آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

تحویل قطعات سوخته به مشتری!!!؟

rezanurse826

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2009-01-05
1,131
1,712
حق تعمیر و نرخ اتحادیه تعمیرگاه الکترونیک و کامپیوتر سال 1394 را می شود در سایت قرار بدهید تا ما هم بدانیم ؟
شفاف سازی بنده به مشتری ، اتفاقا کارم را راحت می کند .
تعویض یک خازن 200 تومانی نهایت 30 دقیقه و یا کمتر انجام می شود .
ولی اجرت مثل مصرف برق و نرخ اتحادیه جهت اکرام مشتری مهم است .
مشتری های بنده به علت اینکه کارهایم را تمیز تحویل می دهم و راست را به آنها می گویم مبلغ می دهند و برخی اطرافیان خودشان را هم معرفی می کنند .
پول کم و طبق نرخ می گیرم ولی همیشه مشتری دائمی دارم .
اگر جنسی گارانتی داشته باشد به مشتری گوشزد می کنم به گارانتی ببرد .
همچنین باید کار را طولانی انجام بدهید و تست کامل را هم انجام بدهید .
 

بهبود 68

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2015-03-31
517
1,180
حق تعمیر و نرخ اتحادیه تعمیرگاه الکترونیک و کامپیوتر سال 1394 را می شود در سایت قرار بدهید تا ما هم بدانیم ؟
شفاف سازی بنده به مشتری ، اتفاقا کارم را راحت می کند .
تعویض یک خازن 200 تومانی نهایت 30 دقیقه و یا کمتر انجام می شود .
ولی اجرت مثل مصرف برق و نرخ اتحادیه جهت اکرام مشتری مهم است .
مشتری های بنده به علت اینکه کارهایم را تمیز تحویل می دهم و راست را به آنها می گویم مبلغ می دهند و برخی اطرافیان خودشان را هم معرفی می کنند .
پول کم و طبق نرخ می گیرم ولی همیشه مشتری دائمی دارم .
اگر جنسی گارانتی داشته باشد به مشتری گوشزد می کنم به گارانتی ببرد .
همچنین باید کار را طولانی انجام بدهید و تست کامل را هم انجام بدهید .
با سلام
بعضی موقع زود تحویل دادن دستگاه تعمیر شده باعث بروز مشکلاتی میشه،دستگاه باید هرچند با عیب ساده و حتی بعد تعمیر مدتی باید تو کارگاه بمونه تا مشتری فکر نکنه که با خوندن ورد و دعا دستگاه درست شده و به قول دوستمون تو بالا:سیمش در نیومده بوده!بلکه یه عیب گنده داشته
در خصوص دستگاه هائی که گارانتی دارند با دوستمون تو پست بالا موافق هستم که باید به واحد خدمات پس از فروش دستگاه معیوب ارجاع داده شود،از چند جهت این کار برای تعمیر کار و مشتری خوب میباشد
سوالی که از دوستان گل انجمن دارم اینه که:
حدود 90درصد مراجعین کارگاه بنده توسط یکی از آشناها که فروشنده ی اینورتر تو منطقه ی خودمون هستش انجام میشه ،حال این آشنای ما چند باری بهم گفته که قیمت اجرت تعمیر رو سعی کن کم کنی و به قیمت نمایندگی تعمیر نزدیک کنی،حالا بنده تو شهرستان و نمایندگی دستگاه تو تهران هستش به نظر دوستان این کار هماهنگی قیمت تعمیر شهرستان و تهران منطقی هستش؟؟
با تشکر
 

