آی پی امداد
آی پی امداد
آریا الکترونیک parcham تکشو

خطاهای نصب برنامه های ویرایش سوم

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,774
29,824
ایران
اگر در هنگام نصب برنامه های سیمبیان ویرایش سوم با خطا مواجه میشوید حتما بخوانید


امروز میخواهم در این تاپیک به بررسی و علل بروز خطاها در هنگام نصب برنامه های سیمبیان ویرایش سوم بپردازم و به ترتیب علت و چرایی
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ahmad0551

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,774
29,824
ایران
4) خطای چهارم : Unable to install a protected application from an untrusted supplier

طبق شکل زیر :



1.png


این خطا نیز اگر چه زیر سر ساین عمومی است اما من آنرا دور زده ام و با ترفندی خاص میتوان از شر این پیغام رهایی یافت . اما دلیل این پیغام خطا در چیست ؟ :

چناچه برنامه ای را که میخواهید نصب نمایید دارای یک uid حفاظت شده باشد حتما باید آنرا با imei مخصوص گوشی خود ساین نمایید تا قابلیت نصب بر روی گوشی شما را داشته باشد در غیر اینصورت برنامه ای که ساین عمومی شده باشد اگر دارای uid حفاظت شده و یا همان شماره منحصر به فرد نرم افزاری که در مبنای 32 bit است باشد پیغام خطای فوق در هنگام نصب نرم افزار بر روی گوشی شما ظاهر خواهد شد و تلاش شما را برای نصب برنامه تان بی ثمر خواهد گذاشت . اگر چه این خطا تنها با ساین نمودن برنامه با cer مخصوص گوشی خودتان قابل حل است اما چنانچه از cer و ساین عمومی استفاده کرده باشید میتوانید برنامه را با دکومپایل کردن از یک uid حفاظت شده به uid غیر حفاظتی تغییر دهید و به اصطلاح خودمانی برنامه را دور بزنیم . uid های حفاظت شده معمولا با اعداد 1 و 2 شروع شده اند و در غیر آن با حروف . به عنوان مثال uid نظیر 0xAFFFFFFF غیر حفاظتی و 0x1FFFFFFF یک uid وارث و حفاظت شده است . چگونگی تغییر و کار با uid ها کمی اختصاصی تر است و در این بحث نمیگنجد .

5) خطای پنجم : Installer Feature Not Supported

به اعتقاد اینجانب این خطا جز ساده ترین پیغامهای خطا محسوب میشود . چنانچه برنامه نویسی برنامه ای را با sdk های 9.2 و فیوچر پک fp1 مربوط به آن نوشته باشد و فرضا برنامه مذکور را بخواهید بر روی n73 نصب نمایید دچار پیغام خطای فوق میشوید .

6) خطای ششم : Unable to install

مطابق شکل زیر :



2.png


ریشه ی این پیغام یک عامل است و خودمونی بگم : فایلها و ریسورسهای برنامه میخواد تو فولدرهای پرایویت دیگه نصب و کپی بشه و چون شما به فولدرهای private برنامه های دیگه دسترسی ندارید ( یعنی برنامه دسترسی نداره ) این پیغام اعصاب خورد کن ظاهر میشه . حالا علت چیست که روی بعضی از گوشیها و برنامه ها چنین اتفاقی میفته شما یه کم فکر کنید من هم بیشتر فکر میکنم شاید دلایل انحراف مسیر نصب فایلها رو تونستیم کشف کنیم . تنها یک دلیلش مشکل خود برنامه و پی کی جی هست .



7) خطای هفتم : expired certificate

مطابق شکل زیر :



30.jpg


این خطا هنگامی اتفاق می افتد که دسته ای از برنامه های s60v3 محدوده ی معینی را از نظر زمانی برای اینستال شدن در خود مشخص کرده اند . معمولا در این دسته از برنامه ها این محدوده 6 ماهه میباشد که برنامه تاریخ محدودیت خود را با تاریخ گوشی مشتری چک میکند و چنانچه از ماکزیمم تاریخ برنامه گذشته باشد چنین پیغامی بر روی گوشی شما ظاهر خواهد شد .
راه حل ساده برای رفع این خطا به عقب بردن تاریخ گوشی است . این عقب بردن میتواند از یکماه به بالا و حتی با توجه به تاریخ برنامه بیشتر از یکسال نیز باشد .

8) خطای هشتم : CERTIFICAT MAY NOT BE VALID ,IS EXPIRED OR PHONS DATE SETTING MAY BE INCORECCT

مطابق شکل زیر :



31.jpg


آندسته از برنامه هایی که از تاریخ اعتبار نصب آنها نگذشته باشد هنگامی چنین پیغامی را صادر میکنند که تاریخ گوشی مشتری تنظیم نباشد . برای برطرف کردن این خطا تنها کافیست که تاریخ گوشی خود را به طور صحیح تنظیم نمایید .
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ahmad0551

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,774
29,824
ایران
9) خطای نهم : not supported

مطابق شکل زیر :




32.jpg


مبتدیانه ترین خطای ممکنه است که امکان دارد در هنگام نصب یک برنامه رخ دهد .
برای برطرف کردن این خطا هیچ راه و روشی وجود نخواهد داشت مگر آنکه بگویم :
کاربر گرامی برنامه ای را که در حال نصب هستید مخصوص سیستم عامل گوشی شما نمیباشد و بی خیال شوید : :

10) خطای دهم : update error

مطابق شکل زیر :



33.jpg


این خطا نام با مسمایی را برای خود انتخاب کرده است .
دلیل بروز این خطا همنام بودن ریسورسهای اپز یک برنامه است . برای حل آن 2 راه موجود است :

الف ) ورژن قبلی برنامه ی در دست نصب را از روی گوشی پاک و ریموو کنید . که بهترین و ساده ترین راه ممکن برای شماست

ب) اگر کمی مثل من دنبال دردسر و خفت گیری از برنامه باشید نیز میتوانید میتوانید با تغییر نام فایلهای با پسوند rsc و mif حاصله از اکسترکت کردن sis مربوطه به انضمام تغییر uid آن از این ارور جلوگیری به عمل آورید . نتیجه دادن این روش منوط به آنست که مسیرهای آدرس دهی فایلهای مذکور در خود سورس برنامه نیز اصلاح شود وگرنه برنامه بدون ارور آپدیت نصب ولیکن اجرا نخواهد شد . خب راه عاقلانه آن است که از روش الف استفاده شود و به دنبال راه ب نباشید که مصداق ضرب المثل : لقمه را دور دهان چرخاندن است !


11) خطای یازدهم : file corrupted

مطابق شکل زیر :


34.jpg


این خطا از خطاهای مقدم است و نه مؤخر و چنانچه در اول نصب یک برنامه ظاهر نشود دیگر هرگز رخ نخواهد داد .
دلیل بروز این خطا کامل نبودن فایل از سورس اصلی خود در هنگام نصب است . این امر با عدم دریافت کامل و انتقال فایل ارتباط مستقیم دارد .
چه آنکه این امر در حین آپلود و یا دانلود اتفاق بیفتد .
بنابراین : هر گاه دچار این ارور شدید مطمئن باشید که فایل دریافتی شما کامل نیست و به طور ناقص آنرا دانلود کرده اید و یا آنکه فایل به طور ناقص آپلود شده است و شما فایل ناقصی را دانلود نموده اید . با دانلود کامل فایل دیگر دچار این خطا نخواهید شد .
 
بالا