آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

بررسی گوشی t650 از شرکت سونی اریکسون

arsham_333

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2006-10-05
474
210





__________________
 

arsham_333

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2006-10-05
474
210
سونی اريکسون T650 :

مدل T650 سونی اريکسون با طراحی جالب و جديد خود توجه کاربران بسياری را جلب می کند . می توان گفت که اين گوشی از نسل مدل های T610 و T630 است . T650 دارای ويژگی های نسل سوم ، صفحه نمايش TFT با وضوح QVGA ، بلوتوث استريو ، راديو FM و دوربين 3 مگا پيکسل است . تمام اين ويژگی ها در يک گوشی با ساختار ساده وجود دارند که فقط 12.5 ميلی متر قطر دارد .

مزايا :

• شيک و باريک
• صفحه نمايش TFT با وضوح QVGA
• دوربين 3 مگاپيکسل با کانون اتوماتيک و فلش LED
• محل کارت حافظه با قابليت جابجايی کارت در زمان روشن بودن دستگاه
• پشتيبانی نسل سوم و مکالمه تصويری
• نرم افزار پخش موسيقی به سبک واکمن
• راديو FM

معايب :

• فقط 16MB حافظه دارد
• EDGE ندارد
• در وضوح QCIF ( ١٤٤ × ١٧٦ پيکسل ) فيلمبرداری می کند

طراحی :

مدل T650 سونی اريکسون از طراحی ساده و جالبی برخوردار است و در دو رنگ سبز روشن و آبی تيره توليد شده است . ساختار تلفن فلزی است و ابعاد آن 12.5 × 46 × 104 ميلی متر می باشد . وزن گوشی 95 گرم است که به راحتی می توانيد آن را در دست بگيريد .

بلندگو در قاب جلوی تلفن و بالای صفحه نمايش TFT تلفن 1.9 اينچ است . سازنده ادعا می کند که صفحه نمايش T650 از جنس شيشه معدنی پوشانده شده است که ضد خش می باشد . صفحه کليد T650 طراحی جالبی دارد . کليدهای آن کوچک هستند و در عين حال استفاده از آنها آسان است . اين مدل در عوض جويستيک از کليد حرکتی چهار جهتی با مرکز تاييد کننده استفاده می کند .


Fast Port در طرف راست T650 قرار دارد که از آن برای وصل کردن شارژر و ساير لوازم جانبی گوشی استفاده می شود . ميکروفن و محل بند مچ يا گردن در پايين گوشی در نظر گرفته شده است . برای استفاده از محل بند بايد ابتدا قاب پشت را برداريد . کليد روشن / خاموش و کليدی که برای باز کردن قاب پشت دستگاه است بالای T650 مشاهده می شود . کليد روشن / خاموش اندازه کوچکی دارد اما در استفاده از آن مشکلی ايجاد نمی شود .
 

arsham_333

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2006-10-05
474
210
کليد ولوم و کليد ميانبر دوربين در طرف چپ تلفن قرار دارد . کليدها متناسب با طراحی تلفن هستند ، برآمدگی کمی دارند و به خوبی واکنش می دهند .




قاب پشت تلفن نيز از مواد فلزی ساخته شده است . لنز دوربين و فلش LED در قسمت بالای قاب پشت و بلندگو در پايين آن وجود دارد . لنز در يک قاب مشکی برآمده قرار گرفته است که به راحتی خراشيده می شود و اثر انگشت نيز روی آن باقی می ماند . با برداشتن قاب پشت تلفن متوجه می شويد که عليرغم فلزی بودن قاب تلفن ، زير ان پلاستيکی است .




محل کارت حافظه M2 در طرف چپ قرار دارد که بدون بيرون آوردن باتری می توانيد آن را جابجا کنيد . T650 از کارت های M2 تا حداکثر 1GB پشتيبانی می کند . محل سيم کارت نيز نزديک آن وجود دارد . سيم کارت را فقط در صورت خاموش بودن دستگاه می توان بيرون آورد . باتری تلفن از نوع BST-33 Li – Poly است که توان آن ٩٣٠ Mah می باشد . T650 سونی اريکسون به راحتی در دست جا می گيرد و استفاده از ان آسان است.

