آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

مسابقه انجمن تعمیرکاران بمناسبت عید سعید فطر

mehran76gh

VIP+ افتخاری
کاربر
2016-06-17
1,537
7,066
IRANTK
درود
«« مژدهٔ اهداف بسیار بزرگ و متعالی مسابقه »»
.
ضمن تقدیر از زحمات ستودنی جناب آقای محمودی مؤسس معتبرترین سایت فنی کشور که بدون اغراق بنحو خستگی ناپذیر ، پرچمدار امور فنی کشور بوده‌ و هستند و نقش بسیار ارزنده‌ای در ارتقاء دانش و انتشار تجربیات فنی ایفاء فرموده‌اند و به همین علت بگونه‌ای مجذوب زحمات صادقانه و بی‌بدیل و اهداف عالی مورد اشاره گردیدم که علیرغم بضاعت ناچیزم ، افتخار همکاری داوطلبانه را در اولویت امورم قرار دادم .

برگزاری مسابقه مورد تاکید ، دلیل و شاهد مدعا و یکی از ابزار ابتکاری است که حکایتگر تلاش بی‌وقفه در راستای پیشبرد اهداف عالی علمی ، فنی و رفع مهمترین خلاء در امور فنی کشور است.

بطوریکه مقرر گردید ، همواره در هر مسابقه ، در خلال سوالات بسیار ساده ، حداقل یک سوال به ظاهر ساده که پاسخ بسیار کاربردی و مفید آن در اینترنت و در هیچ منبع و کتابی ، مطرح نشده و قابل جستجو نیست ، ارائه میشود تا ضمن ارتقاء دانش فنیِ علاقمندان ، مخاطبان محترم را با روش‌های تحقیق و نحوه دستیابی به پاسخ سوالات و رفع مشکلات فنی آشنا سازد.

بعنوان مثال:
در این مرحله که بعنوان اولین مسابقه برگزار شده ، پاسخ اولین سوال که برای هر تعمیرکار الکترونیک بسیار مفید و ضروری است ، معذالک در اینترنت و یا در هیچ منبعی قابل جستجو نیست و باوجودیکه نسبت به توانایی بسیاری از همکاران عزیز ، ایمان راسخی دارم ، با این وجود بعید میدانم بسادگی و بدون تلاش و تحقیق پاسخ صحیح اعلام شود.
چرا ؟

زیرا پاسخگویی به اینگونه سوالات و مشکلات بسیار مهم فنی که مورد هدف مسابقه قرار میگیرد ، نیاز همزمان به دانش علمی و همچنین دانش تجربی دارد.

اما ازآنجاکه بزرگترین متخصصین علمی ، عموما تجربه‌ٔ کافی ندارند.
و از طرفی بزرگترین متخصصین تجربی نیز غالبا دانش علمی کافی ندارند.

و متخصصینی که همزمان ، دارای اطلاعات علمی و دارای اطلاعات تجربی باشند ، بسیار بسیار نادرند و حاضر به انتشار این اطلاعات و پاسخ‌های طلایی نبودند لذا اینگونه مشکلات بی‌پاسخ مانده و در هیچ منبعی هم منعکس نشده که قابل جستجو باشد.


مثلا به یک نمونه از این سوالات و مشکلات که بعنوان معما ، چندین سال قبل در انجمن مطرح شد توجه فرمایید،

««« که چرا خازن صافی بزرگ را با خازن کوچک موازی میکنند ؟ »»»

باوجودیکه مطابق دلایل و روابط علمی ، هر خازنی قادرست وظایف خازن‌های کوچکتر از خود را بخوبی و بطریق اولیٰ انجام دهد .
.
و لذا درحالیکه مطابق روابط علمی یک خازن ۱۰۰۰ میکرو معادل ۱۰۰۰۰ عدد خازن موازی ۰/۱ میکرو است و بدیهی است که میتواند وظیفه خازن‌های کوچکتر مانند ۰/۱ میکرو را انجام دهد.

و شبیه آنست که باید ۱۰۰۰۱ ریال بپردازید و اگر ۱۰۰۰۰ یا حتی ۲۰۰۰۰ ریال بپردازید کار انجام نمیشود و حتما باید علاوه بر ۱۰۰۰۰ ریال ، یک ریال دیگر بپردازید که مضحک و باورنکردنی بنظر میرسد.

اما به استناد تصاویر پیوست ، نمونه‌های مشابهی را در نقشه تلویزیون سامسونگ مدل mc-01a ملاحظه میفرمایید که با دایره قرمز مشخص کردم .

چنانکه بدلایل فوق‌الذکر ، پاسخ این معما پس از چند سال نیز اعلام نشد و نهایتا با توجه به اصرار شدید و بی‌قراری علاقمندان ، پاسخ آن برای اولین بار در انجمن اعلام گردید.

بنابمراتب یکی از اهداف این مسابقه ، تلاش در راستای رفع این خلاء بزرگ فنی است تا پاسخ سوالاتی که تاکنون احدی اعلام نکرده و در هیچ کتاب و رسانه‌ای منتشر نشده برای اولین بار در جریان مسابقات اعلام و منتشر گردد .

و توقع و انتظار از کاربران محترم ، صرفا مشارکت و تلاش در مسابقه است زیرا بسیاری از پاسخ‌های ناصحیح نیز در راستای دستیابی به پاسخ صحیح ، موثر و مفید خواهد بود و چه بسا منشاء الهام دستاورد‌های درخشان و نوظهوری گردد.

موفق و موید باشید
سلام و عرض ادب خدمت استاد والا مقام
از اینکه پیام شما رو میبینم بسیار خرسندم.
لینک قرار داده شده در موضوع خراب است خواهشمندم نسبت به اصلاح آن اقدام کنید چرا که برای من بسیار جواب این معما که چرا خازن کوچک با ظرفیت کم تر در برخی از مدارات موازی میشه جالب هستش و همچنین به دلیل علاقه شدید که شما در من به وجود آوردید در خصوص تحلیل مدارات، تشخیص عیب و رفع ایراد با تعویض اولین قطعه، سوالات زیادی در هنگام تحلیل از نحوه قرار گرفتن تا عملکرد برخی از قطعات به وجود میاد که پاسخی برای آن پیدا نمیکنم و ذهنم در گیر این معما ها می‌شود و چه بهتر از اینکه چنین استاد توانمندی گوهر با ارزشی در این انجمن است که خالصانه تخصص و تجربیات خودش رو در اختیار ما قرار میدهد چرا شاگردی نکنم و من نمیدانم مطرح کردن این سوالات آیا کار درستی است یا خیر و جنابعالی یا شایر مهندسین این سوالات را پاسخ گو خواهند بود یا خیر.
سپاس
 

پیوست‌ها

  • 782.2 کیلوبایت بازدیدها: 41
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: غزال

MAHMOODI

موسس انجمن
پرسنل مدیریت
مدیرکل
2006-10-02
9,706
40,604
هرمزگان
www.irantk.ir
سلام دوستان
تاپیک مسابقه تا روز جمعه فعال بوده و‌کاربرانی که بعد از روز جمعه کلیک میکردند با پیام عدم دسترسی مواجه میشدند
 
بالا