آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته سوم بهمن

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
جزئیات ویندوز فون ۸ فاش شد


windows%20phone%208.jpg



اطلاعاتی از شرکت مایکروسافت به بیرون درز کرده است که نشان می‌دهد نسخه جدید سیستم عامل ویندوزفون شباهت‌های زیادی با سیستم عامل رایانه‌ای ویندوز ۸ دارد. این نسخه جدید که ویندوز فون ۸ نام دارد به طراحان و سازندگان نرم افزار‌ها و برنامه‌های کاربردی اجازه می‌دهد نرم افزارهایی را که برای ویندوز ۸ طراحی کرده‌اند با یک بازنگری ساده به محیط ویندوز فون انتقال دهند. به گزارش روزنامه تلگراف، در یک فیلم ویدئویی که اخیراً از شرکت مایکروسافت به بیرون راه پیدا کرده است، جو بلفیور، مدیر سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت ویژگی‌های نسخه جدید این سیستم عامل را برای کارکنان شرکت نوکیا توضیح می‌دهد. بر اساس این اطلاعات ویندوز فون ۸ از ان اف سی یا فناوری ارتباط از راه نزدیک پشتیبانی می‌کند.


از این فناوری که از آن به عنوان رقیب بلوتوث استفاده می‌شود، می‌توان برای انتقال داده‌های کدگذاری شده استفاده کرد. یکی از رایج‌ترین موارد استفاده از ان اف سی انتقال پول در پای صندوق‌های خرید است. به کمک این فناوری گوشی‌های تلفن به نوعی شبیه کارت‌های اعتباری می‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های ویندوز فون ۸ قابلیت هماهنگ سازی آن با رایانه‌های شخصی و لوحی است. یکپارچه سازی با اسکایپ نیز از دیگر ویژگی‌های نسخه جدید ویندوز فون است. اسکایپ نرم افزاری است که به ارتباطات صوتی و تصویری کاربران بر روی شبکه اینترنت را تسهیل می‌کند. مایکروسافت در سال گذشته این نرم افزار را خریداری کرد.

قابلیت ذخیره داده‌ها به روش فناوری پردازش ابری نیز از دیگر ویژگی‌های این نسخه جدید سیستم عامل ویندوز فون ۸ است. کاربران این سیستم عامل می‌توانند از داده‌های خود نسخه پشتیبان بگیرند و آن‌ها را در سیستم اسکای درایو مایکروسافت به صورت خودکار ذخیره کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ویندوز فون ۸ این است که در آن از هسته (ک
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تبلت‌های ویندوز ۸ اولین میزبان پردازنده‌های موبایل AMD شرکت AMD با عرضه پردازنده‌های ویژه دستگاه‌های قابل‌حمل در سال جاری، به رویارویی با اینتل در فضای دستگاه‌های موبایل نیز روی می‌آورد.


این غول سازنده تراشه اعلام کرده که قصد دارد به طراحی پردازنده‌هایی برای رایانه های لوحی بپردازد.
لوری رید، مدیرعامل جدید AMD، برنامه این شرکت تا سال ۲۰۱۳ را در یک نشست تحلیلی مطرح کرد و بزرگترین موضوعی که در جریان این نشست اعلام شد، ساخت و عرضه نخستین تراشه موبایل AMD با نام کد هوندو بود که برای رایانه‌های لوحی مبتنی بر ویندوز ۸ در سال جاری عرضه خواهد شد.
3.gif
این تصویر کوچک شده است. برای مشاهده سایز واقعی بر روی اینجا کلیک کنید.
AMD_Client-Platform-Roadmap.jpg



خلاصه اعلام‌های دیگر AMD نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد پردازنده‌های یک، دو و چهار هسته‌ای را برای دستگاههای قابل حمل تولید و عرضه کند.
این شرکت همچنین در برنامه‌های خود اعلام کرده که قصد دارد به تلاش برای کم‌کردن مصرف نیروی تراشه‌ها و بزرگتر، بهتر و سریعتر کردن تراشه‌ها برای لپ‌تاپ‌ها و رایانه های رومیزی ادامه دهد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
شرکت سامسونگ به تازگی دو مدل جدید به نام‌های Galaxy Y DUOS و Galaxy Y Pro DUOS را به لیست اسمارت‌فون‌های اندرویدی خود افزوده است.





به گزارش ايتنا این مدل‌ها از ابتدای ژانویه ۲۰۱۲ ابتدا در روسیه و سپس به تدریج در دیگر نقاط جهان از جمله کشورهای مشترک‌المنافع، اروپا، آمریکای لاتین، جنوب غربی آسیا، خاورمیانه و آفریقا توزیع می‌شوند.