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,698
10,214
گنبد کاووس
سلام براساتیدبزرگوار
اولین چیزطی کردن اجرت برای تعمیرقبل ازاینکه کاری انجام بدهید.مثلن طی میکندتا 30 تومن شددرست میکنم اگرقیمت ازمبلغ طی شده بالاتررفت حتمن بامشتری تماس وموضوع بیان کرده اگرقبول شدسپس دستگاه تعمیرمیکنیم.
گاهی برای تعمیردستگاه هیچ قطعه ای تعویض نمیشودمثلن مدارسردی لحیم داره که شما باشارژلحیم انرادرست میکنیدودرطلب مشتری جهت داغی اجناس چی بایدتحویلش داد!!
بایدطبق تعرفه اتحادیه کارکرده تا به مشکل نخوریم.بارها شده من PTC تلویزیون عوض کردم که 800 تومن خریدش پس بایدازمشتری 11 تومن بگیریم.!
اجرت تعمیرتلویزیون درشهرما 20 تومنه برای اینکار25 تومن میگیرم اگرخودم جنس موردنظرشو تهیه کنم.اگرخودش بره دنبالش وتهیه کنه همان اجرت 20 تومن اتحادیه را که قبلش طی شده میگیرم.
ما پول تخصص مان را میگیریم.
مگرپزشک درمعاینه بیمارچکارمیکنه 30 تومن حق ویزیت میگیره یک مشت دارو مینوسه تازه میگه خوب نشدی درمراجعه بدی نسخه قبلی رابیارودوبار30 تومن و.........
البته دربرخی مناطق درگیری های اینچنی هست ازجمله درشهرکی که من درانجامغازه دارم.طی میکنیم چندین بارهم یاداوری،ولی بازهنگام تحویل مشکل داریم.......البته با همه نه ولی یک سوم مشتریا من اینطوریند


در تکمیل فرمایشات آقا مسعود ( HOSE IN ) باید عرض کنم حدود ۱۵ سال پیش یه فیلم هندی دیدم. محتوای فیلم خیلی واسم جالب اومد
از مهندسی خواهش کردن کارخونه ای که یک هفته خوابیده بود رو تعمیر کنه . مهندسه یه دوری زد و گفت یه چکش واسم بیارید . بعد با زدن یک ضربه چکش کارخونه راه اندازی شد
بابت دستمزد هم ۱۰۰۰ روپیه فاکتور کرد

صاحب کارخونه که بد جور شاکی شده بود با تشر به مهندسه توپید.....٬ ۱۰۰۰ روپیه بابت زدن یه ضربه چکش باید به شما بدم !!! ؟

مهندسه هم با کمال خونسردی جواب داد :

بله.... ۹۹۹روپیه بابت پیدا کردن جای چکش ٬ یک روپیه هم بابت وارد کردن ضربه چکش

 

میمی5

کاربر
2012-11-11
87
300
چناران مشهد
با سلام
همکار گرامی به موضوع خوبی اشاره کردن طی کردن قبل تعمیر
حق با اساتید گرامی میباشد همکاری دارم که دراینجور مواقع را حل جالبی دارند ایشون میگویند هر وقت مشتری در مورد دستمزد سوال میکند
در جواب میگویم من شاید در دستگاه شما یک خازن به ارزش هزارتومان رو تعویض ودستگاه شمارو تعمیر کنم اما هزینه 25 هزار تومان میگیرم اگه زیاده ببر جای دیگه
اگر کم بگیری فردا که دستگاه برگشت بخوره اونم این دستگاهای جدید که اکثرا جنس اشغالن وبرد قابل تعمیر نباشه مجبور میشی برد عوض کنی مشتری زیر بار
پرداخت هزینه خرید برد نمیره ومعمولا مارو مقصر میدونه برای همین نظر من اینه که همیشه انصاف رعایت حال مشتری نیست در طرف دیگر پله ترازو خانواده من قرار داره وخود من که باید اجاره بدم مالیات بدم پول برق و خرج خونه پول بنزین وگاز ماشین باقیشو خودشماوارد تری دیگه با خودته
 

soraty

VIP+ افتخاری
کاربر
2011-08-03
637
5,842
کرمانشاه
سلام


من تجربه کردم با احترام به مشتری و روی خوش وقیمت مناسب 90 در صد مشتریها اعتماد دارند و نمی پرسند چی خراب کرده


کسانی هم میپرسند کنجکاوند چون خود مشتری یک بار وسیله را بررسی کرده چیزی دستگیرش نشده و میخواهد بداند چی خراب


کرده و علتش چی بوده.
 
بالا