آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

كمك در مورد ساخت نوعي ترانس كاهندۀ ولتاژ

rooz_beh42

کاربر vip
کاربر
2009-06-09
25
54
با درود دوست عزیز اون ترانسی که میگی رو ما بارها تو دانشگاه درست کردیم واون ترانس نیست اون یک ژنراتور با تحریک مستقل هست یه توضیح ساده بدم :اگر دو سیم پیچ داشته باشیم که در کنار هم باشند وبه یکی ار سیم پیچ ها جریان مستقیم جاری کنیم در سیم پیچ ثانویه فقط در زمان اتصال یک پالس کوچیک خواهیم داشت وبعد به دلیل این که جریان اولیه ثابت است پس میدان مغناطیس ماهم ثابت است پس هیچ تحریکی به ثانویه نداریم حال اگر یک قطعه ای فلز را درون حلقه ها ویا اطراف حلقه ها به حرکت در آوریم به دلیل به وجود آمدن تداخل در میدان مغناطیس در سیم پیچ دوم هم تحریک صورت میگیرد اگر شیه فلزی از حرکت به ایستد تحریک ثانویه هم متوقف میشود.اساس کار همینه باید یک نوسان مغناطیسی داشته باشیم که در ثانویه جریان داشته باشیم یا باید جریان اولیت نوسان داشته باشه(سینوسی)یا هسته شما حرکت داشته باشه(حرکت یک اسوانه گرود به دور خودش فایده نداره)بهترین حالت اینه که هسته زاویه 90 درجه با سیم پیچ داشته باشد
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: kidamen

mohamadjd

کاربر
2012-03-10
2
1
با سلام
میشه به جایه هسته فریت ار هوا استفاده کرد در صورتی که بتوان جریان بالایی را از سیم پیچ گزراند و فرکانس را هم در بین 100mhz به با لا قرار داد که اصلا به صرفه نیست .
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: kidamen

mohamadjd

کاربر
2012-03-10
2
1
با سلام
نحوه محاسبه تعداد دور و ضخامت سیم در ترانسفرمر با هسته فریت را به صورت عملی نیاز دارم !!!
 

gadraj

معاون مدیر کل
معاونت انجمن
2007-05-09
5,023
106,558
با سلام
نحوه محاسبه تعداد دور و ضخامت سیم در ترانسفرمر با هسته فریت را به صورت عملی نیاز دارم !!!

با سلام :
به صورت یک نرم افزار کامل در بخش اموزش گام به گام - معرفی نرم افزار ها - محاسبه ترانس هسته فریت ... و همچنین همین تاپیک ! اپلود شده است .
موفق باشید .
 
بالا