آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

مسابقه طراحی خودرو بر اساس پراید

khaled2152

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-03-01
217
965
سلام.هر کس در زندگی علایقی دارد.وبنده هم علایقم دوچیز است تلویزیون و خودرو. با توجه به اینکه سالیان متمادی است که خودرو پراید در کشور ما تولید میشه و بعد از گذشت چند سال همان شکل اولیه خود را دارد والبته که این خودرو اگر از انصاف نگذریم خودرویی کم خرج وحتی در حد موتور سیکلت برای داخل شهر است وبنده هم با ان چندین بار از جنوب کشور برای مدت یک ماه تا شمال وغرب کشور را باهاش گشتم وبا توجه به کم مصرفی وچند خرابی جزئی مشکل عمده ای نداشت بنا را بر این گذاشتم که یک مسابقه طراحی خودرو بر اساس پلتفرم پراید بذارم تا هر کسی که علاقه دارد با توجه به بدنه وهمچنین طراحی داخلی (البته بر اساس همین پراید خودمان)یک اتومبیل طراحی کنه وتوسایت قرار بده تا هم به مسئولین سایپا وایران خودرو ثابت بشه که در داخل کشور چه استعدادهایی هست وهم بشه ثابت کرد که از همین پراید هم چه چیزی می تونیم در بیاریم همکاران عنایت فرمایند اگر برای داخل شهری ویا برون شهری طراحی می کنند قید فرمایند.البته درکنار تصویر طراحی شده بنویسند چه قسمتهایی را بهینه وتغییر داده اند و بر چه اساسی.موفق باشید.شاید جرقه ای باشد برای پیشرفت کشورماندر تولید خودرو کم مصرف وکم هزینه.
 

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,774
29,828
ایران
سلام
البته این اسمش مسابقه دیگه نمیشه :) چون به هر حال مسابقه باید توسط متخصصین بررسی بشه و جایزه هم داشته باشه! به نظر من بهتره اسمش و بزارین دعوت به طراحی ....

ولی به طور کل پراید یک خودروی فاقد امنیت و با تجهیزات رفاهی بسیار پایین و همچنین قطعات نامرغوب و کیفیت ساخت پایین می باشد. بعد از چند سال استفاده دائما آدم رو به تعمیرگاه میکشونه و هر بار یک قطعه ان خراب میشود.

کلا پراید خودرویی نیست که روی اون وقت گذاشته بشه باید کلا علاوه بر پلت فرم، تمامی تجهیزات و موتور و ... هم تغییر کند که طبیعتا با یک طرح پلتفرم جدید چیزی تغییر نمیکنه.
این نظر شخصی بنده بود.
 

khaled2152

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-03-01
217
965
سلام حرف شما متین .دعوت به طراحی .ولی یک موضوعی را هم باید یاداور شوم این دعوت فقط به طراحی بدنه وداخل خودرو برمیگرده که ما از همین جا شروع کنیم وبا یک ایده برداری ساده طراحی کنیم تا بتونیم ثابت کنیم که میشه اگر کار را به داخل هم سپرد در کار پیشرفت داشت اول از بدنه وپلتفرم ساده ای شروع کنیم وبه طرحهای پیشرفته تر برسیم .یا الله.
 

mohsen++

کاربر vip
vip
کاربر
2008-04-27
140
633
سلام
فکر نکنم طراحی مجدد احتیاج داشته باشه همون مدل قدیمی فورد فستیوا رو بزنن کافیه
فقط عکساشو نگاه کنین.


https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Festiva


البته این پراید یه برادر ناتنی دیگه هم داره داره بنام فورد فیستا که با موتور یک لیتری 123 اسب و با موتور 1.6 لیتری 197 اسب بخار قدرت داره

http://www.ford.com/cars/fiesta/
 
آخرین ویرایش:
بالا