با درود
ممنون بابت راهنمایی تون و وقتی که می ذارین.
والا اگر منظورتون از خودرو اتومات درایور دارای آیسی برای ثابت نگه داشتن اتومات جریانه که اگه اشتباه نمی کنم از همین نوع است اگر برداشتم درست باشه.
حال با توجه به مشخصات لامپ و ولتاژ خروجی به نظر شما مقاومت در محدوده 5 اهم مناسبه؟ چون مقاومت 3 اهم، 7 ولت کاهش ولتاژ داد و 10 اهم اصلا روشن نکرد.
با توجه به این که تشخیص چشمی لومن نور ساطح شده از لامپ در مقایسه با نور اولیه دشواره آیا محدوده ولتاژ کاهشی برای ولتاژ خروجی مد نظرتون هست و قاعده ایی داره یا کماکان نظرتون رو تشخیص چشمی هست؟
و اینکه استفاده از مقاومت 10 تا 30 کیلو اهم در خروجی درایور چه موقع ای توجیه پیدا میکنه زمانی که تنوع مقاومت برای مقاومت های موازی داریم یا محدودیت؟ یا اصلا دلیل دیگری دارد؟
شرمنده اگر تعداد سوالات زیاد شد، به خاطر سواد اندک اینحانب در این زمینه و اشتیاق برای یادگیریست ،ممنون میشم استاد عزیز اگر توضیح بفرمایین.
درود
بزرگوار اگه سوالات نامرتبط داری بعد از حل مشکل مطرح کن .
چندمین باره در مورد ۳۰ کیلو سوال میکنی که هیچ ارتباطی با لامپ شما نداره معذالک با اینکه کاملا توضیح دادم و پاسخ عامیانه هم دادم و اتومبیل را مثال زدم که اگه دنده اتوماتیک بود باید ابتدا دنده غیراتوماتیک درست کنی بعد تغییرات لازم را اعمال کنی ولی چند بار در دو تاپیک سوال میکنی اتومبیلم دنده اتوماتیک نیست ولی میخوام اتوماتیک نباشه لذا ۳۰ کیلو را چکار کنم که ماشینم اتوماتیک نباشه
عزیزم اتومبیلی که اتوماتیک نیست نیاز نیست غیراتوماتیک کنی خودش غیراتوماتیکه و لذا ۳۰ کیلو به کارت نمیاد ولی دوباره سوال کردی.
اگه میخوای برای لامپ هایی که استثنائا نیاز میشه بدانی اشکال نداره اما اول موضوعی که برای این مشکلت باید بدانی متوجه شو و مشکلو حل کن و نهایتا سوالات نامرتبط بپرس
۳۰ کیلو در لامپ شما موثر نیست
میگی با ۳ اهم حدود ۷ ولت افت کرد و با ۱۰ اهم روشن نشد .
اینم قبلا توضیح دادم که باید مقاومت های مختلف تست کنی
ولی میگی آخه مقاومت دیگه ندارم .
مجددا گفتم باید تهیه کنی و با ۳۰ کیلو کاری انجام نمیشه.
لااقل ۳ اهمی را با ۲.۲ که داری سری کن و اگه ولتاژ بیش از حد کم شد ۱۰ اهمی را با کل ۵.۲ موازی کن و اگه نشد مقاومت های مختلف تهیه کن و یا ۱ اهم ۱ اهم باهاش سری کن
میگی راهی وجود نداره یهو بگی چه مقاومتی میخواد که اذیت نشم و بی زحمت درست بشه
اما اگه راهی بلد بودم اینقدر عقل دارم که با یک پست موضوع را حل کنم و اینقدر توضیح ندم
میگی راهی بگو نیاز به تست چشمی هم نباشه
اگه میخوای چشمت اذیت نشه متناسب با تعداد لامپ هایی که شورت کردی باید ولتاژ را کم کنی .
اگر نمیدونی چند ولت باید کم بشه ببین چند لامپ بوده و چند تا چند تا موازی هستند و ابتدا ولتاژ خروجی چند ولت بوده و چند لامپ شورت کردی تا بهت بگم باید ولتاژ خروجی چند ولت باشه .
بازم تاکید میکنم باید چند مقاومت حدود ۱ الی ۴ اهم تهیه کنی و ۳۰ کیلو را هم ولش کنی
من خودم ۳۰ کیلو را برای لامپ دیگری پیشنهاد کردم و خودم میگم به درد شما نمیخوره لااقل آخر کار سوال کن.
سپاس