آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

تحویل قطعات سوخته به مشتری!!!؟

بهبود 68

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2015-03-31
517
1,180
با سلام
حتما برای شما هم پیش اومده که مشتری هنگام تحویل دستگاه پرسیده که:اشکال از کجا بود؟کدوم قطعه ها رو عوض کردی؟قطعه هائی که عوض کردی رو نشون بده و .........
دوستان در جواب این گونه سوالات چه جوابی برای مشتری دارند؟؟اینجا که ما داستان داریم با مشتری ها!!جنگ اعصابه بخدا
دوستان گل با تجربه ی انجمن تو این زمینه اگه ایده ای،نظری،ترفندی،چیزی دارند دریغ نفرمایند
بسیار بسیار ممنونم
 

rezanurse826

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2009-01-05
1,131
1,712
درود
بنده هم به این مشکل برخورد کردم.
بعضی وقتها یادم می رود که قطعه سوخته را تحویل بدهم .
و یا موقع تعمیر به سطل آشغال می اندازم .
البته سیاست کاری بنده نشان دادن قطعه است . و قطعه نیم سوز و سوخته برای مشتری فرقی ندارد .
 

sovietiran

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2010-06-24
1,878
9,766
خراسان بزرگ!
درود
بنظر این حقیر اگر تعمیر خوبی انجام دهید و اجرت منطقی باشد و نیز ضمانت تعمیر بگذارید اصلا تقاضای قطعه داغی را نمیکنند.
در واقع نباید به خودشان اجازه دهند به نحوه کار شک کنند.
البته کسی که از روی کنجکاوی فنی می پرسد را باید دوستانه راهنمایی کرد و قطعه را نشانش داد.

بدرود
 

بهبود 68

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2015-03-31
517
1,180
با سلام
ضمن تشکر از مشارکت دوستان گل باید به عرض برسونم که مشتری کنجکاو با مشتری شکاک خیلی فرق داره،شده مشتری ای جهت ارتقا اطلاعات فنی و جلوگیری از تکرار عیب سوالاتی پیرامون تعمیر مطرح میکنه اما بعضی از مشتری ها دنبال این هستن که قطعه رو تحویل بگیرن و بیفتن دنبالش که قیمتش چنده و چقد می ارزه،برای مثال تو یه اینورتر که یه ماسفت فقط سوخته و با تعویضش دستگاه درست میشه و قیمت این ماسفت 3هزار تومن هستش،مشتری انتظار داره که چون قیمت قطعه 3تومن شده باید 10تومن هم دستمزدش بشه که جمعا هزینه ی تعمیر 13تومن بشه!!!کدوم تعمیر کار عاقلی با این قیمت دستگاه اینوتری که 1.5 میلیون می ارزه و ریسک تعمیر بالائی رو داره رو تعمیر میکنه؟؟؟
به نظر شخص بنده نباید قطعه سوخته به مشتری تحویل داده بشه اما چطور باید اینو به مشتری حالی کرد؟؟؟
با تشکر
 
آخرین ویرایش:

m-yaghoobi

کاربر vip
vip
کاربر
2009-07-30
205
1,450
سلام
بنده پانزده سال است کار میکنم تا حالا کسی از من نپرسیده چکار کردم چه قطعه ای را عوض کردم . چرا فقط پرسیدن مشکل کجا بوده که من هم کلی گفتم مشکل مال فلان طبقه بوده ،اون هم به ندرت پیش امده
 

vafajoo

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
کاربر
2015-01-21
705
4,727
قزوین
دوستان عزیز سلام

اینکه مشتری بخواد بدونه چه قطعه ای عوض شده بنظر من هیچ مشکلی نداره وحق مشتری هست ولیکن این به قدرت بیان وتحلیل شما بر میگرده که مشتری رو مجاب کنید .
مگر یک جراح کهرعملی رو انجام میده چقدر پول نخ بخیه ومابقی لوازماتش میزاره ,در واقع پول تخصص وزمان مصرفیش رو میگیره واین دقیقا در کار مارصدق میکنه واینجاست که شما باید ضمن نشون دادن قطعات ,بتونید مشتری رو اگاه کنید.
البته چندین سال اخیر فرهنگ مردم خیلی بالاتر رفته ومعمولا قابل درک شده براشون .
یک راه کار دیگه وکاملا منطقی طی جردن با مشتری وانجام کار هست
ویک مورد دیگه هیچ گاه قیمت قطعات رو غیر واقعی اعلام نکنید وبیان فرمایید که مبلغی که میپردازند بابت دستمزد هست
 

سفیر امید

VIP+ افتخاری
کاربر
2006-11-29
1,059
10,009
با سلام قبلا در انجمن در مورد این گونه بحثها وسایر موارد تایپیکهای باز شده اونا رو هم ببینید به دردتان میخوره البته بهتر بود این تایپیک رو در قسمت مباحث ازاد باز میکردید ولی روی هم رفته اینجور مشتری خیلی کم پیدا میشه وعلتش هم به خاطر شرایط اقتصادی ومالی طرف ودر بعضی موارد اشخاص خیلی خسیس پیش میاد
 
آخرین ویرایش:

کـیهان

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2006-10-04
2,527
26,617
مشهد
همکاران گرامی سلام
به موضوع جالبی اشاره کردید.که کم و بیش اکثر ما تعمیر کاران هرزچندگاهی درگیرش هستیم و مخصوصا وقتی حرص آدم در میاد که علاوه بر مصرف قطعه من نوعی ساعت ها روی دستگاه مشتری وقت گذاشتم و وقتی دستگاه رو تست می کنم و تحویل مشتری میدم . قبل ازاینکه من حرفی بزنم طرف میگه چکارش بود؟و بلافاصله ادامه میده سیمش قطع بود!!!!
به نظر من در برخورد با این درخواست این دسته از مشتری ها چون متاسفانه ذهنیت جامعه نسبت به ما تعمیرکاران زیاد مثبت نیست.شفاف برخورد کردن است. و با ارائه قطعه خراب و اجرت مصوب اتحادیه مشتری را تفهیم کنیم که بیشتر پولی که ما دریافت می کنیم مربوط به ارزش فنی کار است نه قطعه.
 

بهبود 68

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2015-03-31
517
1,180
با سلام
از دوستان گل انجمن بابت مشارکت و اظهار نظر و انتقال تجربیات گرانبهایشان کمال تشکر رو دارم
دوستان تصور کنید که بنده دستگاهی برای تعمیر پیش شما آورده م،شما با تخمین زمانبری تعمیر و میزان قطعه قیمتی رو بهم اعلام میکنید و بنده هم قبول میکنم و شما هم دستگاه رو تعمیر میکنید،زمان تحویل گرفتن دستگاه بنده به شما گیر سه پیچ میدم که دقیقا کدوم قطعه ها رو عوض کردی و قطعه ها رو هم باید بدی ببرم!خب شما چه جوابی دارین؟آیا قطعه ها رو تحویل میدین؟
با تشکر
 

HOSE IN

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-10-28
1,494
8,635
KARAJ
سلام براساتیدبزرگوار
اولین چیزطی کردن اجرت برای تعمیرقبل ازاینکه کاری انجام بدهید.مثلن طی میکندتا 30 تومن شددرست میکنم اگرقیمت ازمبلغ طی شده بالاتررفت حتمن بامشتری تماس وموضوع بیان کرده اگرقبول شدسپس دستگاه تعمیرمیکنیم.
گاهی برای تعمیردستگاه هیچ قطعه ای تعویض نمیشودمثلن مدارسردی لحیم داره که شما باشارژلحیم انرادرست میکنیدودرطلب مشتری جهت داغی اجناس چی بایدتحویلش داد!!
بایدطبق تعرفه اتحادیه کارکرده تا به مشکل نخوریم.بارها شده من PTC تلویزیون عوض کردم که 800 تومن خریدش پس بایدازمشتری 11 تومن بگیریم.!
اجرت تعمیرتلویزیون درشهرما 20 تومنه برای اینکار25 تومن میگیرم اگرخودم جنس موردنظرشو تهیه کنم.اگرخودش بره دنبالش وتهیه کنه همان اجرت 20 تومن اتحادیه را که قبلش طی شده میگیرم.
ما پول تخصص مان را میگیریم.
مگرپزشک درمعاینه بیمارچکارمیکنه 30 تومن حق ویزیت میگیره یک مشت دارو مینوسه تازه میگه خوب نشدی درمراجعه بدی نسخه قبلی رابیارودوبار30 تومن و.........
البته دربرخی مناطق درگیری های اینچنی هست ازجمله درشهرکی که من درانجامغازه دارم.طی میکنیم چندین بارهم یاداوری،ولی بازهنگام تحویل مشکل داریم.......البته با همه نه ولی یک سوم مشتریا من اینطوریند


 
بالا