آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

EROR خطاهاي برد BORD CONTROL SOFT STARTER CNG كشور كانادا FTI

جمشيدا

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2009-03-13
4,048
19,272
تهران - ساوه
ليست خطاههايي كه توسط سون سكمنت نمايش داده ميشود همراه با عكس برد مذكور در ضمن از دوستان كسي برنامه يا فايلهاي مخصوص اين برد كه در جايگاههاي CNG مورد مصرف زياد مي باشد را دارد در ضمن قيمت اين برد در حدود 450000 ميباشد
 

پیوست‌ها

  • 199.5 کیلوبایت بازدیدها: 130
  • 235.2 کیلوبایت بازدیدها: 129
  • 200.5 کیلوبایت بازدیدها: 133

DeDe

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2007-04-03
598
4,521
دوست عزیز در مورد دلتا هر چی خواستی در خدمتم
 

جمشيدا

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2009-03-13
4,048
19,272
تهران - ساوه
سافت استارتر

این دستگاه در دو مدل WEG و LORY SOMERکه هر کدام دارای تنظیماتی است که طبق کاتالوگ موجود از طرف شرکت سازنده می باشد.کاربرد این دستگاه جهت راه اندازی نرم الکتروموتورهای که جریان زیادی می کشند می باشد.این دستگاه باعث می شود که در استارت اولیه الکتروموتور آمپرکمتری بکشد ودرمدت زمان تعیین شده در تنظیمات به دورنامی خود برسد.
این دستگاه دارای دو برد می باشد ؛ 1. برد کنترل 2. برد قدرت
در مدل weg سه کابل ورودی از کلید اصلی وارد سافت استارتر شده ودوباره از همان سه سیم سافت : سه کابل به سمت الکتروموتور و سه کابل دیگر از خروجی سافت در مجموع شش کابل وارد الکتروموتور می شود.

ولی در سافت استارتر LORY SOMER سه کابل ورودی و سه کابل خروجی می باشد. سافت استارترها دارای آلارم و تنظیماتی می باشند که در طبق لیست پیوست می باشد.
 

جمشيدا

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2009-03-13
4,048
19,272
تهران - ساوه
PLC

PLC
Plc، قسمت مغز دستگاه محسوب می شود. تمام فرامین و دستورات دستگاه کمپرسور،درایر و تابلو اولویت بندی توسط Plc انجام می گیرد.
PLC از دو قسمت تشکیل شده است:
CPU(پردازشگر plc می باشد.) کارت های Plc.
CPU وظیفه پردازش اطلاعات ورودی وخروجی را برعهده دارد که توسط برنامه Twincatتمام داده ها و دستورات لازم را از طریق کارت های plc دریافت و یا ارسال می کند.
برای مثال کارت آنالوگ ورودی مقدار فشار یکی از st ها را برای cpu منتقل می کند در اینجا طبق برنامه ای که بر روی plc نصب شده است cpu مشخص می کند که آیا این مقدار فشار طبیعی یا بالا و پایین از حد مشخص می باشد،در صورتی که این اطلاعات بین رنجی که تعریف شده است نباشد آلارم داده و از طریق صفحه نمایشگر HMIنشان داده می شود.
کارت PLC؛
این کارت ها نیز به نوبه خود به انواع مختلف تقسیم می شوند. طریقه جا سازی و قرار گرفتن آنها بترتیب از سمت چپ CPU می باشد که در اینجا به توضیح چند نمونه از آنهاکه در Plc مورد استفاد قرار گرفته اند می پردازیم:
کارت ورودی دیجیتال 1408
این کارت اطلاعات دستگاه را بدون تغییر برای cpuمنتقل می کند.کارت دیجیتال فقط بودن یا نبودن ،هست یا نیست ،صفر یا یک را مشخص می کند و به مقدار تغییرات کاری ندارد برای مثال این کارت فقط روشن بودن فن درایر،سافت استارتر،کلید خطر،در دستگاه TY3فشار ماکزیمم و...را برای cpu مشخص می کند.
کارت خروجی دیجیتال 2408
تنها فرقی که کارت 1408 با کارت 2408دارد این است که؛ کارت خروجی دیجیتال 2408 وظیفه ارسال اطلاعات ازcpu به دیگر قسمت های دستگاه را بر عهده دارد و همانند کارت قبلی فقط بودن یا نبودن،باز کردن یا بستن و...را بر عهده دارد.
کارت ورودی آنالوگ3458و3454
این کارت اطلاعات دستگاه اعم ازمقدار تغییرات فشار،مقدار نشتی و... را برای cpu بدون کم وکاست انتقال می دهد.
کارت ترموکوپل plc 3314
این کارت نیز مقدار تغییرات دما را برای cpu منتقل می کند.
کارت 9010
این کارت مشخص می کند که آخرین کارت plc می باشد و بعد از این کارت هیچ نوع کارتی دیگری تعبیه نشده است.

