آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

مشکل صدای موتور جاروبرقی

2016-12-12
1
0
سلام برای باز کردن موتور موقع باز کردن مهره روتور همراه مهره میچرخه لطفا توضیح دهید چطور مهره رو باز کنم
 

farzad.

VIP+ افتخاری
کاربر
2007-06-29
1,421
5,467
سلام برای باز کردن موتور موقع باز کردن مهره روتور همراه مهره میچرخه لطفا توضیح دهید چطور مهره رو باز کنم
سلام
يه پيچ گوشتي 2 سو بلند كه زياد هم ضخيم نباشه از پشت بين آرميچر و بالشتك قرار بده طوري كه پيچگوشتي داخل شيار آرميچر بشينه و آرميچر رو قفل كنه و با احتياط مهره رو باز كن.البته مهره پروانه در اكثر موتورهاي جاروبرقي برعكس باز ميشه.موقع بستن دوباره پروانه و مهره يك يا دو قطره چسب قطره ايي روش بريز تا با چرخش پروانه ، مهره شل نشه چون اگه شل بشه سوراخ پروانه گشاد ميشه و شافت داخلش هرز ميشه و بايد پروانه رو عوض كني.
 

Daichi

کاربر
2019-12-09
16
26
40
برای بازکردن کامل موتور جاروبرقی و بیرون آوردن پروانه و آرمیچر نباید پیچ گوشتی دوسو بین دیواره بالشتکها و هسته آرمیچر قرار داد.روش صحیحش اینه که.ذغالهارو از روی موتور بازکنی و بعد با یک شفت میله ای به قطر حدودا ۱۰ میلیمتر از سمت بیرون بلبرینگ عقب موتور ضربه بزنی تا کل آرمیچر و پروانه بیاد بیرون.البته قبلش باید قالپاق سر موتور برداری..بعد از بیرون اومدن میتونی بادست آرمیچرو بگیری و مهره پروانه رو با آچار بازکنی.
 

farzad.

VIP+ افتخاری
کاربر
2007-06-29
1,421
5,467
برای بازکردن کامل موتور جاروبرقی و بیرون آوردن پروانه و آرمیچر نباید پیچ گوشتی دوسو بین دیواره بالشتکها و هسته آرمیچر قرار داد.روش صحیحش اینه که.ذغالهارو از روی موتور بازکنی و بعد با یک شفت میله ای به قطر حدودا ۱۰ میلیمتر از سمت بیرون بلبرینگ عقب موتور ضربه بزنی تا کل آرمیچر و پروانه بیاد بیرون.البته قبلش باید قالپاق سر موتور برداری..بعد از بیرون اومدن میتونی بادست آرمیچرو بگیری و مهره پروانه رو با آچار بازکنی.
سلام
شما در اکثر موتورهای جارو برقی(تا جایی که من دیدم) باید پروانه روی موتور باز بشه و بعد زیر پروانه پیچ داره اون باز بشه بعد آرمیچر بیرون بیاد.
تا پیچ پشت پروانه باز نشده چطور ممکنه که آرمیچر خارج بشه؟
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: parviz407

behi0021

VIP+ افتخاری
کاربر
2017-01-18
538
866
تهران
سلام
شما در اکثر موتورهای جارو برقی(تا جایی که من دیدم) باید پروانه روی موتور باز بشه و بعد زیر پروانه پیچ داره اون باز بشه بعد آرمیچر بیرون بیاد.
تا پیچ پشت پروانه باز نشده چطور ممکنه که آرمیچر خارج بشه؟

اکثرا قاب روی پروانه را که بیرون بکشی پیچ ته شفت راحت باز میشه یسریا یه چاک برای اهرم کردن دوسو دارن و تو یسریام میشه یه چاک نازک انتهای شفت بزنی با دوسو شفتو نگه داری البته اکثرا مدل قدیما فقط دوطرف بلبرنگ و خار وجود داره، بنظرم فشار به بالشتک دادن خیلی ریسکه
 
بالا