آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

تمام ترفند های رجیستری

~H03in~

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2010-08-20
899
7,084
حذف کردن برنامه هایی که پاک نمیشوند

به دلایلی که برای ما معلوم نیست بسیاری از برنامه ها به طور کامل پاک (uninstall ) نمیشوند در نتیجه بسیاری از کاربران سعی می کنند با حذف پوشه یا شاخه آن برنامه مقدمات پاک شدن آن را انجام دهند اما نام چنین برنامه هایی برای همیشه در فهرست
Add\Remove Program باقی خواهند ماند برای آنکه فهرست این برنامه ها را از بین ببریم باید از رجیستری استفاده کنیم :
ابتدا به کلید زیر بروید :
HKEY_LOCAL_MACHINE\Microsoft\Windows\Curent Version\uninstall
و سپس کلید متناظر با این کلید را باز کنید و حالا برنامه هایی را که نمی توانستید پاک کنید را از این جا حذف کنید تا برای همیشه از بین بروند.

یا علی
 

~H03in~

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2010-08-20
899
7,084
بوت شدن سریع ویندوز :

یک ویژگی جدید در ویندوز ایکس پی این است تمام فایلهای بوت را در کنار یکدیگر قرار میدهد و باعث یک بوت سریع تر میشود .
به صورت مادرزاد این گزینه فعال است اما در بعضی از نسخه های ویندوز این طور نیست برای به کار انداختن آن به رجیستری رفته و به کلید زیر بروید :
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\/Microsoft\Dfrag
متغیر BootOptimizeFunction را پیدا کرده و روی آن کلیک راست کرده و سپس از منوی آن گزینه modify را برگزینید و سپس مقدار آن را به Y تغییر دهید تا فعال شود.
یا علی
 

~H03in~

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2010-08-20
899
7,084
نمایش دادن پیغام در هنگام بالا آمدن ویندوز xp :

اگر بخواهید در هنگام بوت شدن ویندوز ایکس پی یک پیغام خوش آمد گویی یا هر پیغام دیگری که لازم باشد به اطلاع کاربران برسد به نمایش در آید به این ترتیب عمل کنید :
به کلید زیر بروید :
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\ current Version\Winlogon
کلید legalnoticecaption را با هر اسم دیکری که میخواهید روی پنجره پیغامتان باشد عوض کنید . کلید Legalnoticetext را به هر پیغامی که میخواهید دردل پنجره ی پیغام به نمایش درآید تغییر دهید کامپیوترتان را از نو بوت کنید تا تغییرات را ملاحظه نمایید.
یا علی
 

~H03in~

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2010-08-20
899
7,084
فعال کردن کلید NUMLOCK هنگام بوت شدن ویندوز :

-برنامه REGEDIT را باز کنید .
-کلید زیر را پیدا کنید :

HKEY_CURENT_USER\CONTROL PANEL\KEYBOARD

یک متغیر از نوع STRING با عنوان INITIALKEYBOARDLNDICATOR ایجاد کرده و مقدار آن را 2 قرار دهید .

یا علی
 

~H03in~

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2010-08-20
899
7,084
افزودن متن به ساعت سیستم :

به کلید زیر بروید :
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel \ International
حال یک متغیر از نوع String ایجاد کرده و نام آنرا S1159 ( در صورتی که از قبل ایجاد نشده باشد ) قرار دهید و متن دلخواه خود را در آن وارد نمایید .
حال متغیر دیگری از نوع STRING بسازید و نام آنرا S2359 قرار دهید و متن دلخواه دیگری در آن قرار دهید . توجه داشته باشید که در ویندوزهای عربی یا فارسی میتوان متن را به فارسی نوشت.

یا علی
 

~H03in~

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2010-08-20
899
7,084
no beep :

حتما شما هم صدا هایی کوتاه و در برخی موارد متناوب را بطور مثال از اسپیکر داخلی کامپیوتر تان به دلایل مختلف پخش می شود شنیده اید. اگر با اینگونه صداها که در اصطلاح به آنها beep گفته می شود مشکل دارید و دلتان می خواهد برای همیشه از شر آنها خلاص شوید کافی است ترفند زیر را دنبال کنید .
به محیط رجیستری ویندوز خود وارد شوید . پس از ورود با اجرا ی فرمان Regedit در منوی Run در ستون سمت چپ مسیر زیر را دنبال کنید
Hkey_current_user\control panel\sound

پس از طی مسیر بالا در ستون سمت راست مقدار گزینه beep را از yes به no تغییر دهید .
با این کار برای همیشه از شر این صداها خلاص می شوید.

یا علی.
 