صفحه نمايش :




صفحه نمايش T650 يکی از بهترين صفحه نمايش های موجود در گوشی های سونی اريکسون است . سطح آن از شيشه معدنی پوشيده شده است که مانع خراشيده شدن آن می شود . اين صفحه نمايش زير نور مستقيم خورشيد به خوبی خوانده می شود و جلوه های ويژه رنگ را به خوبی نشان می دهد . اگر از زوايای مختلف به صفحه نمايش نگاه کنيد رنگ های آن تغيير می کند . صفحه نمايش از نوع TFT است و وضوح آن 320 × 240 پيکسل می باشد که 256K رنگ را نشان می دهد .

صفحه کليد :




صفحه کليد T650 دارای کليدهای مربعی شکل کوچک است که با فاصله کافی از يکديگر جدا شده اند . کليدها به خوبی واکنش می دهند و استفاده از آنها آسان است . کليد حرکتی چهار جهتی با مرکز تاييد کننده در قسمت بالای صفحه کليد قرار دارد که کليدهای Back, C و دو Softkey در اطراف آن قرار گرفته اند . نور زمينه صفحه کليد سفيد رنگ است و دارای جلوه های ويژه موج مانند می باشد .

ساختار منو :




ساختار منو در سونی اريکسون T650 بصورت منوی استاندارد در تلفن های غير هوشمند است . ساختار منو ساده است و مورد جديدی ندارد . منوی T650 دارای حالت اختصاصی هواپيما است که در زمان روشن کردن تلفن می توانيد مستقيما به حالت هواپيما برويد . گوشی های سونی اريکسون فقط در صورت وارد کردن سيم کارت می توانند در حالت هواپيما کار کنند

صفحه نمايش در حالت Stand by اطلاعاتی در مورد سيگنال شبکه ، باتری ، تاريخ و زمان و آرم بعدی را نشان می دهد . کاربر می تواند برای هر يک از جهت های کليد حرکتی ، ويژگی مورد نظر را تعيين کند . منوی اصلی بصورت يک ماتريس 3 × 4 از آيکن های انيميشن است . زيرمنوها فقط بصورت ليست هستند و آيکن های کوچک در طرف چپ آنها قرار دارند . حرکت در زير منوها سريع است .





T650 دارای تم های از پيش نصب شده Flash است و از Flash Lite نيز پشتيبانی می کند . تم ها ، رنگ پيش زمينه و آيکن های منو را تغيير می دهند . انيميشن های صفحه Stand by بر نور زمينه صفحه کليد تاثير می گذارند . تمامی تم های از پيش نصب شده می توانند مطابق با برنامه زمانی داخلی ، نمودار رنگ را تغيير بدهند ، يعنی می توانيد تلفن را تنظيم کنيد تا از ساعت 00 : 19 - 00 : 10 پيش زمينه سبز و آيکن های سبز در منوی اصلی فعال شود . يک ساعت بعد از آن تم خاکستری و از ساعت 00 : 10 شب به بعد نيز تم آبی تيره فعاليت کند .





منوی Activity دارای کليد ميانبر اختصاصی روی صفحه کليد است . امکان اجرای همزمان چند نرم افزار وجود دارد . برای مثال می توانيد دو نرم افزار جاوا را اجرا کنيد و در عين حال به موسيقی يا راديو گوش بدهيد . منوی Activity امکان دسترسی سريع به رويدادهای جديد ، منوی وب و منوی MY Shortcuts را فراهم می کند که شامل ليستی از ويژگی هايی است که اغلب مورد استفاده قرار می گيرند و توسط کاربر قابل تنظيم هستند
 

arsham_333

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2006-10-05
474
210
تماس و دفترچه تلفن :



منوی دفترچه تلفن ساده است و استفاده از آن آسان می باشد . مخاطبين ذخيره شده در تلفن يا سيم کارت را می توان به عنوان پيش فرض برای دفترچه تلفن انتخاب کرد . امکان مشاهده همزمان دو ليست وجود ندارد . شما می توانيد بطور دستی هر مخاطب جديد را که در حافظه تلفن ذخيره می کنيد در سيم کارت کپی نماييد . حداکثر ظرفيت دفترچه تلفن 1000 مخاطب است اما می توانيد تا 2500 شماره تلفن را ذخيره کنيد . مخاطبين طبق اسم کوچک يا اسم فاميل مرتب می شوند . با تايپ کردن تدريجی حروف نام مورد نظر می توانيد جستجو کنيد .