مشخصه اصلی و قابلیت منحصر به فرد این مدل‌ها پشتیبانی از دو سیم‌کارت هم‌زمان در تماس و ارتباطات تحت شبکه است که به پشتوانه گزینه‌های برتر سخت‌افزاری و پردازشی شرایط ایده‌آلی را برای کاربران در ایجاد تعادل مابین ارتباطات کاری و زندگی اجتماعی در دسترسی همزمان به اطلاعات متفاوت فراهم می‌آورند.

در رابطه با این دو مدل‌ JK Shin ریاست بخش IT و ارتباطات موبایلی شرکت سامسونگ ضمن اشاره به موفقیت فوق‌العاده گوشی‌های دو سیم‌کارته فاقد سیستم‌عامل و نیاز رو به گسترش کاربران در تهیه اسمارت‌فون‌های دارای دو سیم‌کارت، از دو مدل جدید Galaxy Y Duos به‌عنوان نخستین اسمارت‌فون‌های دو سیم‌کارتی با سیستم‌عامل اندروید یاد کرده و حضور آنها را عاملی برای افزایش گزینه‌های انتخابی کاربران در این کلاس دانسته است.

Galaxy Y DUOS نخستین اسمارت‌فون‌ تمام لمسی سامسونگ با پشتیبانی از دو سیم‌کارت هم‌زمان است که یک صفحه‌نمایش ۳.۱۴ اینچی لمسی خازنی در آن به چشم می‌خورد.
از جمله مشخصات برتر این مدل به‌جز پشتیبانی کامل از دو سیم‌کارت هم‌زمان می‌توان از قاب فلزی با قطر ناچیز ۱۱.۹۸ میلی‌متری، نسخه ۲.۳ سیستم‌عامل اندروید و پردازنده پرسرعت ۸۳۲ مگاهرتزی یاد نمود.
حضور قابلیت اختصاصی ChatON برای برقراری ارتباطات هم‌زمان فارغ از نوع پلت‌فرم مورد استفاده کاربران از جمله دیگر امکانات این مدل در بخش نرم‌افزاری است.

در سوی دیگر مدل جدید Galaxy Y Pro DUOS با برخورداری از صفحه‌کلید QWERTY کامل و صفحه‌نمایش لمسی ۲.۶ اینچی انتخاب مناسب دیگری برای کاربران جوان این کلاس به حساب می‌آید.
در این مدل نیز جدا از امکانات پیشرفته مرتبط با پشتیبانی از دوسیم‌کارت هم‌زمان، قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعددی مشاهده می‌شود که از جمله آنها در بخش نرم‌افزاری می‌توان به امکان Polaris و Find My Mobile اشاره کرد، جایی‌که Polaris برای مشاهده و ادیت مجموعه آفیس و نرم‌افزارهایی از قبیل Word، Excel، PowerPoint و حتی PDF مورد استفاده قرار می‌گیرد و Find My Mobile در موارد ضروری امکان دسترسی ریموت به گوشی برای قفل کردن دستگاه و پاک نمودن اطلاعات از روی آن را فراهم می‌آورد.

بلوتوث نسخه ۳.۰،دوربین ۳.۱۵ مگاپیکسلی، ۳۸۴ مگابایت حافظه RAM و ۵۱۲ مگابایت حافظه فلش در کنار Wi-Fi پرسرعت با قابلیت hotspot و گیرنده GPS سایر امکانات مشترک این دو مدل را تشکیل می‌دهند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
[h=1]AMD هم موبايل مي‌سازد[/h] به دنبال سالها رقابت نزدیک اینتل و AMD در بازار کامپیوترهای خانگی، AMD قصد دارد برای رایانه های لوحی هم سی‌پی‌یو طراحی کند.
به گزارش فارس، مدیر اجرایی AMD از برنامه های راهبردی این کمپانی برای سال 2013 پرده برداشتند.
بزرگترین اقدام آتی این کمپانی عرضه اولین تراشه موبایل AMD بر روی تبلت های ویندوز 8 است.
این قطعه که هوندو کد گذاری شده است در اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد و به این ترتیب دو غول بزرگ فناوری درون جیب لباس های شما به نبرد می ایستند.
ای ام دی هم چنین قصد دارد برای دستگاه های موبایل تراشه های هسته ای تولید کند و در ضمن کار بر روی کاهش مصرف برق، تراشه های بهتر، سریعتر و بزرگتری برای کامپیوتر های خانگی و لپ تاپ ها بسازد
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تلفن‌های هوشمند همچنان پرفروش


