آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

نقاط سفید روی صفحه نمایش تلویزیون تی سی ال

mohmd goli

کاربر
2023-03-07
2
2
توضیحات کامل در مورد ظاهر شدن نقاط سفید یا رنگی روی نقطه‌های سفید یا رنگی روی یک تصویر می‌توانند توسط عوامل مختلفی از جمله گرد و غبار حسگر، پیکسل‌های داغ، پیکسل‌های مرده و نویز تصویر ایجاد شوند. در اینجا توضیح دقیق تری در مورد هر کدام آورده شده است:

27081400083045_63925.png

گرد و غبار حسگر:
ذرات گرد و غباری که روی سنسور دوربین می نشینند می توانند لکه ها یا لکه های کوچکی روی تصویر ایجاد کنند. این امر به ویژه در هنگام استفاده از دوربین‌های لنز قابل تعویض، جایی که سنسور هنگام تعویض لنز در معرض دید قرار می‌گیرد، رایج است.
گرد و غبار حسگر معمولاً در تصاویری که با دیافراگم های کوچک گرفته می شوند، مانند f/16 یا بالاتر، بیشتر قابل مشاهده است و می توان به راحتی با استفاده از یک دمنده گرد و غبار یا کیت تمیز کردن سنسور تخصصی آن را پاک کرد.
جهت تعمیر تلویزیون تی سی ال در منزل می توانید با استاد تی وی تماس بگیرید

پیکسل‌های داغ:
پیکسل‌های داغ، پیکسل‌های منفرد روی سنسور دوربین هستند که سیگنالی بالاتر از حد معمول تولید می‌کنند و در نتیجه نقطه روشنی روی تصویر ایجاد می‌شود. این به دلیل گرمای ایجاد شده توسط سنسور دوربین در هنگام نوردهی طولانی یا تنظیمات ISO بالا است. پیکسل های داغ معمولاً در تصاویر گرفته شده در شب یا در شرایط کم نور بیشتر قابل مشاهده هستند و می توان آنها را با استفاده از فرآیندی به نام «تفریق فریم تاریک» حذف کرد.

پیکسل‌های مرده:
پیکسل‌های مرده، پیکسل‌های منفرد روی حسگر دوربین هستند که به نور پاسخ نمی‌دهند و در نتیجه یک نقطه تاریک روی تصویر ایجاد می‌شود. پیکسل‌های مرده می‌توانند به دلیل نقص‌های ساخت یا آسیب فیزیکی به سنسور دوربین ایجاد شوند. پیکسل‌های مرده معمولاً در تصاویری که در تنظیمات ISO کم یا در شرایط نور شدید گرفته می‌شوند، بیشتر قابل مشاهده هستند و به راحتی قابل حذف نیستند.
images_items_large.jpg

نویز تصویر:
نویز تصویر نتیجه تغییرات تصادفی سیگنال تولید شده توسط سنسور دوربین است و می تواند نقاط سفید یا رنگی روی تصویر ایجاد کند. نویز تصویر توسط عوامل مختلفی از جمله تنظیمات ISO بالا، نوردهی طولانی و دمای بالا ایجاد می شود. نویز تصویر را می توان با استفاده از نرم افزار کاهش نویز کاهش داد، اما کاهش بیش از حد نویز می تواند منجر به از دست دادن جزئیات و کیفیت تصویر شود.