~H03in~

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2010-08-20
899
7,084
سیستم بازم هنگ کرد:

بسیاری از ما در هنگام کار با ویندوز ناگهان به مشکل هنگ کردن برنامه ها برخورد کردیم. این مشکل مواقعی پیش می آید که برنامه نتواند فایلهای سیستمی خود را به درستی بارگذاری کند و ... در این هنگام ما به سرعت کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Del را زده و از صفحه Task Manager برنامه مورد نظر را End Task میکنیم. همه این را قبول دارند که در ویندوز XP این کار به طرز شگفت انگیزی نسبت به ویندوزهای سری 9X سریعتر شده و دیگر کمتر مشکل Restart پیش می آید. اما شاید برای بعضی ها سرعت End Task یک برنامه بسیار کند باشد تا جایی که حتی شخص مجبور به Restart شود. در اینجا یک نکته ای وجود دارد که با اعمال آن میتوان سرعت End Task کردن یک برنامه را افزایش داد. این روش حتی باعث میشود که اگر برای برنامه ای مشکل پیش بیاید آن برنامه به سرعت متوقف شده و دیگر مشکل هنگ کردن و یا کرش کردن سیستم پیش نیاید.
برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید : ابتدا از طریق Run وارد قسمت Regedit شده و کلید زیر را بیابید :

HKEY_CURRENT USER\Control Panel\Desktop

سپس در صفحه سمت چپ به دنبال کلیدی به نام LowLevelHooksTimeout بگردید. اگر این کلید وجود نداشت یک کلید از نوع String به همین نام بسازید. حال میتوانید یک عدد را برحسب میلی ثانیه به دلخواه به آن اختصاص دهید. این مقدار همان میزان زمان End Task را تعیین میکند. برای مثال شما میتوانید عدد 3500 را که معادل 3.5 ثانیه است را به آن اختصاص دهید. این ترفند در واقع باعث میشود که مدت زمان پاسخگویی برنامه Crash شده یا به عبارتی Hook شده در برابر ویندوز کاهش بیابد و ویندوز وقت اضافه ای را برای به اجرا در آوردن آن برنامه هدر ندهد و این کار باعث میشود که در واقع برنامه مشکل دار به زور اجرا نشود و جلویش گرفته شود. این ترفند میتواند کارایی ویندوز را نیز بالا ببرد چون همان طور که میدانید هنگ کردن سیستم خود یک عامل کاهش کارایی سیستم میباشد که با این ترفند تا حدود بسیار زیادی از این مشکل کاسته میشود.

یا علی
 

~H03in~

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2010-08-20
899
7,084
حذف فایلهای سرگردان از Ram :
وقتی برنامه ای را میبندید برخی از Dll های آن همچنان در Ram باقی میمانند و کمی روی سرعت کامپیوترتان تاثیر میگذارند برای حذف آنها از Ram ابتدا به کلید زیر بروید :



HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

یک متغیر جدید از نوع String Value ایجاد کنید و نام آن را AlwaysUnloadDll قرار دهید و هکچنین مقدار آن را 1 قرار دهید .

یا علی.
 

~H03in~

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2010-08-20
899
7,084
با سلام
آقا دمت گرم خیلی مردی، کارم راه افتاد مرسی. :)
خواهش میکنم مردونگی از خودته دوست عزیزم.


برای اینکه این ارسال بی فایده نباشه یکی دیگه از ترفندهای رجیستری رو میگیم.

مخفی کردن Recycle Bin در ويندوز XP :
اگر دقت کرده باشيد , متوجه شده ايد که تنها ايکونی که در دسکتاپ ويندوز XP قابل مخفی کردن نيست Recycle Bin است. برای مخفی کردن اين ايکون وارد محيط رجيستری شويد و به کليد زير برويد:

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftCurrent VersionExplorerHideDesktopIcons

اگه چنين کليدی وجود نداشت انرا خودتان بسازيد(فقط کوچک يا بزرگ بوند حروف مهم است) سپس از منو Edit گزينه New را انتخاب کنيد و يک مقدار DWORD Value با نام: {645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E} بسازيد و به ان مقدار يک را اختصاص دهيد.سپس به دسکتاپ برگرديد و کليد F5 را فشار دهيد با اين کار Recycle Bin بايد مخفی شده باشد اما اگر اينطور نشد ..... دوباره وارد رجيستری بشید و اين بار در اين زير شاخه :

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftCurrent VersionExplorerHideDesktopIcons

يک کليد جديد به نام : ClassicStartMenu بسازيد و در داخل اين همون مقدار بالايی را بسازيد و کارای بالا را روش انجام بديد. اين بار ديگه مطمئنا ايکون Recycle Bin مخفی شده است.

یا علی
 
بالا