براي نخستين بار، تعداد عرضه تلفن‌هاي هوشمند در سال 2011 از ميزان كل عرضه دسك‌تاپ، نوت بوك، نت‌بوك و تبلت فراتر رفت.
گزارش موسسه تحليلي کاناليز نشان مي‌دهد كه فروشندگان تنها در سه ماهه چهارم سال 2011، 158.5 ميليون تلفن هوشمند، يعني 57 درصد بيش‌تر از ميزان 101.2 ميليون دستگاهي كه دقيقا يك سال قبل عرضه شده را عرضه كردند.
كل تعداد رايانه‌هاي شخصي كه در همان مدت عرضه شده، 120.2 ميليون دستگاه و متشكل از 57.9 ميليون نوت بوك، 29.1 ميليون دسك‌تاپ و 26.5 ميليون تبلت، بوده است. تعداد عرضه نت‌بوك‌ها نيز در آن مدت، تنها 6.7 ميليون دستگاه بوده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
فروش یک میلیونی Optimus LTE ال‌جی




شرکت ال‌جی اعلام کرد که گوشی هوشمند Optimus LTE به فروشی بیش از یک میلیون عدد دست یافت و مقام اول را در گوشی‌های نسل چهارمی کسب نمود.

Optimus LTE ال‌جی اولین گوشی هوشمند مجهز به تکنولوژی HD LTE می‌باشد که هم‌اکنون در آمریکا، کانادا، ژاپن و کره‌جنوبی در دسترس است.

به گزارش ایتنا به نقل از وبلاگ رسمی ال‌جی ایران، این گوشی در عرضه اولیه خود در کره توانست در سه ماهه اول به فروشی معادل ۶۰۰،۰۰۰ عدد دست یابد و پر فروش‌ترین گوشی هوشمند با تکنولوژی LTE در بازار گردد.
همچنین در اولین روز عرضه خود در ژاپن، Optimus LTE فروشی معادل ۸،۵۰۰ عدد داشت.

به گفته مدیران ارشد ال‌جی در این بخش، فروش میلیونی این گوشی منحصر به فرد نشان‌دهنده برتری ال‌جی در تکنولوژی LTE موبایل بوده و ترکیب آن با نمایشگرهای True HD IPS ال‌جی با استقبال بی‌نظیر کاربران روبه‌رو شده است.

Optimus LTE ال‌جی دارای یک صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی با وضوح ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل از نوع کاملا
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
[h=2]معرفی Samsung Galaxy Ace Plus [/h]
سامسونگ نسل جدید از گوشی هوشمند رده میانی خودش رو رونمایی کرد . این گوشی که Samsung Galaxy Ace Plus نام دارد ، نسخه بهینه شده و بهبود یافته گوشی Samsung Galaxy Ace می باشد . سامسونگ با این کار سعی کرده با توجه به نسل قدیمی و پرفروش این گوشی ، بازار رده میانی رو از دست نده . Samsung Galaxy Ace Plus با افزایش قدرت پردازنده ، دارای یک قلب تپنده ۱GHz می باشد . صفحه نمایش آن نیز با افزایش اندازه به ۳٫۶۵ اینچ ( نسبت به ۳٫۵ اینچ Galaxy Ace ) رسیده است . متاسفانه رزولوشن آن تغییر نکرده و با همان کیفیت HVGA ، ۳۲۰ در ۴۸۰ می باشد. همچنین سیستم عامل پیش فرض در این گوشی نسخه ۲٫۳ یا همان Gingerbread می باشد . هنوز صحبتی درباره عرضه نسخه ۴ اندروئید برای این گوشی به میان نیامده است . مضخصات اصلی آن عبارتند از - پردازنده ۱GHz - حافظه RAM 512 مگابایتی - حافظه داخلی ۳ گیگابایتی - پشتیبانی از شبکه ۳G - دوربین ۵ مگاپیکسلی اتوفو*** با توانایی گرفتن فیلم های ۴۸۰p در ۳۰ فریم در ثانیه و فلاش LED - باطری ۱۳۰۰mAh - رابط کاربری TouchWiz بر پایه Gingerbread - Wi-Fi b/g/n, A-GPS, Bluetooth 3.0, USB 2.0. از نظر ظاهری نسبت به نسخه قبلی ، گوشه های این گوشی کمی گرد تر و نزدیک به Galaxy Y شده است. ضخامت ۱۱٫۲ میلیمتر و وزن آن ۱۱۵ گرم ، کمی بیشتر شده است . قیمت این گوشی در همان رنج نسخه Galaxy Ace می باشد
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
[h=1]نقض حریم کاربران تبلت موتورولا[/h] شرکت موتورولا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد تعدادی از تبلت‌های ساخت این شرکت به گونه ای عرضه شده که حریم شخصی کاربران را نقض می کند.
به گزارش فارس، در فاصله ماه اکتبر تا ماه دسامبر سال 2011 بیش از 6200 تبلت دست دوم موتورولا با عنوان Xoom از سوی سایتی به آدرس Woot.com عرضه شدند که بررسی ها نشان می دهد برخی از آنها حاوی اطلاعات شخصی پاک نشده کاربران قبلی بوده اند.
سهل انگاری در پاکسازی اطلاعات قدیمی از روی این تبلت ها باعث شده خریداران تازه به اطلاعات قدیمی کاربران قدیمی تر دسترسی داشته باشند. موتورولا با صدور اطلاعیه ای از کاربران قبلی این تبلت ها که ممکن است اطلاعات شخصیشان را بر روی آنها ذخیره کرده باشند عذرخواهی کرده است.
این شرکت برای جبران خسارتی که به این کاربران وارد کرده دو سال استراک رایگان یک سرویس امنیتی خود را به آنها هدیه داده است.
پیش از این شرکت اپل هم سهل انگاری مشابهی در مورد برخی گوشی های آیفون مستعمل خود انجام داده و مجبور به عذرخواهی از کاربران شده بود.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
[h=1]تبلت ويژه كتابخوان‌ها +عكس[/h] یک تبلت جدید به‌عنوان رقیبی برای تبلت Kindle Fire به بازار معرفی شده است. این تبلت که با مدل PocketBook A7 به بازار معرفی شده است، برای کاربرانی مناسب است که به دنبال دسترسی به اطلاعات در هر جایی هستند.
این دستگاه دارای بدنه پلاستیکی با ضخامت 14 میلیمتر بوده و از نمایشگر 7 اینچی تمام لمسی بهره می‌برد که تصاویر را با وضوح 600×1024 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. پردازنده این محصول از نوع TI OMAP 3621است که با سرعت یک گیگاهرتز کار می‌کند و رم این دستگاه ظرفیت 512 مگابایتی دارد.
26-03xc.jpg

