با سلام
من یه ups فاراتل sm1250 دارم که دوتا از ماسفت هاش سوخت با شماره ای که روی مدار زده بود عوض کردم!
در واقع شیشتا ماسفت داشت که دوتاش سوخته بود
در عکس زیر ماسفت های سوخته رو در اوردم!
بعد شماره ی ماسفتی که روی مدار بسته شده بود با شماره ای که روی مدار زده شده بود تفاوت میکرد!
من هر چهار ماسفت رو با شماره ای که روی مدار زده شده ود تعویض کردم
شماره های دوتا ماسفتی که سالم هست مشخصه
شماره ماسفتی که روی برد زده بود
خوب تا اینجا مشخص هست چیکار کردم!
باطری که روی خود ups بود 9 آمپر بود که خراب شده بود و از اونجایی که نتونستم دقیقا همین باطری رو گیر بیارم از دوتا باطری 9 امپر اتمیک موتور سیکلت استفاده کردم!
حالا مشکل اینجاست که ماسلف ها به نظر زیاد داغ میکنند و اونقدری که دستت میسوزه بهشون دست بزنی .... اومدم مبتکرانه هیت سینگشونو بزرگتر ساختم و روش فن گزاشتم و این مشکلم برطرف شد@
ولتاژ شارژ دهی 27.7 میرسه و باطری ها هم شارژ میشن اما مجموعا با لودینگ 20 درصد یوپی اس 20 دقیقه هم دوام نمیاره!
ولتاژ باطری های شارژ شده دقیقا 27.1 هست
با نرم افزارUPSwing Pro چک میکنم دقیقا سی ثانیه بعد از روی باطری افتادن مقدار شارژ باطری ها به نصف تقلیل پیدا میکنه...
و وقتی برق رو به دستگاه وصل میکنم ظرف دو دقیقه میشه 100 درصد
جالبی اینجاست وقتی با یه شارژر دیگه باطری ها رو شارژ میکنم زمان برق دهی دستگاه با باطری از 40 دقیقه بیشتر میشه!
به نظر شما مشکل از مدار شارژره؟
مشکل از استفاده از باطری اتمیکه ! یعنی باید باطری مخصوص استفاده بشه؟
با مطا لعه دیتا شیت ماسفت ها متوجه شدم میشه اونها رو با ماسفتهایی قویتر از لحاظ توان با ولتاژ کاری یک سان تعویض کرد!
ایا امکان شارژ باطری های قویتر با ماسفت قویتر و ترانس قویتر برای این دستگاه وجود داره...اگه امکان پذیره لطفا اساتید تاپیک رو راهبری کنند تا به نتیجه برسیم!
ایا درایو شدن ماسفت های قویتر ممکنه مشکل ایجاد کنه ؟؟چطور میشه این مشکلو حل کرد؟؟منظورم اینه که ولتاژی که برای استارت خوردن ماسفت نیازه کم بیاریم!!
با تشکر منتظر یاری سبز دوستان و اساتید هستیم
من یه ups فاراتل sm1250 دارم که دوتا از ماسفت هاش سوخت با شماره ای که روی مدار زده بود عوض کردم!
در واقع شیشتا ماسفت داشت که دوتاش سوخته بود
در عکس زیر ماسفت های سوخته رو در اوردم!
بعد شماره ی ماسفتی که روی مدار بسته شده بود با شماره ای که روی مدار زده شده بود تفاوت میکرد!
من هر چهار ماسفت رو با شماره ای که روی مدار زده شده ود تعویض کردم
شماره های دوتا ماسفتی که سالم هست مشخصه

شماره ماسفتی که روی برد زده بود

خوب تا اینجا مشخص هست چیکار کردم!
باطری که روی خود ups بود 9 آمپر بود که خراب شده بود و از اونجایی که نتونستم دقیقا همین باطری رو گیر بیارم از دوتا باطری 9 امپر اتمیک موتور سیکلت استفاده کردم!
حالا مشکل اینجاست که ماسلف ها به نظر زیاد داغ میکنند و اونقدری که دستت میسوزه بهشون دست بزنی .... اومدم مبتکرانه هیت سینگشونو بزرگتر ساختم و روش فن گزاشتم و این مشکلم برطرف شد@
ولتاژ شارژ دهی 27.7 میرسه و باطری ها هم شارژ میشن اما مجموعا با لودینگ 20 درصد یوپی اس 20 دقیقه هم دوام نمیاره!
ولتاژ باطری های شارژ شده دقیقا 27.1 هست
با نرم افزارUPSwing Pro چک میکنم دقیقا سی ثانیه بعد از روی باطری افتادن مقدار شارژ باطری ها به نصف تقلیل پیدا میکنه...
و وقتی برق رو به دستگاه وصل میکنم ظرف دو دقیقه میشه 100 درصد
جالبی اینجاست وقتی با یه شارژر دیگه باطری ها رو شارژ میکنم زمان برق دهی دستگاه با باطری از 40 دقیقه بیشتر میشه!
به نظر شما مشکل از مدار شارژره؟
مشکل از استفاده از باطری اتمیکه ! یعنی باید باطری مخصوص استفاده بشه؟
با مطا لعه دیتا شیت ماسفت ها متوجه شدم میشه اونها رو با ماسفتهایی قویتر از لحاظ توان با ولتاژ کاری یک سان تعویض کرد!
ایا امکان شارژ باطری های قویتر با ماسفت قویتر و ترانس قویتر برای این دستگاه وجود داره...اگه امکان پذیره لطفا اساتید تاپیک رو راهبری کنند تا به نتیجه برسیم!
ایا درایو شدن ماسفت های قویتر ممکنه مشکل ایجاد کنه ؟؟چطور میشه این مشکلو حل کرد؟؟منظورم اینه که ولتاژی که برای استارت خوردن ماسفت نیازه کم بیاریم!!
با تشکر منتظر یاری سبز دوستان و اساتید هستیم
آخرین ویرایش: