آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

تجربیات همکاران درتعمییرات مایکروویو

قیصر

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
2008-09-21
3,028
29,119
ال جی
مشکل : روشن نمی شود .
کارها ی انجام شده: با برسی مشخص شد ترانس سوخته وبا تعویض ترانس دو سر اصلی 14 ولت400/آمپر درست شد.علت افزایش ولتاژ ورودی بوده است.
 

قیصر

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
2008-09-21
3,028
29,119
جی پاس مدل :
Gmo 1852
مشکل : روشن می شود کلیدها کار میکنند وبرنامه آماده میشود ومی پذیرد اما استارت که زده میشود وباید برنامه ها را اجرا کند کار نمی کند
با تست میکرو سوییچ استارت که سالم بود وبا برسی ودنبال کردن مسیر استارت به زینر شماره13 رسید م که شکسته شده بود طوری که ازظاهر پیدا نبود وبا تست قطع نشان میداد باتعویض آن درست شد شماره زینر (4148)است.
 

قیصر

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
2008-09-21
3,028
29,119
مزاياي استفاده از مايكروويو
استفاده از ماكروفر براي پخت غذا در حفظ ويژگي هاي مغذي مواد غذايي موثر است . مواد معدني و ويتامين ها در اين روش پخت نسبت به ديگر روش هاي پخت و پز بيشتر حفظ مي شوند چون در پخت با ماكروفر زمان كوتاه تري صرف گرما ديدن ماده غذايي مي شود، پخت وپز در فضاي بسته صورت مي گيرد و آب يا لازم نيست يا به مقدار خيلي كم صرف مي شود . همان طور كه مي دانيد آب زياد، گرما ديدن سطح و پخت بيش از حد، مواد مغذي غذا را از بين مي برد.
 

قیصر

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
2008-09-21
3,028
29,119
میکروویو غذا را چگونه می پزد

گاهی گفته می شود كه مايكرويو غذا را از داخل به بيرون مي پزد. اين گفته يعني چه ؟

توضيحاتي كه مي آيد كمك مي كند طريقه پخت با ماكروفر لمس كردني شود . فرض كنيد مي خواهيد در فر معمولي كيك بپزيد . معمولاً كيك را در حدود 180 درجه سانتيگراد مي پزند اما اگر دماي فر را به جاي 180 روي 350 درجه سانتيگراد تنظيم كنيد چه مي شود؟ نتيجه اين مي شود؛ سطح كيك مي سوزد در حالي كه لايه هاي دروني آن حتي گرم هم نشده است . در فرهاي معمولي گرما به روش رسانش از سطح بيروني غذا به داخلش منتقل مي شو د . همچنين هواي داخل فر داغ و خشك مي شود و رطوبت ماده غذايي را بخار مي كند . به اين ترتيب معمولاً سطح بيروني غذا يا كيكي كه در فر معمولي پخته مي شود ترد و قهوه اي مي شود در حالي كه درون كيك مرطوب و نرم است .اما ماكروويو مواد را از داخل شروع به داغ كردن ميكند ،كيك مورد مثال از داخل پخته شده ودر دماي مشابه نمي سوزد. [

 

قیصر

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
2008-09-21
3,028
29,119
مایکرو ویو جیپاس


مشکل : موتورسینی گردا ن وفن کار نمی کند.

کارها: وقتی درب باز می شد آن وقت کار می کردند.به علت دستکاری وسیمهای کلید درب این مشکل ایجاد شده بود.با درست کردن سیمها دیگر اصلا روشن نشد بابرسی فهمیدم یک رله دارد که ولتاژ وصل نمی کند آن را باز کردم وکنتاکت را تمیز کرد م ومشکل حل شد.
 

قیصر

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
2008-09-21
3,028
29,119
مایکرو ویو سامسونگ مدل


ge4020


مشکل: بوی سوختگی واتصالی از داخل.


کارها: با باز کردن کاور مشخص شد به علت رطوبت داشتن داخل که براثر شستشو ایجاد شده بود این مورد را ایجاد کرده بود با سرویس وخشک کردن بوسیله بلور درست شد.
 

sovietiran

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2010-06-24
1,878
9,764
خراسان بزرگ!
با درود.
تجربه کوچکی را عرض میکنم:
داخل میکرو اون جرقه میزند،علت تجمع بخارات غذا در محل انتن ماگنترون بود.طلق روی ان را برداشته با پنبه و الکل یا محلول اب وصابون رقیق به خوبی تمیز کرده و طلق را نصب کنید.اآون حتما از برق کشیده باشد.
دقت کنید میکرو آون یک تکنولوژی بد نام است و خطرناک.
علت:
برای گرم کردن امواج فرکانس بسیار بالا(اگر درب میکرو آون باز باشد و روشن باشد میتواند اجزائ داخلی بدن مثل کبد را تا 1 متری بپزد و در کشورهای دیگر دیدگاه بدی در 10 سال اخیر نسبت به ان هست) مولکولهای اب را (که دی پل هستند) به چرخش در اورده که این امر ایجاد حرارت میکند.بنابر این ماده بدون اب در میکرو اون گرم نمیشود.
حرارت ایجاد شده در ساختار ژنتیک سلولها اثر گذاشته و اثرات ان از طریق خوردن به انسان منتقل میشود.باید یک نسل بگذرد تا تغییرات ان روی انسان دیده شود.اما هنوز چیز مشخصی کشف نشده اما العاقل یکتفی بالاشاره!!
پیروز باشید.
 
با عرض سلام خدمت اساتید و همکاران گرامی.

بنده تجربه ای داشتم در ماکروویو فوما
(FUMA) تاچ که خدمت دوستان عرض میکنم.


مشکل: دستگاه روشن میشد ولی با زدن دکمه استارت بدون کار کردن اجاق بعد از زمانی که تعین شده

بود استپ می کرد. تمام قطعات و اجزا سالم بودند.

حل مشکل: یکی از دو پین فشار دهنده سوئیچهای درب حالت خود را از دست داده بود، یک سوئیچ را

خوب اتصال نمی داد. پین ار از جای خود جدا کرده و در جای مقرر چسبانده شد.

با تشکر مهدی عباسی.
 
آخرین ویرایش:
بالا