آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

دلایل خرابی استپر خودرو

ghasemi59

مدیر تالار
مدیر تالار
2013-06-26
2,434
1,818
درود::
۱ - روشن کردن خودرو بدون مکس
ده ثانیه ای
? زمانیکه قصد روشن کردن خودرو را دارید، قبل از استارت زدن حتمأ به مدت ده ثانیه جهت فیکس شدن استپر در محور خود صبر کنید، سپس استارت بزنید.

۲ - گاز دادن هنگام استارت زدن
? برای روشن شدن خودرو به هیچ وجه گاز ندهید، وظیفه ی گاز دادن در لحظه استارت بعهده استپر موتور میباشد. با گاز دادن شما استپر به یکباره باز شده و دچار آسیب میشود.

٣ - گاز دادن بلافاصله بعد از روشن شدن ماشین
? هرگز بلافاصله بعد از روشن شدن خودرو بخصوص در مواقعی که خودرو سرد است، گاز ندهید. شاید متوجه شده باشید که بهنگام سرد بودن موتور در لحظات اولیه بعد استارت، مقداری دور موتور بالاتر از حد معمول میباشد و این دقیقأ کاری است که استپر موتور انجام میدهد. سعی کنید حدود یک دقیقه صبر کنید تا دور موتور به حالت طبیعی باز گردد و بعد حرکت کنید تا در کار استپر اختلال ایجاد نشود.

۴ - مونتاژ و دمونتاژ بی دلیل
? بارها مشاهده شده برخی رانندگان بی دلیل برای تشدید شتابگیری، استپر را باز نموده و تمیز کاری میکنند. اینکار فقط به استپر فابریک و بدون نظیر خودرو صدمه زده و هیچ تاثیری در روند شتابگیری ندارد. وظیفه ی استپر موتور فقط تنظیم دور آرام موتور خودرو میباشد.

۵ - آلودگی هوا
? یکی دیگر از مواردی که باعث آسیب دیدن استپر میشود، آلودگی هوا میباشد. ذرات و عناصر معلق در هوا باعث گیر کردن سوزن استپر شده و در نتیجه در دراز مدت باعث خرابی آن میشود، که اجتناب ناپذیر است.
 
بالا