آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

برای خرید یک کولر گازی خوب، به چه نکاتی باید توجه كرد ؟

Service Manual

D e b u g g e R
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-06-19
13,691
176,888
iRanTK.iR
ضمن تاکید مجدد بر ساده بودن امکان مدیریت بر هزینه‌های برق مصرفی، توصیه‌های زیر برای خرید کولر گازی ارائه می‌شود :

الف: کولر گازی را از مبادی و فروشگاه‌های معتبر تهیه كنید و حتماً کولرگازی دارای برچسب A خریداری شود. کاربرد این توصیه باعث می‌شود تا ‌٤٠ درصد در هزینه‌های برق مصرفی سرمایشی‌تان صرفه‌جویی شده و کولرگازی منصوبه دچار مشکلات و نقص نشود.

ب: ظرفیت کولر گازی را متناسب با مساحت فضایی که نیاز به بردوت دارد، انتخاب کنید. یعنی برای مساحت ‌٣٢ تا ‌٣٧ متر مربع از کولر گازی با ظرفیت ‌٩٠٠٠ Btu/n ، مساحت ‌٣٨ تا ‌٤١ متر مربع از کولر گازی با ظرفیت ‌١٠٠٠٠ Btu/n ، مساحت‌٤٢ تا‌٥٠ متر مربع از کولر گازی با ظرفیت ‌١٢٠٠٠ Btu/n، مساحت ‌٥١ تا ‌٦٤ متر مربع از کولر گازی با ظرفیت ‌١٤٠٠٠ Btu/n، مساحت ‌٦٥ تا ‌٩١ متر مربع از کولر گازی با ظرفیت ‌١٨٠٠٠ Btu/n و برای مساحت ‌٩٢ تا ‌١١٧ متر مربع از کولر گازی با ظرفیت ‌٢٤٠٠٠ Btu/n استفاده شود.

ج: کولرگازی در سه کلاس منطقه‌ای گرمسیری، معتدل و سردسیر تقسیم می‌شوند. موقع خریدمتناسب با آب و هوای محل زندگی خود کولرگازی را انتخاب کنید.

از کولرهای گازی چگونه بهره‌برداری می‌شود که هزینه‌های برق مصرف کاهش یابد؟

‌١- نصب اینورتر در کولرگازی پنجره‌ای باعث افزایش راندمان آنها می‌شود.

‌٢- تمیز بودن کندانسور کولرگازی به لحاظ عبور جریان هوا تا میزان زیادی از جریان برق مصرفی کولرگازی می‌کاهد.

‌٣- نصب کندانسور کولرگازی در سایه باعث جلوگیری از اتلاف میزان قابل توجهی از انرژی مصرفی آنها خواهد شد.

‌٤- درصورت امکان کولر گازی را در مسیر باد نصب کنید، زیرا این کار باعث انتقال حرارت بهتر در کندانسور شده و در نتیجه افزاش بازده و کاهش مصرف انرژی حاصل خواهد شد.

‌٥- سعی شود محوطه پشت کولرگازی دارای فضای مناسبی جهت گردش هوا باشد.

‌٦- درزگیری مناسب اطراف کولرگازی، قرار نداشتن در معرض تابش مستقیم خورشید، سرویس به موقع و تمیز نمودن *****های هوا و رادیاتور، تاثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی الکتریکی دارند.

‌٧- در شهرهای جنوبی کشور که دارای آب و هوای بسیار گرم و مرطوب هستند، کاشتن یک اصله درخت در نزدیکی کولر گازی، حدود ‌١٠ تا ‌١٥ درصد کاهش مصرف انرژی الکتریکی را به همراه خواهد داشت.

علاوه بر اینکه کاشتن درخت در مجاورت ساختمان‌ها باعث زیبایی و عایق سرما و گرمای ساختمان نیز می‌شود.

‌٨- برق مصرفی کولرگازی هم‌زمان با استفاده از لامپ‌های کم مصرف (بدلیل تشعشع حرارتی کمتر این لامپ‌ها) به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

‌٩- تمامی کولرگازی دارای درجه تنظیم دما (ترموستات) هستند. لذا با توجه به اینکه بهترین درجه برودت منزل در فصل تابستان بین ‌٢٠ تا ‌٢٥ درجه سانتی گراد است، باید از سرد کردن بیش از حد محل سکونت خودداری کرد.
 

MAHMOODI

موسس انجمن
پرسنل مدیریت
مدیرکل
2006-10-02
9,706
40,617
هرمزگان
www.irantk.ir
سلام
اقا رضا برای منظقه های گرم جنوب برای اتاق 3 در 4 حتی کولر های 12 هزار هم پاسخ گو نیست و من برای اتاق 3 در 4 متر مربع کولر 24 هزار گذاشته ام
 

GULF

کاربر
2009-09-26
60
72
سلام
اقا رضا برای منظقه های گرم جنوب برای اتاق 3 در 4 حتی کولر های 12 هزار هم پاسخ گو نیست و من برای اتاق 3 در 4 متر مربع کولر 24 هزار گذاشته ام

سلام

متاسفانه الان برندهای مختلفی تو بازار اومده که تو خرید آدم رو سر در گم میکنه

منم برای یه اتاق L مانند که حول و حوش 50 یا 60 متر مربع میشه یه کولر جنرال مکس گرفتم و نصب کردم که اصلا ازش راضی نیستم
البته رو بدنش عبارت T1 قید شده به فروشنده گفتم بایست T3 باشه میگفت نه تو مناطق گرم جنوب خیلی ها بردن و کاملا ازش راضین و بسیار خنک میکنه اما متاسفانه اینگونه نبوده و نیست به نظر منم موقع خرید اصلا به حرف فروشنده ها گوش نکنید فقط خودتون یه سری آیتم ها رو در نظر بگیرید و بعد خرید کنید
 
بالا