آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

رابطه پروگرامر و آداپتور و جي تك

sharokni

کاربر
2009-05-20
75
323
با سلام​
اگر مي شود از اساتيد بزرگوار تقاضا دارم در رابطه با موضوع زير توضيحات كافي بدهند :
رابطه بين پروگرامر و آداپتور و آي سي و معني پروگرامر avr,isp,pic و پروگرامر و جي تك يونيورسال به چه معني مي باشد. و يك برنامه چطور از كامپيوتر تا اي سي منتقل مي شود يعني پروگرامر و آداپتور و آي سي مورد برنامه ريزي (فلش يا ايپرام) چطور عمل مي كنند.​
با تشكر​
 

sharokni

کاربر
2009-05-20
75
323
با سلام
بعد از مدتي كه منتظر جواب بودم بالاخره مجبور شدم خودم دنبال پاسخ ها بگردم. پروگرامر سخت افزاري است كه با يك سخت افزار رابط به نام آداپتور و يا خود به تنهايي با كمك گرفتن از يكي از پورتهاي كامپيوتر (com,usb,parallel) با كمك نرم افزار پروگرامر (كامپايلرها) كه آنها نيز شامل نرم افزارهاي در رابطه با همان پروگرامر مي باشد و در حاليكه آي سي خارج از برد اصلي قرار دارد فايلي كه با پسوندهاي هگز يا BIN است را بر روي ان مي ريزند. اما جي تك يك سخت افزار است كه با كمك نرم افزار خود جي تك و با چند رشته سيم آي سي مورد نظر را بروي برد اصلي دستگاه (مثل برد رسيور) پروگرام مي كند البته با كمك پردازنده خود دستگاه مورد جي تك.ناگفته نماند كه اين نرم افزارها در واقع كامپايلرهايي هستند كه برنامه ما را به زبان ماشين( 0و1) تبديل كرده و به خورد آي سي مي دهند. هر دو حالت پروگرامر و جي تك داراي استانداردهاي خاص خود و در سطح بين المللي مي باشند.
اما اي سي ها قابل برنامه ريزي بر اساس ساختمان داخلي به انواع مختلف تقسيم مي شوند
اي سي ايپرام( EEPROM) : يك نوع از اي سي است كه با جريان الكتريكي قابل پاك شدن و برنامه ريزي مي باشد.
اي سي فلش(flash) : پاك كردن و برنامه ريزي شبيه به ايپرام مي باشد و از خواص آنها ظرفيت بالا و سرعت زياددر تبادل اطلاعات مي باشد هر دو دو اي سي ذكر شده از نوع ديجيتال مي باشند.
با تشكر
موفق باشيد
 
بالا