- 2006-10-21
- 334
- 777
با سلام
پراید مدل 82 ( انژکتوری ) در سربالایی ها توی جاده و اتوبان اصلا شتاب نداره و وقتی از دنده 3 با دور 5 به دنده 4 میروم دور موتور به حدود 2 میاد و اصلا گاز نمیخوره و شتاب نمیگیره و بعد از چند ثانیه مجبور به مع*** به دنده 3 میشوم
البته ناگفته نمونه هنگام خرید بعد از چند روز متوجه شدم که در هنگام دور آرام موتور خود به خود دور از روی 1000 به حدود 500 میرسه و حالش بد میشه و ماشین لرزش زیادی پیدا میکنه و بعد از 10 ثانیه خود به خود درست میشد و زمان بعدی این اتفاق مشخص نبود . وبعضی اوقات اتفاق می افتاد . البته ناگفته نماند آب هم کم میکرد
به تعمیرگاه که مراجعه کردیم . بررسی که کرد گفت که مشگل کم کردن آب نشتی از بخش سر سیلندر هستش و باید سرسیلندر باز بشه. البته این مورد وقتی خیلی خوب مشخص شد که آب رادیات را ضد یخ قاطی کردیم و بعد از این مورد از اگزوز دود سفید رنگ غلیظ بیرون میرد که بعد از بررسی میکانیک معلوم شد دود نیست و بخار آب است که از نشتی سرسیلند میباشد
سر سیلند باز شد و بررسی شد توسط تراش کار و معلوم شد که هیچ مشگل تاب داشتن نداره و هیچ نشانه ای از خرابی نداشت. با اینحال واشر سرسیلندر و گیت لاستیکی سوپاپها عوض شد و سرسیلندر بسته شد. اما مشگل برطرف نشد . و بالاخره معلوم شد که واشر منیفولد ایراد داره و از آنجا نشتی داره و بالاخره منیفولد باز شد و هنگام باز شدن هم 2 تا پیچ شکست و موند داخل . واشر منیفولد تعویض شد و مشگل به طور کامل حل شد
البته در هنگام باز شدن سرسیلندر . تسمه تایم را هم عوض کردند. به توصیه خودم چون نمیدونستم چقدر کار کرده
در کل بعد از این تعمیرات شتاب اولیه ماشین به شدت افت کرد . ( قبل از تعمیر موتور و باز شدن سرسیلندر شتاب ماشین بسیار عالی بود)
کارهایی رو که انجام دادم :
1: شعمهای قبلی دوپلاتینه بود که تعویض کردم و معمولی انداختم وایرها را هم تعویض کردم .( اما فرقی توی شتاب نداشت )
2: روغن و ***** روغن و ***** هوا تعویض شد
3: پمپ بنزین را با 3 مدل مختلف تعویض کردم . هیچ فرقی نکرد
4: موتور ماشین را بردم برای دیاگ و دیاگ هیچ اروری نشون نداد . و سرویس و شستشو انجام داد . اما باز هم تاثیری روی شتاب نداشت
5: کمپرس سنج انجام شد و عدد 150 به بالا را نشون داد
حال با این تفاصیر دوستان نظرشون چیه؟ مشگل از چی میتونه باشه ؟ آیا امکان اینکه در اولین مرحله تعمیر میکانیک خوب کار نکرده باشه و یا تسمه تایم را خوب تنطیم نکرده باسه وجود داره ؟ ممکنه تایمینگ از تنظیمش خارج شده باشه؟
لطفا راهنمایی بفرمایید که دیگه خیلی خسته کننده شده
با تشکر
پراید مدل 82 ( انژکتوری ) در سربالایی ها توی جاده و اتوبان اصلا شتاب نداره و وقتی از دنده 3 با دور 5 به دنده 4 میروم دور موتور به حدود 2 میاد و اصلا گاز نمیخوره و شتاب نمیگیره و بعد از چند ثانیه مجبور به مع*** به دنده 3 میشوم
البته ناگفته نمونه هنگام خرید بعد از چند روز متوجه شدم که در هنگام دور آرام موتور خود به خود دور از روی 1000 به حدود 500 میرسه و حالش بد میشه و ماشین لرزش زیادی پیدا میکنه و بعد از 10 ثانیه خود به خود درست میشد و زمان بعدی این اتفاق مشخص نبود . وبعضی اوقات اتفاق می افتاد . البته ناگفته نماند آب هم کم میکرد
به تعمیرگاه که مراجعه کردیم . بررسی که کرد گفت که مشگل کم کردن آب نشتی از بخش سر سیلندر هستش و باید سرسیلندر باز بشه. البته این مورد وقتی خیلی خوب مشخص شد که آب رادیات را ضد یخ قاطی کردیم و بعد از این مورد از اگزوز دود سفید رنگ غلیظ بیرون میرد که بعد از بررسی میکانیک معلوم شد دود نیست و بخار آب است که از نشتی سرسیلند میباشد
سر سیلند باز شد و بررسی شد توسط تراش کار و معلوم شد که هیچ مشگل تاب داشتن نداره و هیچ نشانه ای از خرابی نداشت. با اینحال واشر سرسیلندر و گیت لاستیکی سوپاپها عوض شد و سرسیلندر بسته شد. اما مشگل برطرف نشد . و بالاخره معلوم شد که واشر منیفولد ایراد داره و از آنجا نشتی داره و بالاخره منیفولد باز شد و هنگام باز شدن هم 2 تا پیچ شکست و موند داخل . واشر منیفولد تعویض شد و مشگل به طور کامل حل شد
البته در هنگام باز شدن سرسیلندر . تسمه تایم را هم عوض کردند. به توصیه خودم چون نمیدونستم چقدر کار کرده
در کل بعد از این تعمیرات شتاب اولیه ماشین به شدت افت کرد . ( قبل از تعمیر موتور و باز شدن سرسیلندر شتاب ماشین بسیار عالی بود)
کارهایی رو که انجام دادم :
1: شعمهای قبلی دوپلاتینه بود که تعویض کردم و معمولی انداختم وایرها را هم تعویض کردم .( اما فرقی توی شتاب نداشت )
2: روغن و ***** روغن و ***** هوا تعویض شد
3: پمپ بنزین را با 3 مدل مختلف تعویض کردم . هیچ فرقی نکرد
4: موتور ماشین را بردم برای دیاگ و دیاگ هیچ اروری نشون نداد . و سرویس و شستشو انجام داد . اما باز هم تاثیری روی شتاب نداشت
5: کمپرس سنج انجام شد و عدد 150 به بالا را نشون داد
حال با این تفاصیر دوستان نظرشون چیه؟ مشگل از چی میتونه باشه ؟ آیا امکان اینکه در اولین مرحله تعمیر میکانیک خوب کار نکرده باشه و یا تسمه تایم را خوب تنطیم نکرده باسه وجود داره ؟ ممکنه تایمینگ از تنظیمش خارج شده باشه؟
لطفا راهنمایی بفرمایید که دیگه خیلی خسته کننده شده
با تشکر