آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

مشکل: مشکل در عیب یابی P5KPL/1600

100%

کاربر
2015-04-10
1
0
دوستان سلام.
کامپیوتر، گاهی وقتا موقع روشن شدن رو لوگوی ویندوز 7 اونجا که مینویسه starting windows گیر میکنه و فریز میشه.
اول فکر کردم که از گرافیک باشه، گرافیک رو روی یک کامپیوتر دیگه تست کردم اونجا بدون مشکل کار کرد.
یک گرافیک دیگه رو کامپیوتر گذاشتم و باز اونطوری شد فکر کردم از اسلات گرافیک باشه... از اونجایی که این مادربرد 2 تا اسلات گرافیک داره گرافیک رو گذاشتم رو اسلات دوم یه مدت کار کرد تا این که باز همون مشکل پیش اومد.
ویندوز هم باز عوض کردم یعنی ویندوز هم سالم هست و تازه، آخرین نسخه درایور کارت گرافیک رو هم نصب کردم. باز یک مدت کار کرد تا امروز که روشن کردم روشن نشد یک بوق بلند و 3 بوق پشت سرهم زد که با توجه به نسخه بایوس که AMI هست فهمیدم RAM داره بازی درمیاره ...در کیس رو باز کردم رم دربیارم جا بزنم اما بدون حتی انجام این کار همینطوری تستی روشن کردم دیدم روشن شد :nonchalance:...رم ها رو با برنامه memtest86 تست کردم هیچ خطایی روی هیچکدوم از رم ها (دو تا رم داره) پیدا نکرد.


راستی هارد رو هم چک کردم مشکلی نداره یعنی سالمه یک هارد دیگه وصل کردم به سیستم اینبار درون محیط سیستم عامل فریز کرد...خودم که فکر میکنم رم هست اما برنامه memtest86 هیچ خطایی نشون نداد و اینکه مشکل گاهی وقتا خودشو بروز میده!


میخواستم نظر دوستان رو بدونم، الان نزدیک چند هفته هست درگیرشم...متاسفانه مشکل هم یجور هست که خودشو بخوبی نشون نمیده یعنی کامپیوتر خیلی عالی داره کار میکنه یهو این مشکل پیش میاد و 99% این مورد در همون قسمت شروع starting windows رخ میده.

علاوه بر اینکه نظرتون رو میگین...راه قطعی واسه تشخیص اینکه رم ها مشکل دارن یا اسلات های رم هست؟
حقیقتش یکم گیج شدم!!!حتی الان به مادربرد و پاور هم شک کردم!! :hmm:
 
بالا