به طور خلاصه، نقاط سفید یا رنگی روی یک تصویر می‌توانند ناشی از گرد و غبار حسگر، پیکسل‌های داغ، پیکسل‌های مرده یا نویز تصویر باشند. هر یک از این مسائل را می توان با استفاده از روش های مختلف، بسته به علت و شدت مشکل، برطرف کرد
لکه های سفید روی تلویزیون تی سی ال می تواند به دلیل عوامل متعددی از جمله پیکسل های مرده، حفظ تصویر و سوختن صفحه نمایش ایجاد شود. در اینجا چند نکته برای جلوگیری از ایجاد لکه های سفید در تلویزیون تی سی ال وجود دارد:

اجتناب از تصاویر ثابت:
تصاویر ثابت مانند لوگوها یا منوهای بازی های ویدیویی می توانند باعث حفظ تصویر و سوختن در تلویزیون شما شوند. برای جلوگیری از این امر، از باقی ماندن تصاویر ثابت برای مدت طولانی روی صفحه خود اجتناب کنید. اگر باید یک تصویر ثابت را نمایش دهید، سعی کنید سطح روشنایی و کنتراست آن را کاهش دهید.

فعال کردن تغییر پیکسل:
برخی از تلویزیون‌ها دارای قابلیتی به نام «پیکسل شیفت» هستند که پیکسل‌ها را کمی روی صفحه حرکت می‌دهد تا از حفظ تصویر و سوختن آن جلوگیری کند. تنظیمات تلویزیون خود را بررسی کنید تا ببینید آیا این ویژگی در دسترس است یا خیر و در صورت امکان آن را فعال کنید.

تنظیمات تلویزیون تی سی ال خود را تنظیم کنید:
تنظیمات روشنایی، کنتراست و وضوح تلویزیون شما می تواند بر حفظ تصویر و سوختن تأثیر بگذارد. این تنظیمات را برای کاهش خطر ظاهر شدن لکه های سفید در تلویزیون تی سی ال خود تنظیم کنید.

تلویزیون خود را در صورت عدم استفاده خاموش کنید:
خاموش کردن تلویزیون در زمانی که از آن استفاده نمی کنید می تواند به جلوگیری از حفظ تصویر و سوختن کمک کند. اگر به طور فعال چیزی را تماشا نمی کنید، به جای روشن گذاشتن تلویزیون، آن را خاموش کنید.
whitening-of-samsung-sony-led-tv-screen.jpg

استفاده از محافظ صفحه نمایش:
اگر تلویزیون شما از آن پشتیبانی می کند، از محافظ صفحه نمایش برای نمایش تصاویر متحرک در زمانی که تلویزیون استفاده نمی شود استفاده کنید. این می تواند به جلوگیری از حفظ تصویر و سوختن کمک کند.
نقاط سفید روی تلویزیون تی سی ال معمولا به علت وجود پیکسل‌های مرده در پنل نمایش تلویزیون تی سی ال است. این مشکل معمولا با تعویض پنل نمایش تلویزیون حل می‌شود، اما در برخی موارد ممکن است به دلیل داشتن نقاط سفید بسیار کم، قابل توجه نباشد و نیازی به تعمیر نداشته باشد.

اگر می‌خواهید خودتان این مشکل را برطرف کنید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

رفع نقاط سفید با دستگاه جیرسوئی:
برای این کار باید یک دستگاه جیرسوئی (JScreenFix) را از اینترنت دانلود کنید. سپس دستگاه را به تلویزیون تی سی ال متصل کرده و دستورالعمل‌هایی که به همراه دستگاه ارائه شده‌اند را دنبال کنید.

استفاده از فنون ماساژ تصویر:
برای این کار می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند ماساژ، داغ کردن یا سرد کردن پنل نمایش و غیره استفاده کنید. این روش‌ها معمولا موجب بهبود وضعیت نقاط سفید می‌شوند، اما به دلیل اینکه هیچ دستورالعمل قطعی وجود ندارد، ممکن است نتایج آن‌ها به دلیل عدم علم به صحت و سقم هر کدام از این روش‌ها نامطمئن باشد.

در هر صورت، در صورتی که تلاش شما برای رفع مشکل نقاط سفید با استفاده از این روش‌ها نتیجه ندهد، بهتر است با یک تعمیرکار تماس بگیرید و به او اجازه دهید تلویزیون را برای شما تعمیر کند.
 
بالا