در زمان اضافه کردن مخاطب جديد ، پنج زمينه وجود دارد که شامل شماره موبايل ، منزل ، محل کار ، فاکس و ... است اين نخستين نوار برای مخاطب جديد است . نوار دوم برای آدرس Email و وب است . نوار سوم برای تعيين عکس ، زنگ شخصی و فرمان صوتی است. نوار چهارم برای عنوان ، کمپانی و آدرس پستی در نظر گرفته شده است و نوار پنجم برای اطلاعات اضافی و تاريخ تولد می باشد . در صورت تمايل می توانيد تاريخ تولد را به تقويم اضافه کنيد و برای آن ياد آوری قرار بدهيد . مدل T650 نيز مانند ساير گوشی های سونی اريکسون دارای ويژگی شماره گيری صوتی است . با فشار دادن طولانی برجهت پايين کليد ولوم می توانيد اين ويژگی را فعال کنيد . برای استفاده از آن بايد از قبل صدای خود را در يک محيط کاملا آرام ضبط کنيد .




Log تماس دارای چهار نوار متفاوت است که شامل همه تماس ها ، تماس های ارسالی ، دريافتی و ناموفق می باشد . نوارها حداکثر 30 تماس را ذخيره می کنند که بين نوارهای جداگانه تقسيم می شود . زمانی که چند تماس با يک مخاطب وجود داشته باشد فقط آخرين تماس ذخيره می شود .

پيام :




بجز Email تمامی پيام ها از يک صندوق استفاده می کنند . پيام های متنی و چند رسانه ای و ... در صورت دريافت وارد يک صندوق پستی مشترک می شوند ، فقط پيام های Email صندوق پستی جداگانه دارند . اين گوشی دارای خواننده Feed های Pss است و از مرورگر وب NetFront استفاده می کند .





در زمان تايپ کردن پيام ، شمارشگر داده وجود دارد که پس از رسيدن به حد 160 کاراکتر شما را آگاه می کند . فرهنگ لغت T9 نيز مانند ساير گوشی ها به سريعتر وارد کردن متن کمک می نمايد . در زمان ايجاد پيام جديد از ميان گزينه های پيام متنی ، پيام تصويری ، پيام صوتی و Email بايد مورد دلخواه را انتخاب کنيد

موسيقی و راديو :



نرم افزار پخش موسيقی در T650 از فرمت فايل های +AAC+ , AAC , MP3 M4A , WMA , WAV , E-AAC و MIDI پشتيبانی می کند . اين در واقع نسخه 1 واکمن است که در مدل های K800 و K810 سونی اريکسون استفاده شده است .





بيشتر گوشی های سری W سونی اريکسون دارای اين نرم افزار پخش موسيقی هستند و تفاوت های کمی ميان آنها وجود دارد . نرم افزار پخش موسيقی در اين مدل فاقد پيش تنظيمات Equalizer مگا باس است . امکان پخش موسيقی در زمينه وجود دارد . در صورت استفاده از هدست خوب ، کيفيت صوتی در حد مطلوب است .




