با درود و سپاس //من فروشگاه لوزم یدکی و تعمیرگاه موتور سیکلت دارم برای بنده هم بسیار جالب است که بدانم اصول کار این قطع چیست و از چه قطعاتی تشکیل ، ونحوه نصب آن چگونه است . البته اگر بوبین کویل و ترانزیستور شمع و کاربرات و مخصوصا ساسات و کمپرس( یعنی فشار هندل که مربوط به سالم بودن رینگ وتنظیم بودن سوپاپ میباشد )، درست وسالم باشد نیاز به قطعه تقویتی ندارددرود از تصویر ارسالی و توضیحات شما چیزی متوجه نشدم این وسیله شامل چه قطعاتی است؟ به کجا متصل میشه و چه کاری انجام میده ؟ .خیلی خیلی بعیده یک دیود و خازن موجب روشن شدن سریع موتور بشه با اینحال با توضیح مفصلی پاسخ دو سوال فوق را بدهید تا بررسی کنم سپاس
واما نظر بنده درمورد بوق بدون باطری :چون اخیرا باطری کمیاب و گران شده طرح بسیار خوبیست .اگر سیم کشی موتور سالم باشد نیاز به هیچ گونه تغییراتی در سیمکشی و بوبین ندارد فقط کافیست که یک عدد خازن 4700میکرو 50 ولت را بجای باطری نصب کنید یعنی باطری خراب را کلا خارج ، سیم منفی را به منفی خازن وسیم مثبت را به مثبت خازن وصل کنید با این کار برق AC بوبین از طریق رگولاتور (شارژر )یکسو شده و در خازن ذخیره و و صاف ،با فشار شاسی بوق موجب صدای بهتر و قوی در بوق میشود علاوه براین نور چراغ جلو هم قویتر میشود ( البته در موتورهایی که چراغش مستقیما با باطری باشه موجب تقویت چراغ هم میشود ) بنده بارها برای مشتری خازن وصل کرده ام و همه
راضی هستند.