اگر بخواهیم از سالم بودن کارت plc مطمئن شویم به طریقه زیر عمل می کنیم؛
اول فیوز F1 را در می آوریم واز خاموش بودن Plc مطمئن می شویم.مثلا برای تست کارت خروجی دیجیتال 2408 باید حداقل دو نمونه ازآن را داشته باشیم برای این کار به ترتیب و با دقت کامل از انتها کارتها را از جای خود در می آوریم تا به کارت 2408 برسیم بعد از آن جای دو کارت 2408 را عوض می کنیم.باید توجه نمایید که بعد از تعویض کارت ها جای سیم ها نیز به همان ترتیب از کارت قبلی به کارت جدید تعویض گردد حال بقیه کارت ها را با همان ترتیب قبلی در جای خود نصب کرده و plc را روشن می کنیم دستگاه را روشن کرده و منتظر بمانید اگر plc آلارم جدید داد کارت معیوب می باشد ولی اگر همان آلارم قبلی تکرار شد کارت سالم می باشد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: pc-isar

جمشيدا

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2009-03-13
4,048
19,272
تهران - ساوه
آلارم ها و طریقه رفع عیب آنها



خطا های کلید زنی؛

شیرهای پنوماتیکی در دستگاه کمپرسور وظیفه باز و بسته کردن مسیر گاز را بر عهده دارند. plc فرمانی را جهت تحریک رله (Rely)صادر می کند،رله نیز بادی را که پشت شیرهای برقی((Snoloeid قرار دارد را برای تحریک اکچویتورها باز کرده یا می بندد.
مواقعی که اکچویتورها نتوانند مسیر را باز یا بسته کنند احتمالا یکی از موارد زیر اتفاق افتاده است:
ممکن است فرسودگی شیر اتوماتیک برای حرکت مشکل به وجود آورده است.
فشار هوای فعال کننده شیرهای برقی کاهش یافته است(فشار مورد نیاز بین 59 تا (psi)103می باشد).
از سالم بودن سیلندر شیر پنوماتیکی مطمئن شوید
اگر اکچویتور دارای لیمیت سویچ (Limit switch)باشد آیا فعال کننده آن درست عمل می کند.

مطمئن شوید که لیمیت سویچ آن را به درستی تنظیم شده است.


از تخلیه هوا در خروجی شیر برقی اطمینان حاصل نمایید.


کوپلر فعال کننده پنوماتیکی را چک کنید.


ممکن است خط لوله پنوماتیکی از خروجی کمپرسور تا ورودی شیر پنوماتیکی نشتی داشته باشد.


از عدم قطع بودن سیم از ترمینال ها به شیر برقی مطمئن شوید.


رله مربوطه در تابلو کنترل چک شود.


کارت خروجی دیجیتال2408 مربوطه بررسی شود.



