آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

بالا رفتن آمپر آب دردورکم وسرعت پایین

M.E.H.D.I

کاربر
2014-01-21
2
1
سلام
من یه پراید 87 دوگانه دارم.مشکل من با آمپر آبه.وقتی با سرعت زیادتواتوبان میرم درجه آمپر نرماله یا وسطه ویا پایینتر.ولی وقتی توسطح شهرباسرعت کم دارم حرکت میکنم آمپرازوسط بالا میزنه وتا یه خط مونده به قرمز بالا میره وچراغ چک روشن میشه.حالانمیدونم مشکل ازچیه؟ چندروزپیش آب رادیاتور وقمقمه روپر کردم امروز دیدم که آب قمقمه یه مقدار کم شده. بنظرتون مشکل ازچیه ؟احتمال داره از فن دور کندباشه؟؟
 

pc-isar

مدیر تعمیرات خودرو
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2009-05-16
819
5,326
ايران
پاسخ : بالا رفتن آمپر آب دردورکم وسرعت پ

سلام دوست عزيز زمان جوش اوردن فن كار ميكند يه نه اطلاع دهيد جهت بررسي
 

s.ecu

کاربر
2013-11-25
8
10
پاسخ : بالا رفتن آمپر آب دردورکم وسرعت پ

این چنتا کار رو انجام بده

1) خرابی فشنگی آمپر:
بزار موتور در جا کار کنه اگه آمپر تا وسط رسید و فن روشن نشد(اگه فن دو دور باشه دور کند) به اون شلنگ که آب رو از موتور به رادیاتور هدایت میکنه دست بزن ببین دماش بالاست یا نه (وسط آمپر یعنی 90 درجه) یعنی باید یه جورایی اون دما رو حس کنی اگه بالا بود پس فشنگی آمپر سالمه و داره دما رو درست نشون میده.

2)با اطمینان از عملکرد فشنگی آمپر میریم سراغ خود فن:
فن باید در دمای 90 تا 92 درجه سانتی گراد روشن بشه (اگه فن دو دور باشه دور کندش) اگه روشن بشه که هیچ در غیر این صورت باید اول رله فن رو چک کنی(یه سر تستر به قطب منفی و سر دیگر به سیم زرد خط سبز رله فن)اگه فن روشن شد که رله سالمه البته فراموش نشه حتمن هم رله دورکند رو تست کن و هم دور تند رو
اگه دور کند و تند مشکل داشتن باید مقاومت فن رو تعویض کنی اگه جواب داد که تمام در غیر این صورت به موتور فن شک کن.
 
آخرین ویرایش:

MOHAMMADDG

کاربر
2013-12-22
11
14
سلام به شیلنگ با یین جنت دست بزن اکه دما کم بود از ترموستات است به احتمال زیاد ترموستات خراب است
 

m59mojtaba

کاربر
2014-02-28
12
26
چون چراغ چک روشن میشه یکی از دو دور فن کار نمیکنه :eek:ok:درسرعت بالا مشکل نداری بخاطر اینه باد باسرعت به رادیات میخوره کار فن خرابو انجام میده:hmm:
 

peugeot206

کاربر vip
vip
کاربر
2010-12-11
77
263
دوست عزیز منم همین مشکل رو داشتم هیچکدوم تعمیرکارا نمی فهمیدن خودم پیداش کردم
وقتی آمپر رفت بالا تا نزدیک قرمزی ماشین رو کامل خاموش کن سوییچ دربیار و بلافاصله جا بزن روشن کن
اگه بازم آمپرت رفت همونجا وایساد اشکال از ترموستات یا فشنگی آب (2تا فشنگی داره) یا فن هست یا رادیات گرفته و خوب کار نمیکنه
من تمام اینها رو تعویض کردم ولی حل نشد تا فهمیدم با خاموش روشن کردن آمپر میاد سر جای واقعیش وای میسته
اشکال از خود آمپر بود
یه قطعه ای عوض کرد خوب شد!
الکی پول خرج نکن تا مطمئن نشدی عیب از چیه
(من 3بار ترموستات عوض کردم 2 بار فشنگی فن و اینا که هیچی تعمیرکارا همش میگفتن جنسا آشغاله خوب کار نمیکنه)
شاد باشی
 

farhad1025

کاربر
2014-05-28
68
172
دوست عزیز و peugeot206وقتی میکه اب کم میکنه بس ربطی به خطای امبر نداره مشکل از دور کار کردن یا کار نکردن فن هست که باید تست شود کدام گزینه شاملش میشه راهی که c.ecuرا انجام بده به نتیجه میرسی ...
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: pps2011

peugeot206

کاربر vip
vip
کاربر
2010-12-11
77
263
دوست عزیز و peugeot206وقتی میکه اب کم میکنه بس ربطی به خطای امبر نداره مشکل از دور کار کردن یا کار نکردن فن هست که باید تست شود کدام گزینه شاملش میشه راهی که c.ecuرا انجام بده به نتیجه میرسی ...

