آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

اخبار: تست موتور خشک کن POWER لباسشویی دوقلو در آزمایشگاه

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,377
38
بابل
www.oweiskala.ir
سلام

امروز با یکی از دوستان که کارش قطعات بود صحبت میکردم از این بابت که چطور میشه موتور خشک کن 6 کیلویی با این پوسته کوچک میتونه توان خروجی
90 وات رو داشته باشه ، یک فایل PDF برام ارسال کرد که پی به این داستان بردم که وارد کننده این موتور یعنی موتور خشک کن POWER چه کلکی سوار کرده تا موتور خودشو توی بازار بولت کنه ، ایشون زحمت کشیدند و موتور رو بدون بی متال وارد کرده.
جهت بررسی بی متال موتور ، پس از قفل موتور و روشن کردن آن در حالت بدون بار ،
دمای سطح پوسته موتور تا 160 درجه بالا رفت و موتور قطع نکرد :nightmare: یعنی کلا موتور بی متال نداره.
برای دیدن تست کامل و جواب آزمایش فایل ضمیمه رو ببینید.
لازم به ذکر است که این موتور روی
لباسشویی های دوقلو حایر استفاده میشه.
 

پیوست‌ها

mohammadtak

کاربر
2013-12-26
383
1,146
کرج
سلام و درود خدمت آقای محمدپور ممنون بابت مطلب فوق ولی اگر امکان دارد به صورت شفاف توضیح کامل دهید تا دیگران هم مشتاق خواندن مطالب سودمند شما شوند با سپاس
 

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,377
38
بابل
www.oweiskala.ir
سلام و درود خدمت آقای محمدپور ممنون بابت مطلب فوق ولی اگر امکان دارد به صورت شفاف توضیح کامل دهید تا دیگران هم مشتاق خواندن مطالب سودمند شما شوند با سپاس

موتور خشک کن لباسشویی دوقلو توی بازار با برند های مختلفی هستش که جدیدا موتور های برند Power خوب گل کرده دلیلش هم وات موتور هستش که روی موتور نوشته 90 وات
همچین چیزی امکان نداره که بتونید با این حجم سیم پیچ کم 90 وات توان خروجی داشته باشیم
بعد از خوندن مطلب ضمیمه متوجه خواهید شد که چه کلکی سوار شده تا به این توان برسه
 

mohammadtak

کاربر
2013-12-26
383
1,146
کرج
هرکس از علم و دانسته های خویش کمال استفاده را ببرد و به دانش خود عمل کند، سعادتمند می شود؛ زیرا هرچه علم انسان بیشتر باشد عمل او بیشتر می شود و هر چه عملش بیشتر باشد، توشه آخرت اش افزون تر می شود. یافته ها و دانسته های انسان اگر از مرحله ذهن و زبان و مفهوم تجاوز کند و به مرحله عمل برسد باعث نجات انسان می شود. اسلام علمی را که با عمل توأم نباشد، جز مایه وبال صاحبش نمی شناسد. امام علی(ع) درباره علم توأم با عمل می فرمایند: اگر دوست داری که نیکبخت ترین مردم باشی، به آنچه می دانی، عمل کن.
بیمتال چیست؟
برای حفاظت از موتورهای الکتریکی در مقابل اضافه بار از رله های حرارتی استفاده می شود.اساس کار این رله ها بر پایه اختلاف ضریب انبساط طولی دو فلز به کار رفته است.
بر اثر عبور جریان از بی متال ،دو فلز گرم می شوند و طول آنها افزایش می یا بد. از آن جایی که ضریب انبساط طولی یکی از فلزات بیشتر از دیگری است . دو فلز با هم به سمت فلزی که ضریب انبسا ط طولی کمتری دارد خم می شود .در نتیجه مسیر عبور جریان کنتاکتها باز و مدار قطع می شود.



در رله های حرارتی ، سه تیغه تعبیه شده که سیم حا مل جریان چند حلقه به دور آن پیچیده می شود. در اثر عبور جریان اضا فه بار، هادی ها گرم ، حرارات به بی متال منتقل می شود و با عث خم شدن تیغه می شود. حرکت هر یک از بی متالها به اهرمی فشا ر می آورد و با جا به جا شدن اهرم ، یک میکرو سوئچ که دارای کنتاکت تبدیل باز و بسته است تغییر وضعیت می دهد و مدار فرمان را قطع می کند.

تیغه های مدار قدرت با شماره های یک رقمی از 1 تا 6 و ترمینال های تیغه های فرمان که به صورت دوبل (باز و بسته ) می باشند را با شماره های 95 تا98 مشخص می کنند.

8.gif




 
بالا