آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

خطای هارد مکستور the request could not be performed i/o error

aryamon

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-10-25
1,332
2,983
هارد مورد نظر سالم بوده مدت ها بایگانی بوده امروز واسه کاری به سیستم متصل کردم این ارور رو می دهد the request could not be performed i/o error
 

پیوست‌ها

  • 30.3 کیلوبایت بازدیدها: 39

ghasemi59

مدیر تالار
مدیر تالار
2013-06-26
2,434
1,818
هارد مورد نظر سالم بوده مدت ها بایگانی بوده امروز واسه کاری به سیستم متصل کردم این ارور رو می دهد the request could not be performed i/o error
هاردمکستور چون قدیمی هستن مشکلات براشون بیش میاد اگمیتونید فرمت کنید مجدد استفاده کنید وگاها هم مشکلات فریمور دارن ودیگر موارد.ومشکلات شناسایی توسط سیستم.
 

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,048
2,872
32
هارد مورد نظر سالم بوده مدت ها بایگانی بوده امروز واسه کاری به سیستم متصل کردم این ارور رو می دهد the request could not be performed i/o error
هارد رو مادربرد شناسایی کرده؟
چک کن ببین هارد صدای غیر عادی داره ؟
 

ghasemi59

مدیر تالار
مدیر تالار
2013-06-26
2,434
1,818
هارد شناسایی شده صدای غیرمعمول هم نداره
خب اگر شناسایی شده ویندوز نصب کنید واستفاده کنید ولی بنظربند مشکل فریمور داره شایدم اشتباه کنم این موارد فریمور توهارد مکستور بیشتر هستش.درضمن میتونید بعنوان هارد دوم استفاده کنید وفرمت سطح بایین بزنید با نرم افز لاوفرمت تا بقولی بدسکتورم داشته باشه برطرف بشه.عمرهارد بنوعی به بایان رسیده است.
 

ghasemi59

مدیر تالار
مدیر تالار
2013-06-26
2,434
1,818
هارد مورد نظر سالم بوده مدت ها بایگانی بوده امروز واسه کاری به سیستم متصل کردم این ارور رو می دهد the request could not be performed i/o error

خطای Disk I/O چیست؟​

خطای Disk I/O کاملاً رایج است و معمولاً به دلایل سخت افزاری مانند کابل معیوب، اشکال در هارد دیسک یا SSD یا درایور با تنظیمات اشتباه به وجود می آیند. برای رفع خطای Disk I/O بیش از چند روش مختلف وجود دارد. اما رفع بیشتر این خطاها فقط چند لحظه طول می کشد و انجام آن ها بسیار آسان است.

1. رایانه خود را ری استارت کنید

قبل از شروع به رفع اشکال Disk I/O، باید یک چیز را امتحان کنید. سیستم خود را ری استارت کنید، سپس دوباره امتحان کنید. با ری استارت می توانید خطاهای مختلفی را رفع کنید بدون اینکه کاری پیچیده یا وقت گیری انجام دهید. اگر خطای Disk I/O هم چنان ادامه داشت، به سراغ سایر راه حل های زیر بروید.

2. کابل ها و اتصالات خود را بررسی کنید

اولین کاری که باید انجام شود، تنظیم ساده کابل ها است. کابل های درایو خارجی خود را به کامپیوتر وصل کنید. این کار را از دو طرف انجام دهید. اگر از درایو فلش USB استفاده می کنید، اتصال را قطع و دوباره وارد کنید، سپس دوباره امتحان کنید.

اگر کار نکرد ، از کابل USB دیگری استفاده کنید و دوباره امتحان کنید. مطمئن نیستید کابل خوب است یا نه؟ کابل را به دستگاه خارجی دیگری متصل کنید و آن را به سیستم خود متصل کنید. اگر کار کرد می دانید که کابل خوب است.

