استفاده از این سری دستگاهها با توجه به طراحی خاص جهت کف شویی بسیار آسان و با نتیجه مطلوب است . ضمنا اگر کف منزل بیشتر سنگ ، سرامیک وپارکت است و علاوه بر آن می خواهید از بخارشو در تمیزی پنجره و دیوارها نیز استفاده کنید پیشنهاد ما خرید یک طی بخارشوی + یک دستگاه بخارشوی دستی است توجه کنید که معمولا در این حالت هزینه خرید دو دستگاه کمتر از خرید یک دستگاه بزرگ و چند منظوره است .

درصورتی که کف منزل زیاد از سنگ و سرامیک تشکیل نشده و شما نیز هزینه زیادی برای بخارشو در نظر نگرفته اید مدلهای بخارشوی دستی پیشنهاد ما است و درهمین حالت اگر هزینه برای شما مطرح نیست مدلهای کامل و چند منظور گزینه مناسب خرید می باشد .

نحوه تمیز کاری توسط بخارشو:

تمیزنمودن سطوح مختلف توسط بخار با استفاده از دستمال و یا برس کامل می شود . پس پرتاب صرفا بخار نمی تواند تمیزی را در حد مطلوب فراهم کند . دستمال بخارشو نباید بیش از اندازه مرطوب شود چرا که لک حاصل حرکت بخارشو مانع تمیزی کامل خواهد بود .

درصورتی که بخارشو آماد به کار نباشد و یا در اولین سری استفاده ممکن است به جای خارج شدن بخار حجم بیشتری آب از دستگاه خارج شود . در این حالت اجازه دهید تا بخارشو آماده شده و سپس از آن استفاده نمایید .

در استفاده از بخار شو نکات ایمنی را در نظر بگیرید . در بسیاری از مدلها مخزن بخارشو تحت فشار می باشد . در حین استفاده و گرم شدن از باز کردن درب مخزن خودداری نمایید . پس از هربار استفاده برای افزایش عمر دستگاه حدود نیم ساعت به دستگاه استراحت داده و سپس مجددا در مخزن آب ریخته و آنرا روشن نمایید . تمامی این موارد جهت افزایش ایمنی و عمر بیشتر دستگاه شماست پس توجه بیشتری را مبذول فرمایید .
 
بالا