EMERGENCY STOP

کلید قطع اضطراری

تمام کلیدهای قطع اضطراری به حالت سری به هم دیگر متصل می باشند اگر به هر علت ممکن یکی از کلید های قطع اضطراری به اصطلاح زده شود یا مسیر سیم این کلیدها قطع شود دستگاه آلارم داده و به حالت شان تریپ(Shan trip)رفته و برق دستگاه کمپرسور خاموش می شود، پس از اطمینان از آزاد بودن کلیدها برای روشن کردن دستگاه ابتدا کلید قدرت روی تابلو را در وضعیت OFقرار داده سپس آن را در حالت ONقرار می دهیم. بر روی صفحه HMI آلارم Emergency را Reset می کنیم.



LOW OIL PRESSORE


فشار روغن اویل پمپ(oil pomp) پایین می باشد.که عوامل زیر در کاهش روغن می تواند تاثیر داشته باشد؛
ازوجود مقدار مشخص روغن در داخل کرن کیس مطمئن شوید.
در هوای سرد در مدارنبودن هیتر و حالت سفت و ژله ای شدن روغن.
جدا نشدن تیغه روغن از حد مینیمم که حدود (psi)30می باشد.
فیوز F3 ورودی PLCچک شود.
از صحت کارکرد درست خود اویل پمپ اطمینان حاصل نمایید.
کارت دیجیتال ورودی 1408 چک شود.
رله مخصوص هیتر اویل پمپ بررسی شود.
فیوز مینیاتوری.
از سالم بودن خود گیج روغن اطمینان حاصل نمایید.
اگر بخواهیم فشار روغن سریع بالا برود،ابتدا ********** روغن را باز کرده و داخل آن روغن می ریزیم سپس آن را در جای خود بسته و دستگاه را استارت می زنیم.


LOW INLET PRESSORE


ورودی کمپرسور پایین می باشد.



بسته بودن شیر خروجی در مترینگ.


بسته بودن شیردستی ورودی و خروجی درایر.


خاموش بودن کمپرسور باد و عدم تحریک شیرهای پنوماتیکی.


فشار ورودی کمپرسور از حد مشخص پایین نباشد.


رله مخصوص شیر برقی محرک اکچویتور بررسی گردد.


از سالم بودن سنسور فشار ورودی کمپرسور مطمئن شوید.


شیر برقی سنولوئید ولو بررسی گردد.



HIGH PRESSORE ST1


فشار سیلندر1 بالا می باشد.

گس کت(Gasket)آلومینیومی ورودیسیلندر دو(زیر ساکشن ولو)بررسی گردد.

از سالم بودن ساکشن ولوسیلندر مرحله دواطمینان حاصل نمایید.(احتمالا فنرهای آن معیوب می باشد)


از سالم بودن سنسور فشار مطمئن شوید.


کارت ورودی آنالوگ تست شود.

در دستگاه TY3 مقدار ماکسیممفشار 1Stتوسط تیغه مشخص می گردد مطمئن شوید که تیغه در رنج فشاری مشخص خود قرار گرفته باشد.
قبل از این که دستگاه به حالت Stand byبرود اگر دستگاه به صورت دستی یا با کلید اضطراری خاموش شده باشد در این حالت ممکن است شیر پنوماتیکی نتوانسته گاز پشت 1Stرا به داخل بلودان تخلیه نمایید،برای رفع این مشکل گاز بلودان را به صورت دستی از قسمت درین تخلیه نمایید تا همزمان با آن فشار مرحله اول نیز کاهش یابد.


دمای سیلندرا بالا می باشد. 1st Stage temp high

دمای سیلندر2 بالا می باشد. 2nd Stage temp high

دمای سیلندر3 بالا می باشد.(3RD Stag teme high)5A در دستگاه کمپرسور


دمای مرحله پایانی بالا می باشد.Final stage teme high


.


سیستم روغن کاری لوبریکیتور در مدار باشد.


از کارکرد فن کمپرسور مطمئن شوید.


پره های مبدل حرارتی تمییزباشند.


