آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

داغ کردن بیش از حد جاروبرقی

cheshayer

کاربر
2012-04-25
3
1
با سلام خدمت اساتید
یه جاروبرقی هیتاچی قدیمی داریم، که یه مدت بود صدای زیادی میداد
بعد که بردم برای تعمیر گفتن که بلبرینگاش باید عوض شه، یکیش که اصلا حرکت نمیکرد اون یکی ولی حرکت میکرد که گفتن اینم اگه عوض نشه چند ماه بعد خراب میشه
شماره ای که روشون بود 629z بود، که جاش دو تا 629RS گذاشتن با مارک koyo که گفتن ژاپنیه و خوبه و ...
البته به روونی مال خودش نبود که اینم گفتن چون اون کار کرده روون شده
برای عوض کردن هم یه لوله گذاشت رو بلبرینگ و روش زد، پرسیدم خراب نمیشه؟ که گفت لوله رو گذاشتم که خراب نشه دیگه
خلاصه بعد تو خونه که گذاشتم یه 5 دیقه کارکرد صداش که خیلی خوب شده بود و مثل قبل بود اما بدنه اش خیلی داغ شد
2 تا پیچ داشت اونا رو باز کردم و دست به موتورش زدم اونقدر داغ بود که اصلا نمی شد بهش دست زد و دست رو می سوزوند، قبلا حتی اگه 45 دقیقه یا 1 ساعت هم کار میکرد اینجوری داغ نمی شد
الان این مشکل از چی هست؟ یعنی ممکنه یه مدت کار کنه بلبرینگاش روون تر بشن؟ اینکه بلبرینگا جای 629Z ، مدل 629RS گذاشته تاثیری داره یا مهم نیست؟
ممکنه سیمی چیزی قطع بشه و اینجوری داغ کنه؟ یا مشکل از جای دیگه اس؟ ببرم پیشش بگم کجاشو چک کنه دیگه؟
ممنون میشم راهنماییم کنید، با تشکر
 

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,774
29,828
ایران
نوشتن برند و مدل دقیق دستگاه در عنوان ضروری هست! لطفا قوانین را رعایت کنید و تاپیک نحوه نوشتن عنوان مناسب که اجباری بوده و نخوانده بستین را مجدد مطالعه کنید!
 

cheshayer

کاربر
2012-04-25
3
1
نوشتن برند و مدل دقیق دستگاه در عنوان ضروری هست! لطفا قوانین را رعایت کنید و تاپیک نحوه نوشتن عنوان مناسب که اجباری بوده و نخوانده بستین را مجدد مطالعه کنید!

بله حق با شماست، عنوان خیلی کلیه از این به بعد رعایت می کنم
تو متن نوشتم هیتاچی هست و مدل دقیق رو نمی دونم اما قدیمیه و فکر کنم سطلی! میگن یا چیز دیگه دقیق نمی دونم
--------------

من اینو بردم دوباره پیش همون تعمیرکار و گفتم که زیاد داغ میکنه، یه قطعه ای شبیه خازن به موتور وصل شده بود که گفت نویزگیره
اونو از مدار خارج کرد و گفت که این نویز گیرا خراب میشن و موتورو خراب میکنن و ...
اما با این حال به نظر من تفاوت خاصی ایجاد نشد و هنوزم خیلی داغ میشه
تو 5 دقیقه جوری بدنه اش داغ میشه که قبلا با 45 دقیقه کار کردن ممکن بود اینجوری گرم بشه

این کاری که انجام داد و اون نویزگیر رو از مدار خارج کرد کار درستیه؟ واقعا ربطی داره گرم شدن موتور به خرابی نویز گیر؟
از اینا پیدا میشه برا تعویض؟ چون به هرحال اگه لازم نبود که کارخونه نمیزاشت درسته؟
روش یه چیزی بود شبیه 3x0.002 uf یا شاید 2x0.003 uf

راستش من با موتور ac و dc سروکار داشتم و دیدم موتورایی که چندین روز خاموش نشن اما بدنشون این مدلی داغ نمیشدن. اینم بگم که موتور این جارو در اصل روتورش (آرمیچر) خیلی داغ میشه
 
بالا