مواردی که باید دوستان راجب کم کردن کیلومتر اطلاع داشته باشند از این قراره :
1- اتوموبیلهائی ساخت شرکت ایران خودرو و سایپا هستند پانل کیلومترشون غالبا به دو مدل تقسیم میشه که یکی مدلی هست که شرکت cruse اون رو طراحی کرده و در غالبا از آی سی 93S56 استفاده شده مانند اتوموبیلهای پراید پیکان سواری و وانت پژو 405 پرشیا سمند روعا و آردی و دیگری مدلی هست که ساخت کشور هندوستان هست و از آی سی های 93C46 در ساخت اون استفاده شده که شما هنگام کارکردن باید دقت لازم رو داشته باشین البته این نوع بیشتر در پراید های دوگانه سوز استفاده شده و خیلی کمتر مورد استفاده هست
2- اتوموبیلهای خارجی و پژو 206 کمی متفاوت تر هست و تنوع بیشتری دارن برای مثال تویوتا کمری از هر دونوع استفاده شده که بسته به مدل اتوموبیل متفاوت هست که دقت لازم رو در هنگام کار کردن نیاز داره
3- شما هر وقت که نیاز به کم کردن کیلومتر دارید ابتدا باید قبل از باز کردن پانل کیلومتر حتما باید از دستکشهای یکبار مصرف لاستیکی تمیز استفاده کنین نه پلاستیکی دلیلش هم اینه که رطوبت و چربی و عرق دست شما روی پانل اثر انگشت میگذاره و اگر ناشی باشید و بخواین تمیزش کنین اوضاع رو از اینی که هست بدتر می کنید پس استفاده از دستکش لاستیکی یکبار مصرف الزامیست
4- به هیچ وجه تا اتومبیل به صورت کامل خاموش نشده و از حرکت نایستاده اقدام به قطع کردن فیشهای پانل نکنید
5- اگر دیدید که بردی که آی سی رو ی آن سوار است به راحتی آزاد نمیشه به زور متوسل نشود چون ممکنه هنوز خار یا پیچی وجود داشته باشه که از چشم شما پنهان بوده و از قلم افتاده
6-هرگز عقربه های کیلومتر و دور موتوررا برای آزاد کردن و در آوردن به چپ و راست نچرخانید چون این عمل موجب خراب شدن موتور کوچک و چرخدنده های این قسمت می شود
7 - به هیچ وقت عجله نکنید و در ابتدا فایل موجود بر روی آی سی کیلومتر رو در دوجای کامپیوتر خود با نوع و مدل و مقدار کیلومتر ذخیره کنید چون در صورت ناشی بودن و درست عمل نکردن و در آخر موفق نشدن بتوانید براحتی حداقل اوضاع رو به حالت اول برگردونید البته بعدکه دستتون راه افتاد حتی ذخیره هم نکنید موردی نداره هرچند کار از محکم کاری عیب نمیکنه