آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

دیدگاه مشتری نسبت تعمیرات و تعمیرکار

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,048
2,874
32
مشتری جماعت یکی از مخاطبان مهم و ارکان اصلی نسبت به شغل تعمیرات و تعمیرکار هست لذا شناخت مشتری می تواند بسیاری از مشکلات پیرامون این شغل را کمتر کند نسخت اولین موردی در رابطه با مشتری در نظر گرفته می شود دیدگاه مشتری نسبت به تعمیرات هست قبل از ورود به هر تعمیرگاهی چندین سئوال همواره در ضمیر ناخودآگاه و ناخودآگاهیش ساری و جاری هست قبل از ورود به هر تعمیرگاه و اقدام به تعمیر دستگاه و وسیله خود چندین پارامتر را بررسی میکند بعد از پاسخ به سئوالات خود به تعمیرات را در نظر میگیرد وبه تعمیرگاه مربوطه مراجعه میکند:
حال سئوالات در ذهن مشتری چیست؟
1- دستگاه چرا مشکل پیدا کرد و خراب شد ؟
2-چرا باید دستگاه و وسیله تعمیر شود؟
3- اگر تعمیر بشود مجدد امکان دوباره خراب شدن دارد؟
4- قیمت نو دستگاه در حال حاضر چقدر هست؟
5- هزینه تعمیر و تعمیرکار چقدر می تواند باشد؟
6- آیا میتوانم تعمیرکاری را پیدا کنم تا با هزینه اندک دستگاه و وسیله ام را تعمیر کند؟
7- آیا بعد تعمیرات خدمات و پشتیبانی در قالب ضمانت خواهم گرفت؟
برحسب تجربه چندین ساله وقتی مشتری سُئوالات موارد بالا در خلوت خود پاسخ می دهد بعد تصمیم نهایی را اتخاذ میکند
ماجرا تازه شروع شده است
در اینجا سه حالت ممکن رخ می دهد
1-دستگاه به هردلیلی تعمیر نمی شود اگر ارزش مادی و معنوی داشته باشد بدیهی هست دست به دست تعمیرکار میچرخد تا تعمیر دستگاه حاصل گردد
2-دستگاه تعمیر می شود ولی بعد مدتی کوتاه یا مدید مرجوع می شود
3- دستگاه اصولی تعمیر می شود و به مدت طولانی مرجوع نمی شود






ادامه دارد....
 
آخرین ویرایش:

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,048
2,874
32
مشتری ها بیشتر از چه نوع و تیپی هستند؟ پاسخ درست این هست که مشتری جماعت همه از یک نوع هستند ولی با توجه به نوع مورد تعمیری مشتری دچار تغییر رفتار می شود
نوع وسیله و سطح تعمیرات میزان تعصبی بودن مشتری را مشخص می نماید
در واقع اگر تمام مشتری های شما رو در یک مورد خاص مثلا گروه اول: تلویزیون..یخچال...کولر...لباسشویی...لپتاپ.....تاسیسات....خودرو...در نظر بگیریم همه شون تعصبی از نوع هاد هستند و روی وسایل نام برده حساسیت شدید به خرج می دهند ولی همین سری مشتری ها روی وسایل جزیی گروه دوم مثل محافظ برق...تلفن....مودم ....سشوار....اسپیکر....لامپ...پاور....ضبط....و موارد از این قیبل حساسیت به مراتب کمتری نشان می دهند دقیقاً مشتری همان مشتری هست ولی یک چیز مهم تغییر فاحشی کرده ..نوع ارزش مادی و معنوی وسیله تعمیری فقط تغییر کرده است پس میتوان گفت وسایل نام برده اول وسایل مورد نیاز و ضروریت بالایی رو نسبت به موارد دوم رو در اختیار دارد دومین موردی باعث حساسیت در گروه اول می شود قیمت و ارزش بالای سری اول هست
سومین دلیل تو اصطلاح تو چشم بودن بودن گروه اول هست
در صورتی که موارد بعدی در اولویت نیستند لذا اگر در حین روند تعمیر تا تحویل نسبت وسیله و دستگاه فاصله ای بیفتد مهم نیست یا زیاد مهم نیست...حتی اگر تعمیر هم نشود بازم مشتری میتواند خود را قانع کند ولی امان از گروه اول مشتری خود را به در و دیوار میزند تا احیاناً دستگاه خراب از این که هست خراب تر نشود و هم دستگاه و وسیله ش بزودی تعمیر شود



ادامه دارد...
 
آخرین ویرایش:

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,048
2,874
32
مشتری به مغازه تان می آید چه آشنا باشد چه دوست و رفیق یا فامیل یا غربیه در محیط کار به هیچ وجه گرم نگیرید کاملاً رسمی رفتار کنید شل نکنید تجربه ثابت کرده گرم گرفتن باعث افزایش سطح انتظار مخاطب میشود ارتباط بگیرید رعایت احترام باتوجه به ظرفیت هر شخص را در نظر بگیرید...عدم رعایت این موارد انواع سوتفاهم ها را به وجود می آورد و در وهله بعدی روابط و کاسبی رو نسبت به طرف مقابل مشکل ساز میکند
 
آخرین ویرایش:

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,048
2,874
32
یادتان باشد خود شخص شما هم در قالب مشتری نسبت افراد دیگر هستید ....
این گرم گرفتن بسی علت بسیار دارد منظور از گرم گرفتن همون اصطلاح یخ طرف باز شدن هست تا جای ممکن تا محیط کار با مشتری پسرخاله نشوید وا نروید
1- شما در نگاه و دیدگاه مشتری با توجه به فعالیت سابق می درخشید
2- از شما به عنوان یک مشتری درهنگام تسویه حساب انتظار دارد
3- افراد تازه کاری که به سطح بالای کار مربوطه نرسیدن پس از شک و تردید...و مرجوعی...کار خرابی ...و حالت عادی بدون مشکل مشتری افسار تعمیرکار رو بدست میگیرد و حس ترحم و سرپرست نسبت به تعمیرکار القا میکند و این صحیح نیست در آخر مشتری به تعمیرکار منت می کند که (ما تعمیرکار سراغ داشتیم ولی دیدیم تو نزدیک مان بودی آشنا بودی همکار بودی همسایه بودی رفیق بودی تو را انتخاب کردیم)
4- با تمام مشتری ها چه پولدار چه بی پول یکنواخت برخورد و رفتار کنید عدالت رفتاری را برای همه یکسان در نظر بگیرید برای پولدار گرم تر و برای بی پول خشک تر نشوید
 
آخرین ویرایش:
بالا