آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

آموزشی: استاندارد رنگ چراغ های مورد استفاده در خودرو

علی تحیری 1

کاربر
2012-11-10
494
2,166
تهران- تهران پارس
بنام خدا:
استاندارد رنگ های مورد استفاده در چراغ خودرو ها به شرح زیر است.

1- رنگ سفید که بیش ترین کاربرد را در چراغ های جلو خودرو دارد و معنی آن این است، که یک یا چند خودرو به طرف شما در حال تردد و به شما نزدیک می شوند. ( رنگ سفید چراغ های دنده عقب خودرو ها هم به این معنی می باشد)
2- رنگ قرمز نشان دهنده خودرو هایی است که در جلوی شما در حال ترددند و از شما دور می شوند. ( این چراغ های قرمز رنگ به اجبار در پشت خودرو ها نصب می شوند ماننده، چراغ ترمز (با نور بیش تر روشن می شود)، چراغ خطر شب (که با شدت نور کم تر از ترمز روشن می شود). و چراغ های قرمز راهنمای عقب تمام خودرو های آمریکایی حتی مونتاژ شده در ایران ماننده جیپ آهو، سیمرغ، آریا، شاهین، شهباز، کادیلاک، نوا، بیوک.
3- رنگ نارنجی برای چراغ های راهنما خودروها در جلو و عقب خودرو نصب می شود، ( خودرو های آمریکایی فقط در جلوی ماشین و در عقب قرمز رنگ هستند) که به صورت چشمک زن یا آگاه کننده کاربرد دارند. و برای گردش به چپ یا راست مورد استفاده قرار می گیرند.
لازم به ذکر است چراغ های نارنجی رنگ بدون چشمک زن فقط در سر گلگیر های دو طرف جلوی خودرو نصب می شوند و نه در وسط گلگیر، و دو عدد چراغ قرمز غیر چشمک زن در دو طرف انتهای گلگیر عقب نصب می شوند.( خودرو های پهن و طویل ماننده اتوبوسها،تریلرها، کامیون ها، (این روش بعنوان یک طرح اجباری باید در این خودرو ها لحاظ گردد.) اما متاسفانه کارخانه های خودرو سازی داخلی در ایران نه تنها اکثرا آن را اجرا نمی کنند، بلکه دارندگان این نوع خودرو ها با سلیقه خود چراغ های سبز، آبی، بنفش و نصب چراغ های قرمز با نور شدید در جلوی این خودرو های سنگین شب ها در جاده ها جولان می دهند. امید واریم فرهنگ سازی شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ajaxs
بالا