کم کردن آب میتونه به این دلیل ها باشه(من خودم همشو تجربه کردم تا فهمیدم):
1- رادیات هوا گرفته و باعث میشه آب سرریز کنه و وقتی باز میکنی هوا توشه و فکر میکنی آب کم کرده(روش تشخیص این موضوع اینه که آب تو مخزن کناری هست ولی رادیات سرش خالیه)
2- بست هایی که برای جنتها استفاده میشه بصورت فابریکی بست سیمی استفاده میشه وقتی میری تعمیرگاه بست های گاز استفاده میکنن این بستها تو اون فشار و دما کاملا آب بندی نیست و نشتی خیلی ریزی داره که به محض بیرون اومدن آب بخار میشه و شما نمیبینی از کجا داره آب میاد(تمام بستها باید سیمی باشن تا آب کم نکنه)
3- مشکل از مخزن آب کناری هست که لوله وسط درب ایراد داره و آب از رادیات خارج میشه ولی نمیتونه برگرده به داخل رادیات و فکر میکنی آب کم میکنه
4-درب رادیات خرابه و هوا میکشه و نمیتونه رادیات آب رو از مخزن کناری بکشه
5- شلنگ رابط رادیات و مخزن کناریت سوراخه و بجای آب هوا میکشه داخل رادیات
6- اشکال در سرسیلندرت هست(خیلی ضعیفه چون در این مورد آب روغن قاطی میشه)
7- زیاد کولر گرفتن و بالا رفتن آمپر باعث تبخیر آب میشه البته نه روزی ان لیترمثلا ماهی نیم لیتر!

من روش خیلی ساده برای تست آمپر رو گفتم فقط خیلی آسونتر از تعویض فشنگی و ترموستات و فن و اینا هست
در ضمن
1-اگر ترموستات باشه با سرعت بالا که میری بیشتر جوش میاره و داغ میکنه چون عملا رادیات از کار افتاده تا بخواد با سرعت زیاد باد بخوره و خنک بشه
2-پراید دو تا فشنگی داره یکی فشنگی برای نشون دادن آمپر و دومی برای قطع و وصل کردن برق فن پس اگه آمپر میره بالا و واقعا ماشین جوش میاره فشنگی آمپر سالمه شاید فشنگی فن خراب باشه
3-پشت چراغ چپ(سمت راننده)یک رله هست مربوط به قطع و وصل کردن برق فن- این رله گاهی به هر دلیلی خراب میشه و قطع دائم و یا وصل دائم میشه. این خیلی شایع هست(و فشنگی ها نیز مشکل شایع هستن) - موتور فن خیلی خرابیش شایع نیست!
4-موردی که خیلی نادر هست اشکال در نرم افزار کامپیوتر هست که ندیده میگم این مشکل رو نداری چون باقی سیستم ماشینت درست کار میکنه

فرهاد جان ما که ادعایی نداریم هرچی تجربشو داشتیم بیان کردیم تا دیگران مثل ما چوب بی سوادی تعمیرکارا نخورن مثل ما و فرت و فرت پول بدن
واقعا بد دوره ای شده ماشینا پیچیده و گیج کننده و تعمیرکارها همون تعمیرکارهای پیکان
با همون سطح سواد و همون IQ
شاد باشید
 

mohsen++

کاربر vip
vip
کاربر
2008-04-27
140
633
سلام
باید اول چک کنین که آیا دما واقعا بالا میره یا آمپر الکی نشون میده
 

peugeot206

کاربر vip
vip
کاربر
2010-12-11
77
263
دوست عزیز اگر مشکل حل شد علت و راه حل مشکل رو بیان کنید تا این تاپیک در نهایت به یک نتیجه برسد
ممنون
 
بالا