آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

سوال: نحوه نصب خازن در موتور القایی دایم کار

sovietiran

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2010-06-24
1,878
9,764
خراسان بزرگ!
درود
بنده یک کولر رومیزی قدیمی ارج دارم که موتور آن پارسال سوخت.
دادم پیچیدند و امسال نصبش کردم اما دورموتور بسیار کم است.
این کولر یک دیمر دارد و الان در حالت اتصال مستقیم به برق دور موتور آن مثل کمترین حالت دیمر است.
باتوجه به اینکه نعداد قطبهای موتور تغییر نکرده پس ایا کاهش دور میتواند به اتصال نادرست خازن مربوط باشد؟
خازن با خازن سنج سالم نشان میدهد.

در این موتور دو سیم پیچ هست.
خازن باید در مسیر سیم پیچ کم اهم(حدود 200 میلی هانری) یا پر اهم (حدود 600 میلی هانری )باشد؟

ممنون هستم پیشاپیش از راهنماییتان.

بدرود
 
آخرین ویرایش:

ma1369

VIP+ افتخاری
کاربر
2011-10-10
830
5,202
اصفهان- کهریزسنگ
سلام خازنرادرمسیر سیم پیچی که اهمشزیادتراست قراردهید
درود
بنده یک کولر رومیزی قدیمی ارج دارم که موتور آن پارسال سوخت.
دادم پیچیدند و امسال نصبش کردم اما دورموتور بسیار کم است.
این کولر یک دیمر دارد و الان در حالت اتصال مستقیم به برق دور موتور آن مثل کمترین حالت دیمر است.
باتوجه به اینکه نعداد قطبهای موتور تغییر نکرده پس ایا کاهش دور میتواند به اتصال نادرست خازن مربوط باشد؟
خازن با خازن سنج سالم نشان میدهد.

در این موتور دو سیم پیچ هست.
خازن باید در مسیر سیم پیچ کم اهم(حدود 200 میلی هانری) یا پر اهم (حدود 600 میلی هانری )باشد؟

ممنون هستم پیشاپیش از راهنماییتان.

بدرود
 

hadipha

کاربر
2015-04-24
3
6
معمولا خازن در مسیر سیم پیچ کمکی که تعداد دورش کمتره قرار می گیره حالا هر چه تعداد دور کم تر مقاومت کمتر
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ma1369

rtnhassan

کاربر
2015-01-12
2
4
سلام دوست عزیز
خازن در مسیر سیم پیچ کمکی قرار می گیرد و چون سیم پیچ کمکی در مدار به مدت کوتاه قرار می گیرد از سیم با سطح مقطع پایین استفاده می شود و هر چه سطح مقطع سیم کم باشد اهم هم بیشتر است ضمنا دلیل براین نیست چون سیم پیچ کمکی برای رااندازی می باشد تعداد دور آن خیلی کم باشد
 
بالا