نرم افزار پخش فيلم در T650 به خوبی عمل می کند و ويدئو ها در حالت افقی مشاهده می شوند . متاسفانه نمی توانيد ويدئوها را سريع به جلو ببريد . امکان زوم ويدئو حداکثر تا 32x فراهم شده است .
سونی اريکسون T650 به راديو FM مجهز است که حداکثر 20 ايستگاه راديويی را ذخيره می کند و از RDS نيز پشتيبانی می نمايد

دوربين :



سونی اريکسون T650 دارای دوربين 3 مگاپيکسل است که به کانون اتوماتيک و فلش Led مجهز می باشد . منوی دوربين مانند مدل های W880 , K550 و K810 است . وضوح دقيق دوربين 3.15 مگاپيکسل است . دوربين دارای حالت شب ، زمان دادن برای گرفتن عکس ، حالت کادر دار و پراکنده است . گزينه تعادل رنگ سفيد و چند مورد از پيش تنظيمات برای صفحه وجود دارد . حالت اختصاصی ماکرو فراهم شده است و شما می توانيد حالت کانون اتوماتيک را غير فعال کنيد . از منوی دوربين می توان صدای ديافراگم را تغيير داد . کيفيت عکس های دوربين عالی است .



T650 در وضوح Qcif فيلمبرداری می کند . گزينه های فيلمبرداری مانند دوربين عکسبرداری است تفاوت کمی دارد . دوربين ثانويه Vga به خوبی عمل می کند . تصوير طرف مقابل در يک کادر بزرگ در وسط صفحه نمايش مشاهده می شود و تصوير شما در يک کادر کوچک در پايين گوشه چپ نشان داده می شود .




شما می توانيد تصوير خود را بصورت آينه مشاهده کنيد . همچنين می توانيد با استفاده از زوم ديجيتال تصوير خود را تا 2 برابر زوم کنيد و يا تصوير خود را با يک عکس دلخواه جايگزين نماييد . در طول مکالمه تصويری نيز می توانيد اين کار را انجام بدهيد . امکان کنترل تعادل نور دهی و سوئيچ به حالت شب وجود دارد . 3 حالت کيفيت متفاوت برای فيلمبرداری فراهم شده است .
 

arsham_333

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2006-10-05
474
210
ساير امکانات :




مرورگر فايل تغييرات زيادی نداشته است و امکان علامتگذاری فايل ها ، کپی کردن و انتقال آنها را فراهم می کند . شما می توانيد پوشه ها را ايجاد و حذف کنيد . سه نوار از ليست های فايل وجود دارد که يکی برای فايل های حافظه تلفن ، يکی برای فايل های کارت حافظه و ديگری برای تمامی فايل ها است . با انتخاب يک نوار می توانيد نشان دادن فايل ها را ********** کنيد . حافظه داخلی تلفن 16MB است و محل کارت حافظه Memory Stick Micro M2 نيز وجود دارد . مرورکردن در عکس ها آسان است و شما می توانيد آنها را بصورت ليست با نمونه های کوچک يا بدون آنها مشاهده کنيد . همچنين می توانيد عکس ها را بصورت نمونه های کوچک 3 × 3 يا 5 × 5 به نمايش بگذاريد .




فايل های ويدئويی نيز بصورت نمونه های کوچک نشان داده می شوند . با استفاده از گزينه TimeLine می توانيد تصاوير را بر اساس ماهی که در آن گرفته شده اند ********** کنيد. امکان انتخاب تاريخ دقيق نيز وجود دارد . مرورگر های کامپيوتر و دوربين های ديجيتال به اين سيستم ********** مجهز هستند . تفکيک کردن TimeLine اغلب در گوشی های جديد سونی اريکسون مشاهده می شود.




تصاوير در حالت افقی يا عمودی مشاهده می شوند . در صورت انتخاب يک عکس در حالت مرور ، پيش نمايش آن با کيفيت پايين تر نشان داده می شود . امکان زوم ×32 فراهم شده است . در حالت زوم تصوير کوچکی از عکس ظاهر می شود تا به شما نشان بدهد که در کدام قسمت عکس قرار داريد . در زمان مرور کردن عکس ها می توانيد آنها را ويرايش کنيد يا توسط بلوتوث و مادون قرمز آنها را بصورت MMS و Email ارسال نماييد . نرم افزار Photodj در ويرايش عکس و اضافه کردن ويژه به شما کمک می کند .
 
بالا