طرفای ما یه نصاب بود که دقیقا من همین سوال رو ازش پرسیدم و روش خاصی برا خودش داشت و اینجوری پاسخ داد که:
در صورتیکه یونیت بیرونی بنا به دلایلی بالاتر از یونت داخلی قرار بگیرد
می بایست لوله ها رو بالاتر از سطح یونت بیرونیت در نظر بگیرید مشکلی نداره یعنی یونیت بیرون که گذاشتی لوله رو بشکل قوسی با ارتفاع 10 الی 15 سانت بالاترش قرار بده.
درود
درون اکثر کمپرسور ها قطعه لوله U شکل وجود داره و تا سقف 5 متر میشه با تکیه به اون بدون تله روغن هم نصب انجام داد اما در متراژ های بالاتر شما نمیتونی اینکارو انجام بدی در بلند مدت موتور بی روغن کار میکنه و یونیت درونی با روغن ها گیر میکنه.البته خود گاز هم روغن داره و اینی که لوله ها رو 10-15 سانت بالاتر از کندانسور ببری و بعد فرود بیاری تأثیری در اصل ماجرا نداره.
وقتی موتور با فشار گاز و روغن رو میفرسته به سیکل در فاصله های زیاد دیگه نمیتونه این حجم روغن رو به همراه گاز مکش کنه به همین خاطر با ایجاد تله روغن ما اون حجم زیاد روغن خارج شده از کمپرسور رو به مرور گیر میندازیم و کم کم بهمراه گاز ادامه مسیر میده و چون کمتره راحت تر هم به کمپرسور مکیده میشه.روغن تو تله بمونه بهتره تا که در یونیت داخلی گیر بیوفته وقتی مکش کافی نباشه.
اگر منظورم نرسوندم یا ناقصه اساتید اصلاح بفرمایند.:rose: