آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

سیستم عامل Harmony OS 3.0 ؛ نسخه جدید سیستم عامل هواوی معرفی شد

ghasemi59

مدیر تالار
مدیر تالار
2013-06-26
2,434
1,810
هواوی بالاخره پس از چندین ماه شایعه و گمانه‌زنی، سیستم عامل Harmony OS 3.0 را معرفی کرد. سیستم‌عاملی که آن‌ها به‌عنوان جایگزینی برای اندروید توسعه‌ داده‌اند تا بتوانند به‌نوعی محدودیت‌های حاصل شده از تحریم‌های آمریکا برعلیه خود را دور بزنند. آخرین آپدیت این سیستم‌عامل در ماه اکتبر 2021 منتشر شده بود، اما حالا نسخه جدید با تمام امکانات و قابلیت‌هایی که ارائه خواهد کرد، معرفی شده است.

سیستم عامل Harmony OS 3.0​

مهمترین ویژگی‌ که این سیستم‌عامل دارد این است که یک سیستم‌عامل یکپارچه است. یعنی تمام محصولات هواوی می‌توانند از طریق آن با یکدیگر ارتباط برقرار و تجربه‌ای شبیه به اکوسیستم ابل را در اختیار کاربران قرار دهند. نسخه اول در سال 2019 منتشر شد و سپس نسخه دوم معرفی شد. به گفته هواوی، هارمونی در حال حاضر در بیش از 300 میلیون دستگاه نصب شده است. حالا نوبت به نسخه سوم رسیده است.

این نسخه همزمان با رونمایی از تبلت هواوی میت‌پد پرو 11 و با ظاهر جدید، ویجت‌های بهبود یافته و قابلیت‌های کامل‌تر در زمینه عملکرد چندوظیفه‌ای معرفی شد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به جدیدترین ویژگی های سیستم عامل هارمونی او اس 3.0 که در این نسخه قابل دسترسی هستند.

1. ویجت‌های جدید​

فرمت Universal Card برای ویجت‌ها، یکی از موارد بود که هواوی هنگام معرفی این نسخه تمرکز زیادی روی آن داشت. به کمک این فرمت، می‌توانید ویجت‌های مختلف را در شکل‌ها، اندازه‌ها و استایل‌های مختلف مورد استفاده قرار دهید. برای مثال می‌توانید همه آن‌ها را در یک ویجت ادغام کنید، ویجت‌ها به‌صورت خودکار به اندازه و سایز متناسب با سایر ویجت‌ها درخواهند آمد.

سیستم عامل Harmony OS 3.0 / تاریخ انتشار سیستم عامل HarmonyOS 3.0


همچنین زمانی که ویت‌های شما بیش از حد زیاد شدند، می‌توانید آن‌ها را مانند کاغذ روی یکدیگر قرار داده و ورق بزنید.


2. به‌اشتراک گذاری موسیقی به‌صورت همزمان با دو هدفون​

یکی دیگر از امکانات سیستم عامل هارمونی او اس 3.0، امکان به‌اشتراک گذاری موسیقی به‌صورت همزمان با 2 هدفون مختلف است. قابلیتی که در اندروید نیز وجود دارد. با این ویژگی می‌توانید به‌صورت همزمان با یکی از دوستانتان به موسیقی گوش دهید.
 
بالا