account100
کاربر
- 2011-05-03
- 36
- 334
سلام و خسته نباشید :
موردی که چند وقتی مشغولم کرده این است که اتومبیل من پراید است که از زمان تحویل در روزهای سرد (فقط اول صبح که اولین بار استارت را میزنم) چراغ ایموبلایزر حتی با روشن شدن خودرو شروع به چشمک زدن میکند . مث زمانیکه خودرو کاملا خاموش و سوییچ بسته است .
دوستان میدانند که زمان روشن کردن سوییچ (حالت acc ) پمپ بنزین ، بنزین را مکش کرده و برای پاشش انژکتورها آماده میکند .
ولی زمانیکه استارت زده میشود از همان سوخت مکش شده و حتی از بخارات جمع آوری شده از طریق کنیستر از درون باک بنزین ، برای استارت اولیه استفاده کرده و موتور روشن شده و پمپ بنزین دائما بنزین را مکیده و به موتور ارسال میکند .
در این خودرو همه این مراحل به خوبی انجام میشود و تنها موردی که وجود دارد ، دقیقا در لحظه استارت اول در روزهای سرد صبح ، دوباره صدای مکش بنزین می آید و حالتی مثل اینکه سوییچ را باز کرده ایم به وجود می آید و زمان استارت و روشن شدن خودرو چراغ ایموبلایزر فعال میشود و چشمک میزند ولی موتور روشن شده و بدون مشکل به کار خود ادامه میدهد.
اگر بعد از چند ثانیه (4 یا 5 ) ، موتور را کاملا خاموش کنم و مجدد استارت بزنم دیگر این مورد وجود ندارد .
من خودم به جریان سرد باتری مشکوکم ، یعنی در زمان سرما و اولین استارت باتری لحظه ای بسیار کوتاه افت جریان به وجود می آورد و همین مساله باعث ریست در مدارات الکترونیکی خودرو شده و باعث راه اندازی مجدد بخشهای مربوطه کامپیوتر خودرو در لحظه ای بسیار کوتاه میشود و ecu خطا میکند .
البته این مورد را به این علت میگویم که وقتی باتری به صورت دستی یا دینام خودرو شارژ میگیرد این مورد وجود ندارد .
اگر هر کدام از دوستان نظری دارند و حتی با چنین موردی برخورد کرده اند لطفا تبادل نظر نمایند .
موردی که چند وقتی مشغولم کرده این است که اتومبیل من پراید است که از زمان تحویل در روزهای سرد (فقط اول صبح که اولین بار استارت را میزنم) چراغ ایموبلایزر حتی با روشن شدن خودرو شروع به چشمک زدن میکند . مث زمانیکه خودرو کاملا خاموش و سوییچ بسته است .
دوستان میدانند که زمان روشن کردن سوییچ (حالت acc ) پمپ بنزین ، بنزین را مکش کرده و برای پاشش انژکتورها آماده میکند .
ولی زمانیکه استارت زده میشود از همان سوخت مکش شده و حتی از بخارات جمع آوری شده از طریق کنیستر از درون باک بنزین ، برای استارت اولیه استفاده کرده و موتور روشن شده و پمپ بنزین دائما بنزین را مکیده و به موتور ارسال میکند .
در این خودرو همه این مراحل به خوبی انجام میشود و تنها موردی که وجود دارد ، دقیقا در لحظه استارت اول در روزهای سرد صبح ، دوباره صدای مکش بنزین می آید و حالتی مثل اینکه سوییچ را باز کرده ایم به وجود می آید و زمان استارت و روشن شدن خودرو چراغ ایموبلایزر فعال میشود و چشمک میزند ولی موتور روشن شده و بدون مشکل به کار خود ادامه میدهد.
اگر بعد از چند ثانیه (4 یا 5 ) ، موتور را کاملا خاموش کنم و مجدد استارت بزنم دیگر این مورد وجود ندارد .
من خودم به جریان سرد باتری مشکوکم ، یعنی در زمان سرما و اولین استارت باتری لحظه ای بسیار کوتاه افت جریان به وجود می آورد و همین مساله باعث ریست در مدارات الکترونیکی خودرو شده و باعث راه اندازی مجدد بخشهای مربوطه کامپیوتر خودرو در لحظه ای بسیار کوتاه میشود و ecu خطا میکند .
البته این مورد را به این علت میگویم که وقتی باتری به صورت دستی یا دینام خودرو شارژ میگیرد این مورد وجود ندارد .
اگر هر کدام از دوستان نظری دارند و حتی با چنین موردی برخورد کرده اند لطفا تبادل نظر نمایند .