این محصول مبتنی بر سیستم عامل آندروید بوده و از دوربین وب کم 2 مگاپیکسلی برای ویدئو کنفرانس بهره می‌برد. این دستگاه دارای حافظه 4 گیگابایتی است که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را با استفاده از کارت‌های حافظه microSD در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. باتری این دستگاه در هر بار شارژ امکان کار با آن را تا 5/6 ساعت به کاربرانش می‌دهد.
این تبلت سبک مبتنی بر Wi-Fi بوده و امکان اجرا و پخش فایل‌هایی با فرمت‌های رایج را دارد. این تبلت مجهز به پورت microUSB بوده و حدود 100 کتاب الکترونیکی از قبل روی آن ذخیره شده است. با این همه اما هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این تبلت اعلام و منتشر نشده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
هواوی نازک‌ترین گوشی هوشمند جهان را عرضه می‌کند



شرکت چینی هواوی (Huawei) در نمایشگاه محصولات الکترونیک لاس‌وگاس با رونمایی از نازک‌ترین گوشی هوشمند جهان اعلام کرده است قصد دارد تمام تلاشش را برای ورود به بازار گوشی‌های پیشرفته به کار گیرد.


این شرکت چینی اعلام کرده است گوشی جدید خود را از اواخر مارس سال جاری وارد بازار اروپا و قبل از شروع تابستان وارد بازار آمریکا خواهد کرد.

نازک‌ترین گوشی جهان که Ascend P1S نام دارد، دارای یک پردازنده دو هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی و یک صفحه نمایش۴.۳ اینچی آمولد است و هواوی قیمت آن را ۴۰۰ دلار آمریکا اعلام کرده است.

این گوشی دارای رم یک گیگابایتی و دوربین ۸ مگاپیکسلی است، پورت‌های یو اس‌بی ۳.۰ دارد و تحت سیستم عامل اندروید ۴.۰ کار می‌کند.

هواوی برای این گوشی همزاد دیگری هم معرفی کرده است که قطر آن ۷.۶۹ میلی‌متر است و دارای باتری بزرگ‌تری است.

مسئولان شرکت در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان وعده داده‌اند در کنگره جهانی گوشی‌های همراه که ماه آینده در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، گوشی پیشرفته‌تر دیگری معرفی خواهند کرد.

شرکت هواوی که تا کنون به تولید گوشی‌های ساده و غیرپیشرفته مشهور بود، حالا تصمیم گرفته با عرضه فناوری‌های پیشرفته و لوکس به رقابت با اپل و سامسونگ برخیزد.

مدیرعامل هواوی نیز در این باره گفته است: می‌خواهیم با معرفی محصولات ممتاز برند خود را در بازار تثبیت کنیم.

وی همچنین گفته است بازاریابی‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی زیادی می‌خواهد که بتوانیم مصرف کنندگان را متقاعد کنیم محصولات ما همتراز با دیگر مدل‌های لوکس موجود در بازار است، اما کیفیت و کارایی محصولات ما خود گویای همه چیز خواهد بود.
 
بالا