3. یک پورت USB جایگزین را امتحان کنید

اگر کابل USB کار می کند، یک پورت جایگزین را امتحان کنید اما خاموش کردن کابل USB خطای دستگاه ورودی و خروجی را برطرف نمی کند. اکثر سیستم های مدرن بیش از یک پورت USB دارند زیرا بسیاری از دستگاه ها به اتصال USB متکی هستند. علاوه بر این، بررسی کنید که پورت های USB تمیز هستند. اگر گرد و غبار یا کثیف است ، ضربات ملایمی به آن وارد کنید تا پرزهای طولانی از بین بروند و سپس دوباره امتحان کنید.

4. CHKDSK و SFC را اجرا کنید

در حالی که خطای Disk I/O ناشی از سخت افزار است، ما می توانیم از یک سیستم یکپارچه برای حل مشکل استفاده کنیم. ابزار chkdsk سیستم های فایل را بررسی کرده و خطاهای سیستم فایل را برطرف می کند.

Windows Key + X را فشار دهید تا منوی دسترسی سریع باز شود، سپس Command Prompt (مدیر) را انتخاب کنید. اگر گزینه Command Prompt دیگر وجود ندارد (جایگزین شده با PowerShell)، نگران نباشید. فقط جستجوی منوی شروع را برای Command Prompt کامل کنید ، سپس کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنید.

بعد ، chkdsk / f / r / x [نام درایو] تایپ کنید و Enter را فشار دهید. اسکن ممکن است مدتی طول بکشد، به خصوص اگر بخش های زیادی نیاز به تعمیر داشته باشند.

خطای Disk I/O


اگر CHKDSK خطایی را شناسایی نمی کند، می توانید به سیستم (Windows File File Check (SFC ، یک ابزار سیستم یکپارچه دیگر بروید.

اما ، قبل از اجرای دستور SFC ، مهم است که بررسی کنید آیا به درستی کار می کند. برای این کار از ابزار Deployment Image Servicing and Management یا DISM استفاده می کنیم.

مانند SFC ، DISM یک ابزار ویندوز یکپارچه با عملکرد گسترده است. در این حالت، دستور DISM Restorehealth اطمینان حاصل می کند که رفع مشکل بعدی ما به درستی کار خواهد کرد.

مراحل زیر را انجام دهید.

cmd را در نوار جستجوی منوی start تایپ کنید. سپس کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید تا یک Command Prompt باز شود.
دستور زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید: DISM / online / cleanup-image / restorehealth
صبر کنید تا دستور کامل شود. این روند بسته به سلامت سیستم شما ممکن است تا 20 دقیقه طول بکشد. به نظر می رسد روند کار در زمان های خاصی گیر کرده است، اما منتظر بمانید تا کامل شود.
پس از اتمام مراحل، sfc / scannow را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

5. درایور دستگاه را به روز کنید

گزینه دیگر برای حل خطای Disk I/O به روزرسانی درایور دستگاه است. ویندوز 10 باید تمام درایورهای شما را به طور مداوم به روز کند.

device manager را در نوار جستجوی منوی شروع وارد کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. device manager شامل اطلاعات مربوط به همه دستگاه های رایانه شما است. از اینجا می توانید درایورهای جداگانه را برای یک سخت افزار خاص به روز کنید. در این حالت ، می توانید درایور را برای دستگاه ذخیره سازی خود به روز کنید و خطای Disk I/O را برطرف کنید.

خطای Disk I/O


  • برای باز کردن گزینه ها ، Disk drives را انتخاب کنید. با خطای Disk I/O بر روی درایو کلیک راست کرده و Update Drivers را انتخاب کنید.
  • برایSearch automatically for updated driver software انتخاب کنید. روند اسکن برای به
  • روزرسانی درایورها به صورت فعال و آفلاین آغاز می شود.
    اگر به روزرسانی در دسترس است ، آن را نصب کنید، سپس سیستم خود را دوباره راه اندازی کنید.