ترموکوپل را چک کنید


رینگ های پیستون کنترل گردد.


درب های کنوپی کمپرسور بسته باشند.

کارت آنالوگ ورودی plc بررسی گردد.
اطمینان حاصل نمایید که در دستگاه 5B، پیچ تنظیم سیلندر تغییر نکرده باشد.



Cooling fan over load


اضافه بار فن کوار


موتور اضافه بار می کشد.





Cooling fan fault


فن کمپرسور کار نمی کند



تنظیمات اینورتر فن کمپرسور بررسی شود.


از سالم بودن کارت ورودی دیجیتال 1408 مطمئن شوید.


از عدم قطع بودن سیم در مسیرفن کمپرسور تا ورودی کارت دیجیتال 1408 اطمینان حاصل نمایید.


.


.



Cooling fan contactor fault


کنتاکتورفن کمپرسو کار نمی کند



کنتاکتوراستارت نرم کارنمی کند.


کنتاکتور فن کمپرسور ریست شود.


تنظیمات اینورتر فن کمپرسور چک شود.

رله 24 ولت خروجی Plc بررسی گردد.
کارت دیجیتال خروجی 2408 plc بررسی گردد.

مطمئن شوید که در مسیر یا ترمینال قطعی سیم نداشته باشید.


از صحت کارکرد الکتروموتور فن کمپرسور اطمینان حاصل نمایید.


احتمالا برای کارت ورودی دیجیتال1408Fidbakنمی رسد یا خود کارت مورد دارد.





Oil teme high


دمای روغن کرن کیس بالا می باشد



ترموکوپل تعبیه شده در زیرکرن کیس بررسی شود.

کارت خروجی دیجیتال 2408 plc بررسی شود.
کارت آنالوگ ورودی 3314 plcکنترل شود.

کنتاکتور اویل پمپ بررسی شود.


رله 24 ولت چک شود.

توجه نمایید که روغن مصرفی در هوای گرم shell corena p 150 می باشد.

مطمئن شوید که در مسیر یا ترمینال قطعی سیم نداشته باشید.



Motor over temperature


دمای موتور بالا می باشد


فیوز F3 ورودی Plc را چک کنید.
رله Fidbak plc را چک کنید.

بعد از خالی کردن گاز بلودان الکتروموتور را با یک وسیله یا دست بچرخانید در این حالت الکتروموتور باید به اصطلاح راحت بچرخد.


مطمئن شوید که چیزی مانع چرخش الکترو موتور نمی شود.


------------ترمینال داخل جانکشن باکس الکتروموتور چک شود که سیم PTCدر محل خود باشد.

PTC داخل الکتروموتور چک شود.
PTC داخل تابلو کنترل چک شود.

مطمئن شوید که در مسیر یا ترمینال قطعی سیم نداشته باشید.




Vibration


لرزش کمپرسور زیاد است


بر روی بیرشفت سیستم لرزش سنج نسب می کنند. همان طور که از اسم آن مشخص است در داخل این سیستم پلاتین آهن ربایی تعبیه شده که حساس به لرزش می باشد یعنی اگر مقدار لرزش بیرشفت کمپرسوراز حد معیین خود بیشتر باشد این پلاتین جدا شده و دستگاه آلارم می دهد.در این وضعیت موارد زیر باید بررسی گردد.

از سالم بودن فیوز F3 ورودی Plc اطمینان حاصل نمایید.

بررسی نمایید که چه عاملی باعث لرزش بیش از حد بیرشفت شده است.


پلاتین جدا شده را در وضعیت اولیه خود قرار دهید.


از سالم بودن فنر داخل ویبریشن مطمئن شوید.

کارت دیجیتال ورودی 1408Plc را بررسی نمایید.

از صحت کارکرد بریر دیجیتال مطمئن شوید.


مطمئن شوید که در مسیر یا ترمینال قطعی سیم نداشته باشید.
 
آخرین ویرایش:
بالا