آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

درخواست راهنمایی در رابطه با ecu

khazaie01

کاربر
2015-07-29
3
0
سلام
رشته تحصیلی من نرم افزار کامپیوتر هست و بصورت تفریحی الکترونیک هم کار می کنم.
چند وقتی میشه که گیر دادم به ماشین :tennis: ماشین قدیمی هست و دلم نمیسوره اگه کاریش بشه :distracted:فعلا براش یک ریموت درست کردم که فقط میتونه در را باز و بسته کنه.

چیزی از ماشین سر در نمیارم ، یکم سرچ کردم و به ابن ECU رسیدم . مثل اینکه نوی ماشین همه کاره همین ECU هست.

حقیقتش میخوام بدونم چه کارایی میشه با این ecu انجام داد ؟ میشه با ecu در را باز و بسته کرد ؟ چراغ ها را خاموش و روشن کرد یا ماشین را خاموش و روشن کرد ؟ میدونم این کار ها را میشه با اتصال مدار به سیم کشی ماشین انجام داد اما میخوام اگه بشه یک مدار درست کنم و بزنم به rs485 که به ecu وصل هست و تمام این کار ها را با ecu انجام بدم . میشه ؟!!! (ماشین RD سال ساخت : 1384)
 
آخرین ویرایش:

aryanet

کاربر
2008-10-02
123
139
ECU یکی از مهمترین قطعات الکترونیکی است که نقش هدايت و کنترل يک خودروي انژکتوري را بر عهده دارد.ECU مخفف Electronic Control Unit يا واحد کنترل الکترونيک مي باشدECU با توجه به سنسورهايي که به موتور متصل است وضعيت و شرايط خودرو را تحليل کرده و پاسخ‌هاي لازم را به خروجي‌ها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زن‌ها و ... اعمال مي‌کند. سنسورهاي کيت‌هاي انژکتوري مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بيشتر باشد ECU بهتر مي‌تواند شرايط موتور را درک کند. از جمله سنسورهاي مهم خودروهاي انژکتوري عبارتند از:

  • سنسور دور يا RPM
  • سنسور فشار داخل مانيفولد يا MAP
  • سنسور دريچه گاز يا TPS
  • سنسور دماي آب يا CTS
  • سنسور دماي هوا ATS
  • سنسور اکسيژن يا لاندا
  • سنسور ضربه
  • این قطعه یک میکرو کامپیوتر است که به کمک سنسورها و با تعیین شرایط لحظه‌ای موتور به یک سری عمل کننده یا فرمان‌برهای نصب شده بر روی موتور فرمان دهد تا از این طریق، زمان و مدت پاشش سوخت، زمان جرقه و فراهم‌سازی شرایط مناسب برای ایجاد احتراق را در داخل سیلندرها تامین کند. این میکروکامپیوتر نیز مانند دیگر همنوعان خود شامل CPU، حافظه و برنامه‌ریز است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: khazaie01

aryanet

کاربر
2008-10-02
123
139
اینجا به دو چیز نیاز هست یکی ایجاد سخت افزار و دوم تعریف برنامه و نرم افزار اون. اگر برد ECU به شما این امکان رو بدهد که خروجی یا ورودی های مختلفی تعریف کنی و همیچنین از نظر برنامه دست شما رو باز گذاشته باشد میشه امکانات جدید به اون اضافه کرد . ولی من فکر نمیکنم سیستم ماشین شما این قابلیت رو داشته باشه
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: khazaie01

khazaie01

کاربر
2015-07-29
3
0
خیلی خیلی خیلی ممنووون
لطف کردید که جواب دادید.

نه میخوام خودم یک مدار جداگانه ایجاد کنم که با اون بتونم از ECU اطلاعات بخونم و بهش اطلاعات ارسال کنم . فعلا هم مد نظرم امکاناتی مثل همین راهنما زدن یا خاموش و روشن کردن لامپ ها و باز و بسته کردن در ها هست . ECU قادر به انجام این کار ها هم هست ؟! مثلا همین راهنما زدن ! میشه به ECU اطلاعاتی ارسال کرد که ماشین راهنما بزنه ؟ یا کلا سیم کشی راهنما جدا از ECU هست ؟

برداشت من از ECU اینه که همه ی کار های الکترونیکی ماشین مثل همین راهنما زدن و مدیریت قفل مرکزی و ... را ECU مدیریت می کنه البته + کار های اصلی ECU که شما ذکر کردید . درسته ؟؟؟
 

khazaie01

کاربر
2015-07-29
3
0
ECU ماشین را که نگاه کردم یک کابل rs485 داره که احتمالا باید باشه با اون چیزی به ECU ارسال کرد و ازش اطلاعات خواند. راستی دیاگ به همین کابل rs485 که ۲ تا سیم داره وصل می کنن ؟
 

aryanet

کاربر
2008-10-02
123
139
دردود بر شما
من فکر میکنم اون کابلی که گفتی برای دیاگ زدن باشه . شما درحقیقت خودت میخوای یه ECU جانبی درست کنی . متاسفانه من بیشتر از این اطلاعات ندارم. امیدوارم اساتید که اینجا هستن بتونن شما رو بهتر راهنمایی کن
 
بالا