سیستم خود را به روز کنید​

هم چنین می توانید به روزرسانی های سیستم را که منتظر نصب هستند بررسی کنید. Windows Key + I را فشار دهید ، سپس به قسمت Update & Security> Windows Update بروید. هرگونه به روزرسانی معلق را بارگیری و نصب کنید.

6. حروف Drive خود را تغییر دهید

یک راه حل سریع برای خطای Disk I/O تغییر حرف درایو برای سخت افزار ذخیره سازی است. اگر ویندوز به دلایلی نتواند حرفی را به درایو اختصاص دهد، خطای Disk I/O یکی از خطاهایی است که ممکن است با آن روبرو شوید. می توانید از ابزار Computer Management system برای اختصاص یک حرف جدید برای درایو استفاده کنید.

خطای Disk I/O


  • computer management را در نوار جستجوی منوی start وارد کرده و بهترین تطبیق را انتخاب کنید.
  • به بخش Storage > Disk Management در ستون سمت چپ بروید.
  • با خطای Disk I/O بر روی درایو کلیک راست کرده و Change Drive Letter and Paths > Change را انتخاب کنید.
  • با استفاده از لیست کشویی یک حرف جدید درایو اختصاص دهید، سپس OK را فشار دهید.
  • سیستم خود را ری استارت کنید، سپس دوباره سعی کنید به درایو دسترسی پیدا کنید.
 

infoshinfo

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
2010-02-07
791
1,328
هارد مورد نظر سالم بوده مدت ها بایگانی بوده امروز واسه کاری به سیستم متصل کردم این ارور رو می دهد the request could not be performed i/o error
سلام
یه نکته برام سوال هست؛ چرا موقع شناسایی هارد اونو به عنوان مجازی (Virtual) معرفی کرده؟
شما هارد رو بصورت سخت‌افزاری متصل کردید؛ مجازی چه مفهومی داره؟

Capture.PNG
 

ghasemi59

مدیر تالار
مدیر تالار
2013-06-26
2,434
1,818
دراخر سلامت هارددیسک خوذروبررسی کنید بانرم افزاری که درج میکنم خدمتتون تامشخص بشه رفع میشه یاخیر که درغیر اینصورت هارد مشکل سخت افزاری بیدا کرده است. اگر روش بالا برای رفع مشکل ساده جواب نداد، می توانیم با استفاده از برنامه رایگان سیستم مشخصات ، Speccy ، سلامت کلی هارد را بررسی کنیم. در ستون سمت چپ، Storage را انتخاب کرده و به پایین پیمایش کنید تا درایو مربوطه را پیدا کنید. آنها به طور معمول برچسب خوبی دارند. به پایین جدول مشخصات درایو S.M.A.R.T بروید.
SMART مخفف Self-Monitoring, Analysis و Reporting Technology است. سیستم نظارت بر هارد دیسک داخلی از ویژگی های مختلف سلامت هارد دیسک گزارش می دهد. همانطور که مشاهده می کنید، Speccy به هر معیار نظارت یک امتیاز می دهد. باید معیارهای زیر را بررسی کنید:

  • 05: Reallocated Sectors Count
  • 0A: Spin Retry Account
  • C4: Reallocation Event Count
  • C5: Current Pending Sector Count
  • C6: Uncorrectable Sector Count

    قابلیت های نرم افزار Speccy​

    • امکان تست کانکشن های اینترنت
    • بهبود تشخیص وضعیت NVidia SLI در ورژن جدید
    • پشتیبانی کامل از جدیدترین CPU های AMD و Intel
    • پشتیبانی از چندین زبان زنده ی دنیا
    • توانایی پاکسازی فایل های لوگ و Dmp
    • توانایی دریافت آپدیت های درایور های سخت افزارها
    • دارای محیطی بسیار ساده و کاربرپسند
    • نمایش دقیق اطلاعات هارد دیسک به علاوه ی شماره سریال هارد دیسک
    • نمایش دقیق و کامل مشخصات تمام سخت افزار ها به همراه دمای آن ها
 

پیوست‌ها

بالا