آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

تعمیر سولاردام ال جی

NimaBakhshi

کاربر
2023-12-13
2
0
تهران
سولاردام از لحاظ سیستم گرمایشی شبیه به ماکروفر است و از تابش پرتو بهره می گیرد. در نتیجه برای تعمیر سولاردام ال جی پای قطعاتی چون مگنترون، خازن، سوئیچ درب، کوپلینگ و مواردی از این دست به میان می آید که البته به دلیل پیچیدگی سیستم توصیه می شود افراد عادی کار را به متخصصان تعمیر ماکروفر بسپارند.
برخی از رایج ترین مشکلاتی که برای سولاردام پیش می آید را می توان در زیر مشاهده کرد.

1. گرم نشدن غذا در سولاردام ال جی
ماکروفرها و سولاردام از مگنترون برای پرتوزایی حرارتی بهره می گیرند. برق شهری با ترانس و دیود تقویت شده و به مگنترون می رسد و از آنجا با فرامین برد که خودش از قطعاتی چون خازن، مقاومت و ترانزیستور تشکیل شده، مدت زمان و شدت تابش اشعه مگنترون تعیین می شود.

اگر هر کدام از این قطعات آسیب دیده باشد، فرآیند گرم شدن غذای شما با مشکل مواجه خواهد شد. عیب یابی قطعات و تعمیر سولاردام ال جی کاری تخصصی است، زیرا هم پای ولتاژ بسیار زیاد (چیز نزدیک به 2000 ولت) در میان است و هم اینکه عدم تخصص می تواند قطعات سالم را هم خراب کند.

2. خرابی سینی سولاردام ال جی
سیستم سینی سولاردام تنها شامل صفحه دوار کف دستگاه شما نمی شود بلکه این سیستم دارای موتور، کوپلینگ، ریل و غلتک برای سوار شدن سینی به روی آن است. بسته به خرابی هر یک از قطعاتی که در بالا اشاره شد، هزینه تعمیر این سیستم نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر موتور سوخته باشد باید تعویض شود. همچنین خرابی ریل و غلتک ها نیز می تواند مشکلاتی چون خوب نپختن غذا و سر و صدای زیاد را رقم بزند.
نچرخیدن سینی سولاردام ال جی نیز می تواند به دلیل خرابی سیستم کوپلینگ باشد.

3. روشن نشدن سولاردام
در ساده‌ترین حالت احتمال دارد که سیم یا کابل دستگاه با مشکل مواجه شده باشد. کاری که شما می توانید خودتان انجام دهید این است که با یک فازمتر تست کنید و ببینید جریان برق در پریزز وجود دارد یا خیر. اگر جریان برق وجود داشت، دستگاه را به مرکز مجاز تعمیرات منتقل کنید، معمولا علت روشن نشدن سولاردام ال جی می تواند به خرابی برد، مگنترون و ترانس مربوط باشد.

4. جرقه زدن سولاردام
اگر جرقه از درون محفظه گرم کن سولاردام است احتمال دارد ورق میکا آسیب دیده باشد یا اینکه ظرف فلزی درون دستگاه گذاشته باشید. اگر جرقه زدن سولاردام با دود همراه است فوراً دستگاه را از برق بکشید و با تعمیرکار معتبر تماس بگیرید.
شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
 
بالا